petak, 23. listopada 2015.

C. JACKSON Svećeničko bratstvo sv. Pija X. (FSSPX) nije u raskolu - 1. dio

U nastavku donosimo prijevod teksta sa ove stranice.

***

Dragi čitatelji,

Nisam izvorno imao namjeru opovrgnuti svaku točku Vorisovog filma od sat vremena pod nazivom "Katolički raskol". Taj film je dio onoga što Voris voli nazivati svojim "FBI" ili "Faith-Based Investigation" (vjerska istraga) serijama. U stvarnosti bi prikladniji akronim bio "BIV" ili "Bez ikakve vrijednosti". Jer taj film ne donosi ništa više od sustavnog predstavljanja starih argumenata protiv Svećeničkog bratstva sv. Pija X. (FSSPX-a) koji su već svi dosad pobijeni.

Međutim u danima nakon puštanja filma, počeo sam primati brojne zahtjeve da bih odgovorio na njega i javno ga opovrgnuo. Izgleda da postoje mnogi katolici koje privlači Bratstvo kao potencijalna opcija zbog njihovih duhovno opustošenih neomodernističkih biskupija koje pod Franjom samo postaju gore. Pa ipak, zabrinjavaju ih stvari koje čuju o Bratstvu iz neokatoličkih izvora, poput Michael Vorisa i njegovog Church Militant TV-a. Kako sam primio više tih zahtjeva, počeo sam shvaćati da postoji veliki broj vjernih katolika u svijetu koji tek dolaze do shvaćanja da postoji kriza u Crkvi. Za te katolike Tradicija je novost i nisu dobro upoznati s prijašnjim argumentima i apologetikom iz prošlih godina vezanih uz FSSPX. Oni imaju vrlo ograničeno vrijeme i traže brze odgovore za sebe i svoje obitelji u toj važnoj temi.

Ovo može zvučati čudno, ali nakon što sam pogledao taj film, vjerujem da moramo zahvaliti g. Vorisu što je pokazao "Katolički raskol". On je skupio u lijepi paket sve dezinformacije o FSSPX-u kroz godine i stavio ih na jedno mjesto. Tako nam je pružio sjajnu priliku da iscrpno odgovorimo na svaki takav argument i razotkrijemo ga. No, trud potreban da bi se to napravilo pokazao je da to nije  lagani zadatak. Sama količina materijala koju je pokrio u sat vremena prezentacije je ogromna i potrebno je puno pisanja i istraživanja da bi se razjasnilo te točke.

Svejedno, odlučio sam prihvatiti taj teret zbog onih vjernih katoličkih obitelji koje se nalaze u nezavidnom stanju, između dvojbe sačuvati svoju vjeru i toga da nastave sudjelovati u očajničkim lakrdijama koje se predstavljaju kao "Mise" u mnogim "priznatim" župama naše zemlje. Ako je Vorisov video obeshrabrio bilo kojeg katolika od odlazaka u kapelicu Bratstva zbog straha za duše članova njihovih obitelji da bi umjesto toga nastavili podnositi neomodernizam koji proždire vjeru u župnim crkvama, nadam se  da će ovaj odgovor otvoriti njihove oči. Čvrsto vjerujem da nećemo doći ni koraka bliže pobjedi nad krizom u Crkvi ako "aktivno sudjelujemo" u našim župama ispunjenima zloupotrebama. Jedino ako dovedemo ljude iz tih župa u tradicionalne župe, bilo da su one FSSPX, FSSP, ICK ili Motu župe, pobijedit ćemo neprijatelja.

Donosim ovaj članak kao referentnu točku i kao pomoćno sredstvo za one koji su zainteresirani za FSSPX i probleme koji ih okružuju. Iako je prilično dugačak, pokušao sam ga razbiti na manje dijelove pod nekoliko naslova i pružio sam nekoliko poveznica i video isječaka kako bih osvijetlio pojedinu točku. Video isječci koje sam koristio uzeti su iz rasprave Michael Daviesa s E. Michael Jonesom iz sredine devedesetih o pitanju je li Bratstvo u raskolu. Zanimljivo je da se možemo vratiti u te godine kako bismo našli neokatoličke apologete koji zagovaraju te već davno pobijene argumente. Izvukao sam Daviesove isječke iz duže rasprave koju možete naći ovdje

Zaključno, molit ću za nakane onih koji čitaju ovaj članak da im Bog dade milosti da bi donijeli pravu odluku jer znam da je to banalno reći, ali ako ovaj članak pomogne barem jednoj duši, onda je bio vrijedan truda.

