petak, 7. kolovoza 2015.

Je li nova misa kazna Božja za naše grijehe?


Nova misa je napravljena po protestantskom modelu, za više informacija pogledajte OVDJE
Po definiciji Katoličke Crkve protestantizam je heraza.
Red tradicionalne latinske mise možete pogledati OVDJE.

Nova misa kao kazna za grijehe
1. Je li nova misa kazna Božja za naše grijehe?
Nova misa jest kazna Božja za naše grijehe. 

2. Zašto kažete da je nova misa kazna za naše grijehe?
Nova misa je kazna za naše grijehe jer su plodovi nove mise vidljivo i činjenično razarajući i opasni za očuvanje katoličke vjere.

3. Zašto nova misa nije blagoslovljena od Boga, što vidimo po plodovima?
Nova misa nije blagoslovljena od Boga, što vidimo i po plodovima, jer je sastavljena ne za veću slavu Božju nego idući za tim da se misa prilagodi "modernom" čovjeku.

4. Zašto je Bog dopustio novu misu?
Bog je dopustio novu misu jer poštuje našu slobodu izbora (koji je dragocijeni dar) i dopušta nam da mi biramo u životu kojim putem ćemo krenuti. Putem dobra ili putem zla.


Valjanost i ugodnost Bogu nove mise
5. Je li nova misa valjana, tj. da li se dogodi pretvorba na misi?
Nova misa je valjana, tj. na misi se dogodi pretvorba ako svećenik zadovoljava poznata 3 uvjeta (forma, materija, nakana).

6. Je li nova misa ugodna Bogu kao tradicionalna misa?
Nova misa nije ugodna Bogu kao tradicionalna misa, jer kada novu misu usporedimo s tradicionalnom vidimo da je nova misa osiromašena i protestantizirana.

7. Možete li dati još jedan primjer gdje je misa valjana, a nije ugodna Bogu?
Valjana misa je i kod pravoslavnih (čitaj raskolnika i heretika) i na njihovim misama se pretvorba dogodi (naravno ako zadovoljavaju poznata 3 uvjeta), ali njihova žrtva zasigurno Bogu nije ugodna.
Tako je slično s novom misom. Pretvorba se dogodi i misa je valjana, ali sigurno nije ugodna Bogu kao tradicionalna misa.

8. Gdje u Bibliji možemo naći da Bogu nije ugodna svaka žrtva?
Adamovi sinovi Kajin i Abel su prinijeli žrtvu Bogu, ali Bogu nisu bile ugodne obje žrtve, nego samo Abelova.

9. Mogu li se dobiti milosti na novoj misi?
Naravno da se milosti mogu dobiti na novoj misi, ali s obzirom na naše znanje, moramo se uvijek truditi oko širenja tradicionalne mise jer smo svjesni koliko je ona uzvišenija i ugodnija Bogu nego nova misa.
Ali vrijedi pravilo "Kome se više da, od njega će se više i tražiti!" Tako da zasigurno ne možemo osuđivati druge koji nisu upoznati sa razlikama između tradicionalne i nove mise.

10. Što mi kao katolici možemo učiniti da se prošire tradicionalne mise?
Prije svega moramo moliti dragoga Boga da se prošire tradicionalne mise, trebamo moliti za naše svećenike, da im Bog prosvijetli pamet i da spoznaju vrijednost tradicionalne mise i da spoznaju razarajuće djelovanje nove mise.
Moramo nastojati i oko širenja tradicionalne mise da većina ljudi spozna kolika je zapravo velika duhovna šteta napravljena uvođenjem nove mise.

11. Da li bi bio grijeh da idemo opravdavati postojanje nove mise, a s obzirom da znamo da je nova misa osiromašena i protestantizirana i s obzirom da imamo Božju potvrdu da nova misa nije blagoslovljena, što vidimo po plodovima?
Da, bio bi grijeh, jer Bogu uvijek trebamo ponuditi najbolje i najuzvišenije, koliko god smo u mogućnosti i koliko god je to do nas, tako ako znamo da postoji nešto bolje za Boga ne smijemo opravdavati ono lošije.


Presveto Srce Isusovo, smiluj nam se!

51 komentar:

  1. Nova misa u odnosu na TLM je kao da Bogu prineseš kržljavo tele, ili zdravo ali samo pola , ili sebe da prikažeš ali ne predaš se sav nego nešto ostaviš za sebe , za svijet ,za grijeh.To je kao da Bogu kažeš dosta ti je i ovo , dosta Te i ovako ljubim. Žrvu našeg Gospodina Isusa Krista, koji je u agoniji otkupio svijet , a koju je Otac prihvatio, svesti na 20 minuta je prvenstveno znak nezahvalnosti. I onima koji su razapeli našega Gospodina se žurilo. Da Ga ulove , da Ga osude , da Ga skinu s križa , da Ga sahrane , da Ga zaborave. Ali time mu nije skraćena muka.Nije visio na križu 20 minuta nego tri sata. Knjigu od 200 strana svesti na 10, ili film od sat i po na 10 minuta. Bunili bi se da im ništa nije jasno, da ništa ne razumiju , da ništa nisu shvatili . A kažu da je 20 minuta za razumjeti misu dosta.Za koji bi stol sjeli? Stol na kojem se nudi npr. samo kuhano tijesto , ili onaj na kom je predjelo,kompletan ručak sa prilogom, desert , piće...Treba nekima i danas izgleda govoriti u prispodobama jer im nije dano upoznati tajne Kraljevstva Božjega.Takvima koji imaju vlast tijelo pogubiti tj. upropastiti , i ništa više , poručujem : UČITE BRZO LATINSKI ,UČITE MISITI TLM , TREBAT ĆE VAM , UČITE BRZO JER VREMENA JE MALO ,ZARUČNIK JE BLIZU. Dobit ćete mnogo udaraca jer ste znali volju Gospodara svoga. U IME OCA I SINA I DUHA SVETOGA. Amen. Robelar

    OdgovoriIzbriši
  2. Služiti NO sv. Misu pobožno i sabrano jest ugodno Bogu, kao što služiti TLM rastreseno, nesabrano i u teškom grijehu nije ugodno Bogu.

