***
Dragi čitatelji,
Nisam izvorno imao namjeru opovrgnuti svaku
točku Vorisovog filma od sat vremena pod nazivom "Katolički raskol".
Taj film je dio onoga što Voris voli nazivati svojim "FBI" ili
"Faith-Based Investigation" (vjerska istraga) serijama. U stvarnosti
bi prikladniji akronim bio "BIV" ili "Bez ikakve
vrijednosti". Jer taj film ne donosi ništa više od sustavnog
predstavljanja starih argumenata protiv Svećeničkog bratstva sv. Pija X.
(FSSPX-a) koji su već svi dosad pobijeni.
Međutim u danima nakon puštanja filma, počeo
sam primati brojne zahtjeve da bih odgovorio na njega i javno ga opovrgnuo.
Izgleda da postoje mnogi katolici koje privlači Bratstvo kao potencijalna
opcija zbog njihovih duhovno opustošenih neomodernističkih biskupija koje pod
Franjom samo postaju gore. Pa ipak, zabrinjavaju ih stvari koje čuju o Bratstvu
iz neokatoličkih izvora, poput Michael Vorisa i njegovog Church Militant TV-a.
Kako sam primio više tih zahtjeva, počeo sam shvaćati da postoji veliki broj
vjernih katolika u svijetu koji tek dolaze do shvaćanja da postoji kriza u
Crkvi. Za te katolike Tradicija je novost i nisu dobro upoznati s prijašnjim
argumentima i apologetikom iz prošlih godina vezanih uz FSSPX. Oni imaju vrlo
ograničeno vrijeme i traže brze odgovore za sebe i svoje obitelji u toj važnoj
temi.
Ovo može zvučati čudno, ali nakon što sam
pogledao taj film, vjerujem da moramo zahvaliti g. Vorisu što je pokazao
"Katolički raskol". On je skupio u lijepi paket sve dezinformacije o
FSSPX-u kroz godine i stavio ih na jedno mjesto. Tako nam je pružio sjajnu
priliku da iscrpno odgovorimo na svaki takav argument i razotkrijemo ga. No,
trud potreban da bi se to napravilo pokazao je da to nije lagani zadatak. Sama količina materijala koju
je pokrio u sat vremena prezentacije je ogromna i potrebno je puno pisanja i
istraživanja da bi se razjasnilo te točke.
Svejedno, odlučio sam prihvatiti taj teret
zbog onih vjernih katoličkih obitelji koje se nalaze u nezavidnom stanju,
između dvojbe sačuvati svoju vjeru i toga da nastave sudjelovati u očajničkim
lakrdijama koje se predstavljaju kao "Mise" u mnogim
"priznatim" župama naše zemlje. Ako je Vorisov video obeshrabrio bilo
kojeg katolika od odlazaka u kapelicu Bratstva zbog straha za duše članova
njihovih obitelji da bi umjesto toga nastavili podnositi neomodernizam koji
proždire vjeru u župnim crkvama, nadam se
da će ovaj odgovor otvoriti njihove oči. Čvrsto vjerujem da nećemo doći
ni koraka bliže pobjedi nad krizom u Crkvi ako "aktivno sudjelujemo"
u našim župama ispunjenima zloupotrebama. Jedino ako dovedemo ljude iz tih župa
u tradicionalne župe, bilo da su one FSSPX, FSSP, ICK ili Motu župe, pobijedit
ćemo neprijatelja.
Donosim ovaj članak kao referentnu točku i kao
pomoćno sredstvo za one koji su zainteresirani za FSSPX i probleme koji ih
okružuju. Iako je prilično dugačak, pokušao sam ga razbiti na manje dijelove
pod nekoliko naslova i pružio sam nekoliko poveznica i video isječaka kako bih
osvijetlio pojedinu točku. Video isječci koje sam koristio uzeti su iz rasprave
Michael Daviesa s E. Michael Jonesom iz sredine devedesetih o pitanju je li
Bratstvo u raskolu. Zanimljivo je da se možemo vratiti u te godine kako bismo
našli neokatoličke apologete koji zagovaraju te već davno pobijene argumente.
Izvukao sam Daviesove isječke iz duže rasprave koju možete naći ovdje.