Chris Jackson

Voris pobija cijeli svoj video u prvoj minuti

Film "Katolički raskol" počinje riječima "1. poglavlje: Ovo su dani tame." Voris citira Biskupa Athanasiusa Schneidera koji govori "mi trenutno proživljavamo katastrofu koja se može usporediti s arijanskom krizom." Zatim Voris izjavljuje: "Postoji stvarna kriza u Crkvi. Kriza koja ju potresa do Njezine srži. Disidentski svećenici i ravnodušni biskupi dozvoljavaju da se među laicima prošire nekatolička vjerovanja. Prosječan katolik je neupućen ili mu nije stalo do svoga spasenja." Time Voris započinje uradak dugačak sat vremena o FSSPX-u lijepo ilustrirajući upravo "stanje nužnosti" pod kojim FSSPX opravdano djeluje. Ako okolnosti koje je opisao Voris i koje odjekuju od biskupa Schneidera ne predstavljaju kanonsko stanje nužnosti u Crkvi, onda ništa drugo ne predstavlja. Zato je Vorisov cijeli slučaj protiv FSSPX-a pobijen u prvoj minuti njegovog filma. Drugi su neokatolički kritičari FSSPX-a koji se drže puno bolje nego CMTV uvijek zasnivali svoju poziciju na činjenici da ne postoji prava kriza u Crkvi i da zato ne postoji nužan razlog za Bratstvo poduzimati određene radnje radi spasenja duša. Ti neokatolici su jako u krivu i obmanuti, ali barem znaju koji argument moraju dati da bi bili konzistentni. Ali kao što smo vidjeli konzistentnost i logika nisu baš visoko na CMTV-ovoj listi prioriteta:



Vatikanska izjava o FSSPX-u je vrlo obećavajuća, pa čemu ovaj film?

Film onda zbunjujuće kaže kako u vezi FSSPX-a "vatikanska izjava nije obećavajuća". I to usprkos sljedećim neviđenim događajima koji su se dogodili u posljednjih pet mjeseci:

12. travnja 2015. Argentina je priznala FSSPX zbog odobrenja papinog nasljednika kao nadbiskupa Buenos Airesa:


U kolovozu je biskup Athanasius Schneider izjavio da Bratstvo treba "prihvatiti kakvo ono jest" nakon što je posjetio dva sjemeništa Bratstva po nalogu Svete Stolice:


Kao što je nedavno 1. rujna i sam papa potvrdio, svećenici FSSPX-a valjano i dopušteno mogu ispovijedati tijekom Godine milosrđa:


Voris iskrivljuje citat pape Benedikta iz 2009. i koristi ga kao pogrešan dokaz za raskol

Voris opet govori  da "rimska izjava" u vezi situacije FSSPX-a nije "baš obećavajuća". Na čemu bi, molim vas, mogao temeljiti svoje pogrešno mišljenje? Na ničemu drugome do citata izvađenog iz konteksta iz pisma starog šest godina koje je Benedikt XVI. napisao 2009.; pismo koje je papa napisao nakon što je baš ukinuo izopćenje četvorice biskupa FSSPX-a (što je još jedan korak približavanja FSSPX-a regularnom statusu u Crkvi). Pa koji je to iznenađujući "dokaz" koji CMTV i drugi neokatolici stalno koriste da bi iznosili nečuvene tvrdnje o Bratstvu koje je u raskolu i krivovjerju? Radi se o sljedećoj rečenici koju je Voris citirao barem pet puta za vrijeme emisije:


"Da bismo to razjasnili?" Što točno razjasnili? Papa Benedikt nam o tome govori prije u pismu:


Kako se većina ljudi koji su u to vrijeme pratili događaje u Crkvi mogu sjetiti, nakon ukidanja izopćenja odmah je slijedilo puštanje u javnost senzacionalnog intervjua u kojemu sada bivši biskup FSSPX-a preispituje brojke i metode Židova koje su Nijemci ubili za vrijeme II. svjetskog rata. Papa se čak osvrnuo na te eksplozivne događaje u svojem pismu. Mediji su se u ono vrijeme zapalili za tu priču. Da ne bi propustili dobru priliku, liberalni biskupi i skupine u Crkvi, kao i oni izvan Crkve, iskoristili su podudarnost tih događaja da javno ukore papu Benedikta što je ukinuo izopćenja. Kao što papa odgovara u svojem pismu, oni su ga neiskreno napali da želi vratiti sat i napravili su scenu dovodeći u pitanje njegovu predanost II. vatikanskom saboru.