    Ako govorimo o kategorijama vremenskog trajanja upravo je norma trajanja TLM sv. Mise bila cca pola sata (na što se upozoravalo i svetog oca Pija kada ju je služio do tri sata te iznio kritiku tom prigovoru njemu upućenom da se time želi skratiti Kristova na Kalvariji). Isto tako se NO sv. Misa može služiti i po 40 minuta u sabranosti i poštivanju Opće uredbe rimskog misala, što premašuje i tih 30 min.

    U prvom i drugom slučaju čovjek je onaj koji ugađa Bogu ili ne svojim grijehom, stavom, iskrenošću ili neiskrenošću, a ne NO ili TLM kao takvi (ako govorimo u tim kategorijama ljudskoga). Kategorije Božanskoga dane su svetoj Crkvi po Kristu i ne ovise o (često puta ne-svetom) čovjeku jer su direktno dane od Gospodina i povjerene Njoj koja ih oblikuje. Kontradikcija je stoga istovremeno tvrditi da primjerice sv. Misa donosi plodove u onomu koji služi ili onima koji primaju sv. Tijelo, a nije ugodna Bogu.

    Priester.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne bih se složio s vama. Svećenika koji služe misu u smrtnog grijehu je bilo i prije i vjerojatno ce ih i biti.
      Pitanje je što sami obred izriče i koja je nakana samog obreda.
      Svima je očito da NO i TLM nisu isti obred, jer oblikuju drugačije mentalitete i ponašanje ljudi prema Bogu.
      Danas mi jasno možemo vidjeti da je taj eksperiment sa misom donio katastrofalne posljedice.

      Gdje ste pročitali da je sveti otac Pio služio misu koja je trajala 3 sata?
      Za sv. Pija X. kažu da je služio tihu misu za manje od pola sata.

      Izbriši
  3. Nova Misa je doktrinarno toliko iskrivljena i prilagođena protestantskim denominacijama (šestorica protestanskih teologa je sudjelovala u sastavljanju Novus Ordo, ako ta činjenica uopšte nešto znači mnogim svećenicima) da oni bez ikakvih nepremostivih prigovora mogu da prisustvuju na njoj. Toliko o zabludi da je "Služiti NO sv. Misu pobožno i sabrano jest ugodno Bogu...", uspoređujući je sa celebrantom koji služi "TLM rastreseno, nesabrano i u teškom grijehu nije ugodno Bogu." Miješanje krušaka i jabuka kad se hoće da izbjegnu najjači argumenti - doktrinarni. Ne znam, poštovani pater, čemu uopšte ima smisla studirati sekularnu bogosloviju i zamagljivati stvari onako kako rade modernisti. Alibi koji upotrebljavate kao opravdanje NO Mise je toliko apsurdan da bi se mogao zalijepiti ispod Summorum Pontificum-a kao dodatak konzervativnoj teoriji o superiornosti nove Mise u odnosu na staru pravovjernu tradicionalnu sv. Misu koju papa Benedikt smatra "izvanrednim oblikom rimskog obreda".
    Sv. Pio V., pomagaj!!!

    Pustinjak

    OdgovoriIzbriši
  4. Htio sam izvesti analogiju s obzirom na ugodnost Bogu, ne s obzirom na mogućnost da svećenik služi u smrtnom grijehu.

    Unatoč, i to ne maloj, očitosti NO i TLM ipak jesu dva oblika istog obreda, što je čak potvrdio i kardinal Burke, slijedeći nauk katoličke Crkve, naravno, dodajući zatim kako se će biti novom obliku vraćeno što je oduzeto reformom.

    Na više sam mjesta pročitao da je sveti Pio služio dva do tri sata sv. Misu, često i u zanosu.

    Priester.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Što se tiče trajanja mise, slažem se s Robelarom, jer nije stvar u trajanju mise, nego u kvaliteti same mise.

      Ne razumijem zašto bi postojala dva oblika istog obreda?
      Očito je jedan superiorniji i bolji od drugog. I očito je da je novi obred osiromašen molitvama i protestantiziran.
      Ali nekima je teško za prihvatiti te činjenice, pa pokušavaju zavarati sebe i druge govoreći da su oba obreda jednako vrijedna. A nisu.