Zaključno, molit ću za nakane
onih koji čitaju ovaj članak da im Bog dade milosti da bi donijeli pravu odluku
jer znam da je to banalno reći, ali ako ovaj članak pomogne barem jednoj duši,
onda je bio vrijedan truda.
Chris Jackson
Voris pobija
cijeli svoj video u prvoj minuti
Film
"Katolički raskol" počinje riječima "1. poglavlje: Ovo su dani
tame." Voris citira Biskupa Athanasiusa Schneidera koji govori "mi trenutno proživljavamo katastrofu koja se može
usporediti s arijanskom krizom." Zatim Voris izjavljuje: "Postoji stvarna kriza u Crkvi. Kriza koja ju
potresa do Njezine srži. Disidentski svećenici i ravnodušni biskupi
dozvoljavaju da se među laicima prošire nekatolička vjerovanja. Prosječan katolik
je neupućen ili mu nije stalo do svoga spasenja." Time Voris započinje uradak dugačak sat vremena o FSSPX-u
lijepo ilustrirajući upravo "stanje nužnosti" pod kojim FSSPX
opravdano djeluje. Ako okolnosti koje je opisao Voris i koje odjekuju od
biskupa Schneidera ne predstavljaju kanonsko stanje nužnosti u Crkvi, onda
ništa drugo ne predstavlja. Zato je Vorisov cijeli slučaj protiv FSSPX-a
pobijen u prvoj minuti njegovog filma. Drugi su neokatolički kritičari FSSPX-a
koji se drže puno bolje nego CMTV uvijek zasnivali svoju poziciju na činjenici
da ne postoji prava kriza u Crkvi i da zato ne postoji nužan razlog za Bratstvo
poduzimati određene radnje radi spasenja duša. Ti neokatolici su jako u krivu i
obmanuti, ali barem znaju koji argument moraju dati da bi bili konzistentni.
Ali kao što smo vidjeli konzistentnost i logika nisu baš visoko na CMTV-ovoj
listi prioriteta:
Vatikanska
izjava o FSSPX-u je vrlo obećavajuća, pa čemu ovaj film?
Film onda zbunjujuće kaže kako u vezi FSSPX-a "vatikanska
izjava nije obećavajuća". I to usprkos sljedećim neviđenim događajima koji
su se dogodili u posljednjih pet mjeseci:
12. travnja 2015. Argentina je priznala FSSPX
zbog odobrenja papinog nasljednika kao nadbiskupa Buenos Airesa:
U kolovozu je biskup
Athanasius Schneider izjavio da Bratstvo treba "prihvatiti kakvo ono jest"
nakon što je posjetio dva sjemeništa Bratstva po nalogu Svete Stolice:
Kao što je nedavno
1. rujna i sam papa potvrdio, svećenici FSSPX-a valjano i dopušteno mogu
ispovijedati tijekom Godine milosrđa:
Voris iskrivljuje citat pape Benedikta
iz 2009. i koristi ga kao pogrešan dokaz za raskol
Voris opet govori da "rimska izjava" u vezi situacije
FSSPX-a nije "baš obećavajuća". Na čemu bi, molim vas, mogao
temeljiti svoje pogrešno mišljenje? Na ničemu drugome do citata izvađenog iz
konteksta iz pisma starog šest godina koje je Benedikt XVI. napisao 2009.;
pismo koje je papa napisao nakon što je baš ukinuo izopćenje četvorice biskupa
FSSPX-a (što je još jedan korak približavanja FSSPX-a regularnom statusu u
Crkvi). Pa koji je to iznenađujući "dokaz" koji CMTV i drugi neokatolici
stalno koriste da bi iznosili nečuvene tvrdnje o Bratstvu koje je u raskolu i
krivovjerju? Radi se o sljedećoj rečenici koju je Voris citirao barem pet puta
za vrijeme emisije:
"Da bismo to razjasnili?" Što točno
razjasnili? Papa Benedikt nam o tome govori prije u pismu:
Kako se većina ljudi koji su u to vrijeme
pratili događaje u Crkvi mogu sjetiti, nakon ukidanja izopćenja odmah je
slijedilo puštanje u javnost senzacionalnog intervjua u kojemu sada bivši
biskup FSSPX-a preispituje brojke i metode Židova koje su Nijemci ubili za
vrijeme II. svjetskog rata. Papa se čak osvrnuo na te eksplozivne događaje u
svojem pismu. Mediji su se u ono vrijeme zapalili za tu priču. Da ne bi
propustili dobru priliku, liberalni biskupi i skupine u Crkvi, kao i oni izvan
Crkve, iskoristili su podudarnost tih događaja da javno ukore papu Benedikta
što je ukinuo izopćenja. Kao što papa odgovara u svojem pismu, oni su ga
neiskreno napali da želi vratiti sat i napravili su scenu dovodeći u pitanje
njegovu predanost II. vatikanskom saboru.