Uz to, kao što može reći svaki informirani katolik koji je proživio ove događaje, vladala je opća zbunjenost u vezi toga što ukidanje tih izopćenja znači. Znači li to da je papa učinio Bratstvo regularnim? Je li se dogodilo ponovno ujedinjenje bez savjetovanja s biskupima i kurijom? To je bilo vrijeme potpune zbrke. U tom kontekstu je papa Benedikt htio ponoviti svoje razloge zbog kojih je htio pomirbu s Bratstvom i razjasniti paraliziranim i mahnitim liberalnim biskupima da ukidanje izopćenja ne znači da je Bratstvo potpuno regularizirano i da to ne znači da je papa prihvatio i složio se sa njihovim viđenjima II. vatikanskog sabora.

U stvarnosti, ti su neiskreni liberalni biskupi dobro znali da Bratstvo nije bilo regularizirano i također su znali da papa nije postao nadbiskup Lefebvre preko noći. Oni su jednostavno glumili bijes, kao što to ljevičari vole, da bi osramotili "konzervativnog" papu što je više moguće u medijima, i proširili strah i neprijateljstvo prema njemu među vjernicima. Možda su čak vidjeli zlatnu priliku da ga natjeraju odstupiti sa službe.

Slično tome, neokatolički apologeti su bili jednako neiskreni u odabiru te jedne rečenice iz pisma koju koriste kao neki dokaz, taktiku koja se još nalazi u nekima od njih iz njihove protestantske prošlosti i paradiraju uokolo s njome kao da je nepogrješiva, de fide, samostojeća, ex cathedra papinska definicija izdana u papinskoj Buli. U njihovim očima, sve što je nedostajalo je "anathema sit".

Umjesto toga, papa je samo razjašnjavao ono što je bilo bolno očito svim razboritim katolicima u to vrijeme. Da osim što su ukinuta izopćenja četiri biskupa, da se ništa drugo nije promijenilo u vezi kanonskog statusa Bratstva ili njihovog statusa u Crkvi. Zasigurno nije postalo ništa gore, kao što neokatolici tvrde. To bi bilo smiješno, budući da je papa upravo ukinuo izopćenja i time stavio biskupe Bratstva u puno bolju situaciju nego prije.
                       
"Nezakonito vršenje službe" je stara vijest

Izraz "nezakonito vršenje službe" u tom se dokaznom tekstu neokatolika  jasno odnose na zakonitost ili dopuštenost. To je dokazano u samom pismu gdje Benedikt izjavljuje, " Diskretna gesta milosrđa prema četvorici Biskupa koji su zaređeni valjano, ali ne zakonito....", odnosno bez dozvole. Neokatolici se ponašaju kao da je to neko otkrivenje i ponavljaju to ad nauseam. Volio bi ih pitati gdje je ikoji tradicionalist izjavio da svećenici i biskupi Bratstva prema Vatikanu djeluju dopušteno (s izričitom dozvolom crkvenih vlasti). Čak  i samo Bratstvo bi vam prvo reklo da ne čine. Rim i biskupi im nisu dali, općenito govoreći, određenu dozvolu za to što rade.

Kao što je Biskup Fellay rekao u ožujku 2009. vrlo brzo nakon što je pismo objavljeno:


Tako djelovanje FSSPX-a nije opravdano određenom dozvolom crkvenih vlasti, već zbog prestrašnog stanja Crkve, zbog krize. Krizu nam je ironično Voris protumačio do u detalje u prvoj minuti svojeg kampanjskog napada.