      Ali Bog je pravedan i suditi će po pravdi

      Izbriši
  5. Prigodan kratki video danas stavljen

    http://sspx.org/en/media/video/should-catholics-attend-the-new-mass-sspx-faq-ep15-2-video

    Toni

    OdgovoriIzbriši
  6. Radi se o Sv.Padre Piu, a ne o Sv. Piu x papi. Nije stvar u trajanju nego o sadržaju.Stvar je u pristupu .Stvar je u pobožnosti .U Bogobojaznosti. U ljubavi. U vjeri . U dostojanstvu.U svemu.Od izlaska do odlaska svećenika.O punini i ispunjenosti.O zahvalnosti....Sve je to u TLM dokraja ostvareno .NO je sve to okrnjio,ogolio, minimalizirao ,posvjetovnjačio,sveo na nužnost.Zar možemo reći da smo nešto za Gospodina dovoljno učinili ako je On za nas sve učinio .Kome se dodvoravate ,Bogu ili ljudima ? Veselite li Majku Božju ili ju ne smijete više tako zvati.Vrijeđate Boga pazeći da ne uvrijedite čovjeka.Mjehovi vam šuplji i puštaju na sve strane . Prosipate a ne sabirete.Sijete a ne žanjete. Birate što vam od tradicije paše a drugo razumom ljudskim odbacuiete.Škakljate si uši.Kažete novo je bolje i time dokazujete da niste Njegovi učenici jer izvrčete Njegovu Riječ i nauk.Tko vam to preda ? Uspoređivati što se usporediti nemože.Robelar

    OdgovoriIzbriši
  7. Ako netko misli da će manjim postići više neka mu bude. Ako misli da će služenjem NO postići veći stupanj svetosti, neka mu i to bude. Ako misli da će tako preteći One koji su svetost postigli crpeći iz Mise Svih Vremena ,neka mu i to. Ali ako misli da time Boga više slavi i ljubi moram mu proturječiti .Gospodine , otvori nam oči srca kad nevidimo kraj zdravih očiju.Otvori nam uši,efata, da te čujemo u ovoj buci zagađenoj modernizmom.Daj da spoznamo koja je cijena plačena za naš spas i da tu cijenu znamo cijeniti . Hvala Ti što si nas pozvao da Te hvalimo i slavimo kako su to činili naši stari.Nadamo se jednom biti vječno s njima u Tvojoj prisutnosti. A vas ,,stari " svetci i svetice Božji molim , zagovarajte nas da ne otpadnemo nega da ustrajemo do kraja.Netreba nam više od onog što vi primiste od Isusa a nama predaste. Sve nas stavljam u Sveto Srce One koja će nas znati sačuvati od zabluda zloga. Ona će trijumfirati. U Isusovo Ime amen. Robelar

    OdgovoriIzbriši
  8. Hvaljen Isus i Marija! Ja sam rodjen poslije drugog vatikanskog koncila...i po pricanju mojih baka...cesto su govorile medjusobno..da na novoj Misi..svecenik jede i pije kao u krcmi! Nisam razumio sto su htjele reci tim!? S vremenom poceo sam shvatati da nova Misa naprosto jest prazna..bez sakralnosti...bez reda i discipline. Naprosto me ostavlja praznim..a nekada me i ozbiljno razjuti! Slucajno sam prisustvovao u jednoj crkvi na latinskoj misi....jednostavno nesto me duboko dohvatilo..da su mi suze tekle! Shvatio sam da nova Misa jest i uvreda prema Bogu! Zalosno i skandalozno da u nekim crkvama..svecenici..okrecu ledja Tabernakulu....a i ministranti takodjer! Pitam se..ti svecenice...prije mi okreces ledja onda mu se naklonis...to je bezobrazno..dvolicnost! Skandalozno jest da mnogi svecenici...na Velim Oltaru..postavljaju..nekakva sjedala..tronove..da bi toboze bili u centar paznje! Grozota! To nije edukatibno...vec naivnost..superbia bi mo mi rekli u Istri! U Svetistu..ne bi smjeli bit dva Oltara...a vec 50 godina se tolerira taj abuso!! Koga vi to slijepite? Ja sam Katolik do kraja...a kad to vidim..naprosto ne idem vise na toj novoj Misi...koja ispada kao jedna predstava..i svatko glumi svoj dio.... A centar....Isus na Kalvariji....GDJE JE??? Pogledajte nedljejnu misu na televiziji...stravicno...ima djevojaka koje pod pjesmom cak plesu....Zar oni znaju..sta je SVETA MISA!!??? Mnogi svecenici...i ostali trebali bi opet u sjemeniste da malo nauce o LITURGIJI!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uvijeke! Strašno je to što je napravljeno od svete mise.
      Sjetimo se da se u Bibliji spominje da je Gospodin Isus upotrijebio silu samo na jednom mjestu. U hramu, kada je uzeo bič i istjerao trgovce. Pametnome dosta.

      Izbriši
    2. "Strašno je to što je napravljeno od svete mise."

      Heretici, protestanti, Bugnini i glavni krivac krivovjerni Pavao VI. skrojili su novu blasfemičnu anti-misu koja nema supstanciju stare Mise. Dakle, svi navedeni kreatori su pod anatemom Tridentskog sabora. Plodovi gnjeva provlačit će se kroz sve naraštaje katolika i kler koji budu sudjelovali novoj misi i oduševljeno propagirali 1965. i 1969. godinu. Pseudo-katolicizam se sve više odmiče od katolicizma i utire put Antikristu.

      Jole

      Izbriši
  9. Ispada li, prema zadnjoj točci, da svaki svećenik koji služi NO a priori griješi, jer služeći ju, pretpostavlja se da ju i opravdava njeno postojanje. Štoviše, služenje NO je prema tomu i više od opravdavanja, dakle, još veći grijeh svećeniku?

    Priester.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovisi koliko je svećenik svjestan razarajućeg duha NO ("Kome se više da, od njega će se više i tražiti").
      Ovisi o mogućnostima svećenika...
      Sigurno je velika odgovornost na svećeniku, tako da nikome ne bih preporučio da služi NO, jer strah Božji je jedan od darova Duha Svetoga.

      Izbriši
  10. 1. Drago mi je da si se konačno javno očitovao oko ovoga.