Uz to, kao što može reći svaki informirani
katolik koji je proživio ove događaje, vladala je opća zbunjenost u vezi toga
što ukidanje tih izopćenja znači. Znači li to da je papa učinio Bratstvo
regularnim? Je li se dogodilo ponovno ujedinjenje bez savjetovanja s biskupima
i kurijom? To je bilo vrijeme potpune zbrke. U tom kontekstu je papa Benedikt
htio ponoviti svoje razloge zbog kojih je htio pomirbu s Bratstvom i razjasniti
paraliziranim i mahnitim liberalnim biskupima da ukidanje izopćenja ne znači da
je Bratstvo potpuno regularizirano i da to ne znači da je papa prihvatio i
složio se sa njihovim viđenjima II. vatikanskog sabora.
U stvarnosti, ti su neiskreni liberalni
biskupi dobro znali da Bratstvo nije bilo regularizirano i također su znali da papa nije postao nadbiskup Lefebvre preko noći. Oni su jednostavno glumili
bijes, kao što to ljevičari vole, da bi osramotili "konzervativnog" papu što je više moguće u medijima, i proširili strah i neprijateljstvo prema
njemu među vjernicima. Možda su čak vidjeli zlatnu priliku da ga natjeraju
odstupiti sa službe.
Slično tome, neokatolički apologeti su bili
jednako neiskreni u odabiru te jedne rečenice iz pisma koju koriste kao neki
dokaz, taktiku koja se još nalazi u nekima od njih iz njihove protestantske
prošlosti i paradiraju uokolo s njome kao da je nepogrješiva, de fide,
samostojeća, ex cathedra papinska definicija izdana u papinskoj Buli. U
njihovim očima, sve što je nedostajalo je "anathema sit".
Umjesto toga, papa je samo razjašnjavao ono
što je bilo bolno očito svim razboritim katolicima u to vrijeme. Da osim što su
ukinuta izopćenja četiri biskupa, da se ništa drugo nije promijenilo u vezi
kanonskog statusa Bratstva ili njihovog statusa u Crkvi. Zasigurno nije postalo
ništa gore, kao što neokatolici tvrde. To bi bilo smiješno, budući da je papa
upravo ukinuo izopćenja i time stavio biskupe Bratstva u puno bolju situaciju
nego prije.
"Nezakonito
vršenje službe" je stara vijest
Izraz "nezakonito vršenje službe" u
tom se dokaznom tekstu neokatolika jasno
odnose na zakonitost ili dopuštenost. To je dokazano u samom pismu gdje
Benedikt izjavljuje, " Diskretna gesta milosrđa prema četvorici Biskupa
koji su zaređeni valjano, ali ne zakonito....", odnosno bez dozvole.
Neokatolici se ponašaju kao da je to neko otkrivenje i ponavljaju to ad nauseam.
Volio bi ih pitati gdje je ikoji tradicionalist izjavio da svećenici i biskupi
Bratstva prema Vatikanu djeluju dopušteno (s izričitom dozvolom crkvenih
vlasti). Čak i samo Bratstvo bi vam prvo
reklo da ne čine. Rim i biskupi im nisu dali, općenito govoreći, određenu
dozvolu za to što rade.
Kao što je Biskup Fellay rekao u ožujku 2009.
vrlo brzo nakon što je pismo objavljeno:
Tako djelovanje
FSSPX-a nije opravdano određenom dozvolom crkvenih vlasti, već zbog prestrašnog
stanja Crkve, zbog krize. Krizu nam je ironično Voris protumačio do u detalje u
prvoj minuti svojeg kampanjskog napada.