Ukratko, kler ne može stvoriti krizu do razmjera koji nikad nisu prije bili viđeni u Crkvi i onda zabraniti svećenicima pokušaje da razriješe krizu i spase duše koje su zbog nje u opasnosti. Zakon Crkve nam je dan zato da bi se Crkva razvijala. On se ne može koristiti da bi je se razorilo, ili inače slovo zakona ide protiv same svrhe zbog koje i postoji.


To načelo se može primijeniti i na papu. Voris priča koješta o papinom autoritetu, ali papin autoritet nije apsolutan i proizvoljan. Papa je uvijek obavezan pravedno vladati: 



Papa Benedikt priznaje da ređenje biskupa bez dozvole nije jednako raskolu

Najveća ironija u tome što neokatolici koriste citat iz tog pisma je što papa Benedikt priznaje u tom istom pismu očitu činjenicu da FSSPX nije u raskolu i suprotno riječima Ivana Pavla II. i u skladu s kanonskim pravom ređenje biskupa bez papinskog mandata nije,  u sebi i po sebi, raskolnički čin. Papa Benedikt je izjavio:


Primijetite: "povećavaju opasnost od raskola". Da, povećavaju, ali nisu jednako raskolu, što upravo Voris tvrdi (iako su razumniji neokatolici već odavno odustali od tog argumenta). Ako je papa ikada htio izjaviti da je Nadbiskup Lefebvre uzrokovao raskol svojim ređenjima, to je bila ta prilika. Umjesto toga, ne samo da papa to nije učinio, već je ponovio ono što FSSPX cijelo vrijeme govori. Poglavito to da ređenje biskupa bez papinskog mandata ne stvara u sebi i samo po sebi raskol. Davies ispod objašnjava zašto: 



Papa Benedikt primjenjuje definiciju raskola na FSSPX 2009. i utvrđuje da nije primjenjiva

Nadalje, papa objašnjava da Bratstvo nije u raskolu primjenjujući samu definiciju raskola na slučaj Bratstva i prepoznaje da ju oni ne ispunjavaju:


Te papine riječi su apsolutno poražavajuće za tvrdnje neokatolika o bilo kakvom raskolu, bilo formalnom ili materijalnom. Prvo, ne postoji nijedan službeni vatikanski dokument koji izjavljuje da je FSSPX bio u raskolu (čak i Voris to priznaje), tako da nema formalnog raskola. Drugo, nakon tog pisma pape Benedikta više se ne može držati čak ni mišljenje da postoji "materijalni raskol". Jer je Vrhovni Poglavar upravo primijenio definiciju raskola na Bratstvo, baš pred našim očima, i vidio da su optužbe manjkave. Kao što je to Bratstvo cijelo vrijeme govorilo, zajedno s prijašnjim svecima i kanonistima: da bi netko bio raskolnik, on mora odbaciti autoritet pape u načelu. Sam neposluh, čak i u dugotrajnim razdobljima, ne čini nekog raskolnikom. "Zadrške u području poslušnosti" nisu jednake raskolu.


Nastavit će se...

3 komentara:

  1. Bravo za prijevod, ohrabrujuće za sve katolike koji dvoje o pdršci Bratstvu. Zahvaljujem i što više vrlo zahvaljujem prevoditeljci. Iznenađujuće je koliko ste Vi i Traditio Ecclesiae, u zadnje vrijeme, objavili "sudbonsnih" članaka, istina o zabludama i kako ih nadvladati. Bogu hvala, Gospodin okuplja svoje malo stado.
    Stipan

    OdgovoriIzbriši
  2. Treba uzeti u obzir da je ovaj članak pisan iz gledišta novina "Remnant", koje se sastoji u onom što neki nazivaju "trad-ekumenizam", što bi bilo ignoriranje razlika i promicanje jedinstva između različitih zajednica koje su "privržene" tradicionalnoj Misi - svojevrstan ekumenizam među svima onima koji se nazivaju tradicionalistima.

    Pa tako u članku gore kaže:
    "Jedino ako dovedemo ljude iz tih [Novusordo] župa u tradicionalne župe, bilo da su one FSSPX, FSSP, ICK ili Motu župe, pobijedit ćemo neprijatelja."