    2. Savjetujem ti da još nekoliko puta pročitaš svoj post, pa komentare, pa opet post, pa opet komentare. A onda se dobro preispitaj.

    Bozji blagoslov!
    DD +

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. 1. Bogu hvala!

      2. Hvala na savjetu. Možeš slobodno napisati što smatraš da sam krivo napisao.

      Božji blagoslov!

      Izbriši
  11. Ukoliko i pretpostavim da ste pod razarajućim duhom vi pretpostavili da je NO Misa modelirana kako bi razorila duše i tradiciju te u konačnici i samog svećenika, ni u tom slučaju se ne bih složio s vama.

    Naime, nije u pitanju samo liturgija, nego i vjernici laici koji nisu imali prigode dublje upoznati TLM ili zbog koje druge vrste nerazumijevanja tog obreda ne mogu moliti sv. Misu. Bi li u tom slučaju NO sv. Misa za njih bila grijeh, kada bi svjesno molili tu sv. Misu?

    Priester

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pročitajte još jednom 11. točku. Znanje je jako jako bitno.

      Gospodin na križu je molio: "Oče oprosti im, jer ne znaju što čine."

      Izbriši
  12. Svakako da onaj koji i može i zna da postoji nešto veće i bolje , a to je TLM , a Bogu uporno daje manje i lošije ,da je u grijehu. Takav griješi mišlju jer misli da je i to za Boga dovoljno i dosta dobro. Riječju jer se opravdava i brani ovdje i svugdje. Jer upotrebljava takve riječi da ni sam nezna što je htio reći , a kamoli jedan zbunjeni vjernik. Djelom jer radi samo ono što misli da je dosta jer je tako propisano. Mi imamo zakon ,rekoše jednom takvi.Službenik sa radnim vremenom , bez emocija i ljubavi . Najamnik koji radi samo onoliko koliko je propisano ,a i to aljkavo dok ga pretpostavljeni ne vide. Okreni kaput kako koncil , ovaj, novi vjetar puše i reci ja sam svoje zbavil.Propustom jer može a neće.Zna a ne vrši. Ne želi činiti što Bog hoće. Jao vama pismoznanci i farizeji licemjeri jedni. Poštujete uredbe ljudske ... Robelar

    OdgovoriIzbriši
  13. Da postavimo stvar jednostavno. Što je bit a što su akcidenti Svete Mise? Jednostavno - bit je Kristova žrtva, sam čin pretvorbe. Akcidenti su sve ostalo. Akcidenti, samim time što su akcidenti, nemaju "moć" umanjiti ili uvečati bit, baš kao što ni Pericu drugačija frizura ne čini više ili manje Pericom. A budući da je Kristova žrtva svevremenska i savršena, ništa ne može oduzeti od savršenstva Svete Mise kao sakramenta. To je gledano iz kuta sakramenta.

    Iz kuta obreda (ljudska razina) jedno je potpunije, na način da će dati potpuniji uvod u narav sakramenta. Slikovito govoreći, bolje će uvesti čovjeka u narav liturgije. No, da bi čovjek mogao primiti to bolje, mora sam imati spoznaju o naravi liturgije, u protivnom imati ćemo efekt davanja masnog odojka čovjeku koji nije jeo više od suhog kruha 3 mjeseca - šokirati ćemo organizam i izazvati štetu (koliko ljudi nije "jelo" kvalitetno, tj. živjelo sakramentalno... Kako takvi išta mogu izvuči iz TLM-a ako ne izvlače ni iz NO-a?).

    U konačnici, obred je tu radi čovjeka, kao što je žrtva radi čovjeka. Tvrditi da Bog treba obred smiješno je ("Tebi nije naša hvala potrebna ali je tvoj dar što smo ti zahvalni. Po našim hvalospjevima ti ne bivaš veći, nego mi stječemo milost spasenja") - On koji je savršen i apsolutan ne treba ništa u Svemiru, tako ni misu. Mi ju trebamo, i u svom milosrđu Bog nam daje priliku da prisustvujemo toj jednoj žrtvi. Stoga ta milost ne može ni biti kazna - tko je još kažnjen milosrđem? Neovisno o obredu - jer svaki obred izriče jednu stvarnost Kristove žrtve (a bilo ih je mnoštvo kroz povijest, brojni su redovi imali vlastite obrede) - kako netko njime može biti kažnjen? Kako itko može biti kažnjen Kristovom žrtvom? Znamo tko žrtvu ne podnosi i koga ona muči gore od najgore kazne - Đavla samoga. Za sve ostale, uprisutnjenje žrtve može biti samo i jedino milosni čin. Obred *može* biti proveden nedostojno, i u tom slučaju pripisati se propustu ili grijehu celebranta - ali žrtva će vječno biti i ostati milosni čin.