Ukratko, kler ne može
stvoriti krizu do razmjera koji nikad nisu prije bili viđeni u Crkvi i onda
zabraniti svećenicima pokušaje da razriješe krizu i spase duše koje su zbog nje
u opasnosti. Zakon Crkve nam je dan zato da bi se Crkva razvijala. On se ne
može koristiti da bi je se razorilo, ili inače slovo zakona ide protiv same
svrhe zbog koje i postoji.
To načelo se može
primijeniti i na papu. Voris priča koješta o papinom autoritetu, ali papin
autoritet nije apsolutan i proizvoljan. Papa je uvijek obavezan pravedno
vladati:
Papa Benedikt
priznaje da ređenje biskupa bez dozvole nije jednako raskolu
Najveća ironija u
tome što neokatolici koriste citat iz tog pisma je što papa Benedikt priznaje u
tom istom pismu očitu činjenicu da FSSPX nije u raskolu i suprotno riječima
Ivana Pavla II. i u skladu s kanonskim pravom ređenje biskupa bez papinskog
mandata nije, u sebi i po sebi,
raskolnički čin. Papa Benedikt je izjavio:
Primijetite:
"povećavaju opasnost od raskola". Da, povećavaju, ali nisu jednako
raskolu, što upravo Voris tvrdi (iako su razumniji neokatolici već odavno
odustali od tog argumenta). Ako je papa ikada htio izjaviti da je Nadbiskup
Lefebvre uzrokovao raskol svojim ređenjima, to je bila ta prilika. Umjesto
toga, ne samo da papa to nije učinio, već je ponovio ono što FSSPX cijelo
vrijeme govori. Poglavito to da ređenje biskupa bez papinskog mandata ne stvara
u sebi i samo po sebi raskol. Davies ispod objašnjava zašto:
Papa Benedikt
primjenjuje definiciju raskola na FSSPX 2009. i utvrđuje da nije primjenjiva
Nadalje, papa
objašnjava da Bratstvo nije u raskolu primjenjujući samu definiciju raskola na
slučaj Bratstva i prepoznaje da ju oni ne ispunjavaju:
Te papine riječi su
apsolutno poražavajuće za tvrdnje neokatolika o bilo kakvom raskolu, bilo
formalnom ili materijalnom. Prvo, ne postoji nijedan službeni vatikanski
dokument koji izjavljuje da je FSSPX bio u raskolu (čak i Voris to priznaje),
tako da nema formalnog raskola. Drugo, nakon tog pisma pape Benedikta više se
ne može držati čak ni mišljenje da postoji "materijalni raskol". Jer
je Vrhovni Poglavar upravo primijenio definiciju raskola na Bratstvo, baš pred
našim očima, i vidio da su optužbe manjkave. Kao što je to Bratstvo cijelo
vrijeme govorilo, zajedno s prijašnjim svecima i kanonistima: da bi netko bio
raskolnik, on mora odbaciti autoritet pape u načelu. Sam neposluh, čak i
u dugotrajnim razdobljima, ne čini nekog raskolnikom. "Zadrške u području
poslušnosti" nisu jednake raskolu.
Nastavit će se...
Bravo za prijevod, ohrabrujuće za sve katolike koji dvoje o pdršci Bratstvu. Zahvaljujem i što više vrlo zahvaljujem prevoditeljci. Iznenađujuće je koliko ste Vi i Traditio Ecclesiae, u zadnje vrijeme, objavili "sudbonsnih" članaka, istina o zabludama i kako ih nadvladati. Bogu hvala, Gospodin okuplja svoje malo stado.
OdgovoriIzbrišiStipan
Treba uzeti u obzir da je ovaj članak pisan iz gledišta novina "Remnant", koje se sastoji u onom što neki nazivaju "trad-ekumenizam", što bi bilo ignoriranje razlika i promicanje jedinstva između različitih zajednica koje su "privržene" tradicionalnoj Misi - svojevrstan ekumenizam među svima onima koji se nazivaju tradicionalistima.
OdgovoriIzbrišiPa tako u članku gore kaže:
"Jedino ako dovedemo ljude iz tih [Novusordo] župa u tradicionalne župe, bilo da su one FSSPX, FSSP, ICK ili Motu župe, pobijedit ćemo neprijatelja."