    Problem je što razlike između tih zajednica nisu samo kozmetičke. S jedne strane "tradicionalističkog spektra" su oni koji prihvaćaju i novi koncilijarni obred, i svu koncilijarnu disciplinu, i sve koncilijarne zablude, dok su s druge strane oni koji sve navedeno odbijaju. Samo jedni su u pravu, samo jedni imaju logičnu poziciju, samo je jedno rješenje Krize, da se referiram na članak. Kako ćemo prepoznati koje je pravo rješenje? Prvo trebamo prepoznati problem.

    Dakle, ako ne diramo koncilijarne zablude i samo uvedemo svugdje tradicionalnu Misu (što bi više-manje bio odgovor zajednica "ED"), bi li to riješilo problem, bi li to bio kraj Krize u Crkvi? Razmislimo...
    Naravno da ne, jer novi obred nije uzrok Krize, nego samo njezina manifestacija. Ne zaboravimo pravilo da zakon molitve odražava zakon vjere. Novi zakon molitve je manifestacija (iskaz, simptom) novog zakona vjere koji su stvorili modernisti. A može li Katolička Crkva mijenjati vjeru?

    Pa što onda treba učiniti da bi riješili problem?
    Treba ukloniti i osuditi sve koncilijarne zablude, sve promicatelje zabluda i sva koncilijarna (ne)djela, uklj. novi obred. Bi li onda Kriza bila riješena?
    Da.

    Dakle, da se vratim na gornji citat iz članka, ako ljude odvedemo u župe skupina "ED", nećemo pobijediti [modernističkog] neprijatelja, ići ćemo mu na ruku jer su to mrvice koje su pod njegovom kontrolom i koje mu ne predstavljaju prijetnju, nego s kojima se čak poigrava kako mu se prohtije (npr. Franjevci Bezgrješne, ili, lokalnije, situacija u Zagrebu).

    Pobijedit ćemo samo ako stanemo uz one koji se bore da se Kriza uistinu riješi, koji se bore i protiv simptoma virusa i protiv uzročnika. I čak i s time, jedino možemo pobijediti s čudesnom Božjom intervencijom jer je malo vjernih, a neprijatelji Vjere kontroliraju pozicije moći.

    Hoćemo li se videći praviti da ništa ne vidimo, šutjeti pred revolucijom i sklanjati joj se s puta, pokušavajući naći sebi jedan miran kutak, ili ćemo se boriti protiv revolucije, za Svetu Vjeru, za duše i na Slavu Božju?

    Koji od ta dva puta je put Evanđelja, katolički put?

    Ili ćemo oprati ruke i reći: Quid est veritas?

    OdgovoriIzbriši
  3. Već sam dva puta poslao tekst sličnog sadržaja na jedan drugi blog , ali nije objavljen. Kriza crkve , a i vjere na globalnoj razini osjeti se u svakom njenom pa i najmanjem udu . Ako te boli nokat na malom prstu opet ne možeš funkcionirati i osječaš se jadno . Dovođenjem TLM u svaku crkvu i najmanju kapelu počet će ozdravljenje . To je onaj osnovni i prvi korak koji je najvažniji i iz čije milosti će poteći ostale milosti . Ne može se biti na TLM i na njoj slušati propovjed krivog nauka . FSSPX ima TLM i ispravan nauk . Samo trebamo to živjeti , živjeti nam je Krist . Ako poslije TLM idemo ravno u gostionu ili u Konzum i to nedjeljom , ne živimo TLM . To mogu i nakon NO mise . Već godinu dana piše da nema TLM u crkvi sv. Martina . Svečenik je umro , a drugog nedaju . Nadbiskup Lefevbre je imenovanjem četvorice biskupa spriječio slićnu situaciju . Pedeset smo godina čekali na obnovu TLM u Hrvatskoj , dan je jedan dobar ali stariji svečenik kao da se je htjela unaprijed ova situacija . Ali Bog piše i po neravnom ravno . Pozvao je jednog k sebi , a d rugog dao nama . Podržimo ga postom i molitvom da nam što prije zaživi i TLM i ispravan katolički nauk . Kad vidimo da se po knjižarama na Kaptolu u izlozima počnu mijenati knjige znati ćemo da je počelo . Robelar

    OdgovoriIzbriši

Napomena pri komentiranju:
Objavljujem korisne, pristojne i potpisane komentare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...