    P. Š.

    OdgovoriIzbriši
  14. Perica može otići na frizuru i poslije ga ni rođena majka ne može prepoznati.Na slici sa osobne ne prepoznaje ga ni policija.No Perica još nije zadovoljan te odlazi na plastičnu operaciju pa ni sam sebe više ne prepoznaje . On zna da je Perica ali svima mora dokazivati putem dnk metode da je onaj stari samo sa novim izgledom.To ga jako frustrira pa se skroz promijenio ne samo fizički nego i mentalno.On se uvjerava da je sve u redu no pada sve dublje. Još ga samo prepoznaju njegovi novi moderni prijatelji koje je upoznao kasnije i zbog kojih se i promijenio.Bio mu je važan samo izgled da se uklopi ali s vremenom je upadao s njma u sve dublji grijeh. U biti bitno je da je to još uvijek Perica samo ne onaj stari.Ni droga , ni alkohol , ni prostitucija , ni krađe ,ni ubojstva neće učiniti da on nebude Perica . Ma zvao se on i Noviperica. Koji su plodovi otkako je promijenio frizuru? .Ja mislim da je Bogu bio draži kao stari Perica iako voli i ovog, samo ne voli ono što radi. Ovakvog Pericu sa novim izgledom i ponašanjem voli i đavao,On se je bojao onog starog Perice , a bojao bi se opet da se Perica vrati na staro. Robelar

    OdgovoriIzbriši
  15. Bog ne treba ništa od čovjeka. Bog je savršen. Zbog toga je Bogu dostojno dati najuzvišenije i najdragocijenije darove koji postoje na svijetu.
    Usporedba sa Pericom i frizurom je loša kada se uspoređuje NO i TLM.
    Čovjek je sastavio NO i Bog mu je to dopustio, jer Bog poštuje našu slobodu. Ali s obzirom da NO nije sastavljen da poveća pobožnost i strahovanje prema Bogu, plodovi su takvi kakvi jesu. Bog nije blagoslovio NO i zbog toga je takav masovni otpad od Boga u zadnje vrijeme. Opet kažem da se milosti mogu dobiti preko NO, ali svako opravdanje za postojanje NO je grijeh, ako smo upoznati da je TLM uzvišeniji obred.

    Pa naravno da se može ako treba i preko noći uvesti TLM, ali na svećenicima je ta odgovornost. Oni trebaju podučavati narod. Ako puno ljudi i otpadne od Boga zato jer su svećenici odlučili prinositi uzvišenije žrtve Svemogućemu Bogu, eto neka to bude cijena, a to može značiti da im je više stalo do njih samih nego do Boga.
    Kvaliteta je uvijek ispred kvantitete u Katoličkoj Crkvi.
    Pa pogledajte kako tradicionalna bratstva rastu i imaju zvanja, a kako NO na zapadu propada.

    OdgovoriIzbriši
  16. NO je kazna za čije grijehe? Za grijehe ljudi kojima je nekada bila dostupna samo TLM? Nisu li onda ti ljudi trebali biti manji grešnici, ako vrijedi lex orandi, lex credendi. A kad ono zaslužili takvu kaznu kao NO... ne vidim smisla u tome...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. NO je kazna za grijehe naših očeva i djedova.
      Nekima je bio draži svijet, nego Bog, ali eto čovjek ima slobodnu volju, a Bog je to dopustio.
      "Očevi njihovi jedoše kiselo grožđe, a djeci zubi trnu."
      Pa danas većina ljudi koji idu na misu, nezna ni što je misa, pa ti vidi kakvi su plodovi nove mise.

      Izbriši
  17. Glede bogatstava molitava, gesta, ruha...da ne nabrajam dalje, TLM je zaista bogata liturgija, no kako veli gore lijepo P. Š., obred je radi čovjeka, da se on posvećuje, Bogu Ocu on ne treba...čak Mu ne treba niti žrtva Sina koji se prinosi Ocu u svakoj sv. Misi, ali TREBA NAMA.

    Dakle, uzrok žrtve Sina je Ljubav, što Bog i jest, a ne uspostava savršenog obreda, jer je njegova uspostava nemoguća na zemlji, a nemoguća je jer je čovjek nesavršen, a žrtva je naprotiv savršena i u TLM i u NO jer je Krist savršen.

    To osporavati značilo bi osporiti savršenost Kalvarijske žrtve. Tako, ako je pretvorba valjana u NO, što i sami tvrdite, iz ovih uvjerenja i sama NO sv. Misa mora biti SVETA i ugodna Bogu, unatoč zloporabama! Bilo ih je i u TLM (poslušajte kardinala Arinzea o tomu).

    Mislim da je presmiono reći da je NO kazna, da se ne vraćam na još goru paralelu - grijeh.

    NO mise je upravo vraćanje dostupnosti obreda ljudima i žrtvovanje zaista velikog bogatstva obreda TLM-a radi boljeg razumijevanja sv. Mise i mogućnosti dostupnijeg primanja Ljubavi. Prije bih rekao da je to bila želja koncilskih otaca, nego li dodvoravanje protestantima. A uopće nije upitno da je previše toga ipak izbačeno. A tko je izbacio to, pa ljudi. A je li time žrtva manja, nije.

    Moglo se uvijek drukčije..a je, ali nisam ja general nakon bitke, no isto sam tako uvjeren da bi još više ljudi otpalo da promjena nije bilo. Statistike otpada pokazatelj su promjena mentaliteta ljudi nastavka industrijske revolucike, a ne obreda, tako da bi situacija bila samo gora da se nije činilo ništa. Ne zbog najedamputne štetnosti TLM-a, nego nedostatka ljubavi zbog manjkavosti znanja o sv. Misi. Danas vjernici daleko više znaju sti je sv. Misa, nego ranije, ako danas sramotno malo znaju, onda je svima jasno koliko su znali prije.

    Priester.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odgovorite mi zašto je Isus uzeo bič i istjerao trgovce iz hrama?
      Kome je trebao hram, Bogu ili ljudima?

      Kod raskolnika je valjana misa, a što im to vrijedi ako nisu u Katoličkoj Crkvi?

      Gospodin Isus je htio jednu Crkvu.