Problem je što razlike između tih zajednica nisu samo kozmetičke. S jedne strane "tradicionalističkog spektra" su oni koji prihvaćaju i novi koncilijarni obred, i svu koncilijarnu disciplinu, i sve koncilijarne zablude, dok su s druge strane oni koji sve navedeno odbijaju. Samo jedni su u pravu, samo jedni imaju logičnu poziciju, samo je jedno rješenje Krize, da se referiram na članak. Kako ćemo prepoznati koje je pravo rješenje? Prvo trebamo prepoznati problem.
Dakle, ako ne diramo koncilijarne zablude i samo uvedemo svugdje tradicionalnu Misu (što bi više-manje bio odgovor zajednica "ED"), bi li to riješilo problem, bi li to bio kraj Krize u Crkvi? Razmislimo...
Naravno da ne, jer novi obred nije uzrok Krize, nego samo njezina manifestacija. Ne zaboravimo pravilo da zakon molitve odražava zakon vjere. Novi zakon molitve je manifestacija (iskaz, simptom) novog zakona vjere koji su stvorili modernisti. A može li Katolička Crkva mijenjati vjeru?
Pa što onda treba učiniti da bi riješili problem?
Treba ukloniti i osuditi sve koncilijarne zablude, sve promicatelje zabluda i sva koncilijarna (ne)djela, uklj. novi obred. Bi li onda Kriza bila riješena?
Da.
Dakle, da se vratim na gornji citat iz članka, ako ljude odvedemo u župe skupina "ED", nećemo pobijediti [modernističkog] neprijatelja, ići ćemo mu na ruku jer su to mrvice koje su pod njegovom kontrolom i koje mu ne predstavljaju prijetnju, nego s kojima se čak poigrava kako mu se prohtije (npr. Franjevci Bezgrješne, ili, lokalnije, situacija u Zagrebu).
Pobijedit ćemo samo ako stanemo uz one koji se bore da se Kriza uistinu riješi, koji se bore i protiv simptoma virusa i protiv uzročnika. I čak i s time, jedino možemo pobijediti s čudesnom Božjom intervencijom jer je malo vjernih, a neprijatelji Vjere kontroliraju pozicije moći.
Hoćemo li se videći praviti da ništa ne vidimo, šutjeti pred revolucijom i sklanjati joj se s puta, pokušavajući naći sebi jedan miran kutak, ili ćemo se boriti protiv revolucije, za Svetu Vjeru, za duše i na Slavu Božju?
Koji od ta dva puta je put Evanđelja, katolički put?
Ili ćemo oprati ruke i reći: Quid est veritas?
Već sam dva puta poslao tekst sličnog sadržaja na jedan drugi blog , ali nije objavljen. Kriza crkve , a i vjere na globalnoj razini osjeti se u svakom njenom pa i najmanjem udu . Ako te boli nokat na malom prstu opet ne možeš funkcionirati i osječaš se jadno . Dovođenjem TLM u svaku crkvu i najmanju kapelu počet će ozdravljenje . To je onaj osnovni i prvi korak koji je najvažniji i iz čije milosti će poteći ostale milosti . Ne može se biti na TLM i na njoj slušati propovjed krivog nauka . FSSPX ima TLM i ispravan nauk . Samo trebamo to živjeti , živjeti nam je Krist . Ako poslije TLM idemo ravno u gostionu ili u Konzum i to nedjeljom , ne živimo TLM . To mogu i nakon NO mise . Već godinu dana piše da nema TLM u crkvi sv. Martina . Svečenik je umro , a drugog nedaju . Nadbiskup Lefevbre je imenovanjem četvorice biskupa spriječio slićnu situaciju . Pedeset smo godina čekali na obnovu TLM u Hrvatskoj , dan je jedan dobar ali stariji svečenik kao da se je htjela unaprijed ova situacija . Ali Bog piše i po neravnom ravno . Pozvao je jednog k sebi , a d rugog dao nama . Podržimo ga postom i molitvom da nam što prije zaživi i TLM i ispravan katolički nauk . Kad vidimo da se po knjižarama na Kaptolu u izlozima počnu mijenati knjige znati ćemo da je počelo . Robelar
OdgovoriIzbriši