      Izbriši
  18. Židovi su ondje profanizirali Hram trgovinskim aktivnostima, nisu obdržavali krivi kult prinoseći kâd primjerice božici Artemidi, a kamoli da bi bilo riječi o neobdržavanju npr. propisanog obrednog pranja ruku.

    Mi govorimo o valjanosti obreda unutar KC, pravoslavci su stoga druga tema..

    Priester

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, Gospodin Isus je htio pokazati da je hram sveto mjesto i da se treba paziti kako ćemo se ponašati u Božjem hramu.

      U redu, oko valjanosti obreda se slažemo. A pitanje je je li to dovoljno...

      Izbriši
    2. Valjano bi bilo kad bi svećenik odslužio Misu u casinu na kockarskom stolu ali sumnjam da bi bilo od ikoga od nas u redu da tome prisustvuje zbog uvrede koja bi se Bogu nanijela. NO se istina ne služi na kockarskom stolu ali se služi na Luterovom.

      Sve pohvale autoru bloga za ovako smion članak. Šteta jedino da ipak ponekad idete na NO kad ste svega ovoga dobro svjesni

      Toni

      Izbriši
  19. Slazem se....a najprije ja sebe pitam u odnosu na Spasitelja: "Ljubiš li me više nego ovi?"

    Priester

    OdgovoriIzbriši
  20. U katedrali u Zagrebu imate štand sa suvenirima i dvije gospođe koje prodaju.Od kuće Božje napravili su kuću trgovačku.Također ulaze polugoli turisti , koji ne drže do naših svetinja isto kao i oni koji im to dopuštaju.Sabranost i molitva su onemogučeni i prometno je kao na kolodvoru.Ispovjed je samo u određenom terminu i to samo jedan svećenik ...Prorok Hošea kaže nadahnut Duhom Svetim - narod moj gine jer nema znanja. A tko će mu ga dati? Sve kreće od pastira ,a oni nemaju vremena.Radno vrijeme im je kratko a obaveza milion. Uostajom imate internet pa sve tamo tražite.Definiciju što je to misa. I eto ti raznih odgovora koji ti ništa neznaće.Ali tragaš i dalje. Kucaš . Uzimaš Isusa za jedinog učitelja. I otvara ti se.Dolaziš u 46toj godini na TLM po prvi put.I vidiš da se traganje isplatilo. Da je to ono što si tražio.I već na drugoj misi spoznaš što nisi 46 godina .Jer Gospodin hoće da spoznaš. On ti daje . I shvatiš da ti tu nisi bitan.Ni tvoji pokreti .Ni tvoje rijeći. Bitno je samo da si tu.S Marijom pod križem.Da si najnedostojniji tu biti ali si tu Božjom ljubavlju.Da Otac žrtvuje svoga Jedinorođenog Sina.Radi mene.Da se Sin žrtvuje Ocu. Radi mene.Dobrovoljno.Da to nisam ničime zaslužio, Toliku ljubav.Da Otac prihvaća tu Žrtvu.Da prihvaća mene.Do kraja.... Robelar

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se. Čovjek uvijek treba biti otvorena duha i promišljati o svim stvarima koje mu se nađu na životnom putu. Na prvom mjestu uvijek treba biti Bog, kako je i Gospodin Isus rekao: "Tražite najprije Kraljevstvo Nebesko, a sve će vam se ostalo nadodati."
      Deus providebit!

      Nije svima dano da spoznaju Božju ljubav u isto vrijeme. Nekome prije, nekome kasnije. Zato je važno svjedočiti.
      Vrijednost TLM je iznimno velika, zato se Sotona i pobrinuo da je "sredi".

      Sveti Ivan Vianney je rekao kada bi usporedili sva dobra svijeta sa jednom misom, da bi bilo kao zrno pijeska naprema planini. Naravno riječ je o TLM.

      Izbriši
  21. U pravilu ne pišem komentare, ali ova tema je vrlo važna, pa da i ja dam svoj prilog.
    Kao prvo sve procjene NO Mise odnose se na izvorno objavljeni oblik na latinskom jeziku (1969.g) i Opću uredbu RM. Zato kad bih u okolici imao NO Misu na latinskom jeziku, svećenik okrenut prema Gospodinu, kad bi svi primali pričest na jezik i klečeći, gregorijansko pjevanje, klečanje kod podizanja itd., tada bih se možda dvoumio da li NO Misa može zadovoljiti zahtjev za nedjeljnom misom. Međutim kako toga nema na stotine kilometara od mene, ja nemam nikakvih dvojbi. Misa na narodnom jeziku (anatemizirana Trid. saborom), svećenici okrenuli leđa Isusu, svetogrdna pričest na ruku, ministrantice, neklanjanje kod pretvorbe itd., na takvim Misama ne mogu sudjelovati i podržavati svetogrđa.
    Što se valjanosti pretvorbe tiče, napomenuo bih da ima otpalih svećenika koji vrše valjane pretvorbe i da se te hostije koriste za sotonske mise.
    Jedan moj poznanik je izjavio da su mise gdje se pričest dijeli na ruku "tihe sotonske mise" jer se na njima gazi tijelo Kristovo.
    Netko je u gornjim komentarima izjavio da uzrok krize u Crkvi nije NO i 2VK (naravno da to nije jedini uzrok). To me podsjeća na izjave iz doba komunizma kad su neki izjavljivali, nije sistem kriv, krivi su ljudi. Naravno da je glavni uzrok krize u Crkvi smišljeno provedena revolucija u Crkvi preko neprijatelja Crkve. To mnogi crkveni autoriteti priznaju. NO je nastala po zadatku da ju prihvate protestanti i to je vidan raskid s Tradicijom.
    Usput rečeno, pročitajte Ratzingerovu knjigu Duh liturgije. Misa je Bogom dana i objavljena i čovjek je nema pravo mijenjati (naravno u njenoj biti). Tridentinski sabor kažnjava anatemom svakog tko bi ispuštao ili mijenjao u nove obrede.
    A sad osobno iskustvo. Ne idem na nedjeljnu NO Misu. Budući da nemam priliku za redovitu nedjeljnu TLM nastojim barem jednom mjesečno otići na TLM koja se slavi ili u Splitu ili Zagrebu, Hercegovini, Grazu itd. Kako u Splitu ima cjelodnevno klanjanje, nedjeljom odem u kapelicu pred Presveto i tamo molim tradicionalnu Misu ili slušam Misu preko interneta (Florida, Friburg, Meksiko), molim krunice i iščekujem povratak Tradicije u našu Domovinu.
    Božji blagoslov, Stipan

    OdgovoriIzbriši
  22. Nova misa je nastala po zadatku da ju prihvate protestanti i to je vidan raskid s Tradicijom. Neznam zašto se sa tim prilagođavanjem stalo. Trebalo je ići dalje i raditi na tome da ju prihvate jehovini svjedoci , budisti , muslimani , pravoslavni, ... Stvarno su sudionici 2vk u grijehu kad su njih isključili a priviligirali samo protestante. A lijepo su promijenili i rekli da Isus nije dao život za mnoge nego za sve. Znaći ne samo za mnoge koji će ga prihvatiti. Pa to je i saibaba promovirao da možeš ostati gdje jesi. Zar je tako teško bilo nastaviti sa reformama? Koliko će drugi morati čekati da se desi novo prilagođavanje mise i za njih? Koji su sad na redu? Hitno nam treba 3. ,4. , 5. ...vk.Ostaviti ove da čekaju a protestante priviligirati nije fer. Netko i za to mora odgovarati.Protestanti ionako nisu nešto navalili na misu.Stalno opet nešto protestiraju. 2.Sol 2,15 Prema tome , braćo, budite postojani i držite predaje koje ste od nas primili, bilo usmeno , bilo pismeno ! Robelar

    OdgovoriIzbriši
  23. Moram prigovoriti broju 4 u originalnom postu:

    "Zašto je Bog dopustio novu misu?
    Bog je dopustio novu misu jer poštuje našu slobodu izbora (koji je dragocijeni dar) i dopušta nam da mi biramo u životu kojim putem ćemo krenuti. Putem dobra ili putem zla."

    Ne, to nije točno. Bog nikad ne bi dopustio da šačica revolucionara (uklj. Pavla VI.) uspije nametnuti naopaki obred gotovo cijeloj Katoličkoj Crkvi samo zato što je to njihova slobodna volja (svakako da to nije bila slobodna volja katoličkog puka). Razlog zašto je Bog dopustio da modernisti nezakonito nametnu novi obred leži u samom naslovu članka - jer je htio kazniti katolike za mlakost i grješnost. To je i razlog zašto novi obred još postoji - zato što umjesto da budemo bolji, naše generacije su još gore od naših predaka. Autor članka nije zapravo rekao ništa kontroverzno, barem ne za one koji razumiju što je to novi obred - što je to nego strašna kazna za vjernike kad Bog dopusti da se katolička Misa gotovo potpuno ukloni iz crkava i zamijeni nekatoličkim obredom?

    Doktrina je tu ključna. Ili je novi obred katolički, te onda barem u njegovom najkonzervativnijem obliku nije nedostojan, niti štetan za vjeru, niti favorizira hereze itd., ili novi obred nije katolički, pa je onda sasvim jasno zašto je nedostojan, štetan za vjeru, zašto favorizira hereze itd. Teološki je sigurna nauka (što znači da je njeno nijekanje objektivno smrtni grijeh protiv vjere) da je Katolička Crkva nepogrješiva u njezinim univerzalnim disciplinskim zakonima, što uključuje liturgijske zakone. To znači da Crkva ne može propisati obred koji je štetan za vjeru katolika, koji je grješan ili koji favorizira herezu, jer bi time svojoj djeci dala otrov i izdala svoje božansko poslanje, što je nemoguće.

    Dakle, nakon što dobro proučimo novi obred (za početak preporučujem "Breve essame critico" kardinalâ Ottavianija i Baccija) i vidimo njegove plodove, snaga činjenica nas dovodi do zaključka da to ne može biti katolički obred. To nas onda dovodi do moralnog pitanja - je li u redu sudjelovati na ne-katoličkom obredu, čak i ako ga slavi katolički svećenik? Crkva je uvijek odgovarala "ne", i da je jedina dopuštena prisutnost na nekatoličkim obredima u slučaju vjenčanja, spovoda i sl. prilika, i to samo pasivna prisutnost, bez aktivnog sudjelovanja. Nadalje, sudjelovanjem na nekatoličkom obredu ne možemo ispuniti nedjeljnu obavezu, niti nam to može poslužiti kao prilika da štujemo Gospodina, jer kako da Ga štujemo sudjelujući na obredu koji Ga vrijeđa?

    Usto treba napomenuti da u "Katekizmu krize u Crkvi" (u poglavlju o novom obredu), svećenik i teolog Bratstva sv. Pija X., vlč. Gaudron, kaže da kad se koristi pogrešni prijevod "za sve", valjanost takve mise je dvojbena. Crkva zabranjuje sudjelovanje na dvojbenim sakramentima, tako da je ovo još jedan razlog zašto ne ići na novi obred.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A gle, biskupi su mogli na razne nacine djelovati, nakon sto je uvedena nova misa. Zapravo, to im je bila i katolicka duznost.
      Nazalost vecina biskupa nije konkretno djelovala, da se tako izrazim.
      Istina je da je Bog to dopustio, jer postuje ljudski izbor.
      Zapravo ljudi su svojim postupcima zasluzili Bozju kaznu, po pravdi.

      Izbriši
  24. To što su biskupi mogli i morali djelovati je drugo pitanje, nevezano s onim što sam htio ispraviti.

    Gospodin je uvijek štitio Svoju Crkvu i ne bi nikad dopustio da modernisti uopće uzurpiraju najviše položaje niti da proguraju i nametnu svoju revoluciju (uklj. novi obred) da nije htio kazniti katolike, kao što je u Starom Zavjetu koristio neprijatelje Izraelaca da kazni Izraelce kad bi pošli naopako i vrati ih na put spasenja.

    Reći da Gospodin poštuje ljudski izbor nije dobar izraz jer može imati krive implikacije, npr. to bi se moglo protumačiti da Bog cijeni svaki izbor koji učinimo, dobar ili zao, ili da je ljudski izbor nešto samo po sebi vrijedno poštovanja, što nije istina. Istina je da mi trebamo poštovati Boga, a ne da On poštuje nas. Istina je također da Bog ne dopušta svakomu uvijek da čini što hoće, nego nas nekad spriječi u ostvarivanju slobodne volje da bi zaštitio nas same ili druge. Upravo to bi bio učinio da zaštiti Svoje vjernike od zala modernistâ, ali poradi naših grijeha pravedno je odlučio da dopusti te kazne i kušnje.

    Gospodin nam dopušta slobodnu volju ne jer bi u bilo kojem smislu bio obvezan, niti poradi nekakve naše inteligencije ili sposobnosti, nego jer nas ljubi i zato ne želi da budemo kao roboti, nego da slobodno izaberemo put istine.

    OdgovoriIzbriši
  25. Ne činite mi se logični u svojim komentarima... Ako nam je Crkva dala Novu misu onda ona ne može biti ne-katolička ili u bilo kojem smislu doktrinarno pogrešna, grešna ili heretična. To bi značilo da je Isus lažac jer je rekao za svoju Crkvu da je vrata paklena neće nadvladati.
    Dakle ako ste katolici trebali biste svim srcem prihvatiti novu misu jer nauk Crkve ne može zastraniti.
    Osim toga ostaje vam protestantizam ili Krist nije Bog pa je svejedno.

    Oblačan

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ufff, vi stvarno "miješate kruške i jabuke".

      1. Vatikanski koncil (naglasak na prvi) je proglasio nezabludivost pape kada papa proglašava dogmu, znači tu je papa nepogrješiv.

      Inače je papa čovjek i u nekim je situacijama pogrješiv, a u nekim nije. Zato Katolička Crkva živi na Tradiciji već skoro 2000 godina. Pogledajmo malo činjenice:
      Nova misa je protestantizirana i osiromašena. Tlm je ugodnija Bogu iz razloga koje sam već navodio.

      Ako je nešto veće i uzvišenije što se Bogu prikazuje, mi moramo po našoj katoličkoj dužnosti prionuti uz to. Ako smo svjesni što je nova misa učinila katolicima (također činjenice) mi po savjesti moramo napraviti sve da Bogu dajemo sve NAJveće, NAJuzvišenije, NAJbolje, sve naj naj naj.
      I Bog to vidi i blagoslivlja.

      Što se tiče ogomne većine biskupa koji slijede novu misu, pitanje za vas, zar nije većina biskupa jedno vrijeme prijanjala uz arijansku herezu, a jesu li onda bili u pravu?

      Pogrješivost, nepogrješivost, pitanje je sad.
      "Po plodovima ćete ih prepoznati!"

      Izbriši
    2. Istina je da "ako nam je Crkva dala Novu misu onda ona ne može biti ne-katolička ili u bilo kojem smislu doktrinarno pogrešna, grešna ili heretična".
      To je poradi nepogrješivosti Crkve u njezinim univerzalnim zakonima, što uključuje liturgijske zakone (o tom možete pročitati u predkoncilskim crkvenim teološkim priručnicima, npr. tu možete naći na engl. jeziku poglavlje o nepogrješivosti Crkve iz Van Noortove Dogmatske teologije u kojem se obrađuje i ova nauka - o univerzalnim zakonima, spominjući izričito i bogoštovlje, govori počevši od "Assertion 3").
      Budući da ta nauka nosi teološku notu iliti oznaku, iliti stupanj sigurnosti, "teološki sigurna" (theologice certa - to znači da proizlazi kao siguran zaključak iz neke božanski objavljene istine), katolik koji bi je nijekao počinio bi objektivno smrtni grijeh protiv vjere.

      Naravno da Katolička Crkva, Prečista Zaručnica Kristova, ne može svojoj djeci dati zakone ili obrede koji su štetni, grješni ili heretični jer bi time uistinu iznevjerila poslanje i učinila lažima Kristove riječi kojima joj je obećao zaštitu Duha Svetoga.

      No, s druge strane, zaključak Oblačnog, prema kojem bi zapravo trebali ignorirati činjenice, studije i plodove koji govore protiv novog obreda, je apsolutno kriv. Kako nijedan katolički obred ne može biti nedostojan, štetan, grješan, heretičan, niti favorizirati hereze, ako novi obred jest bilo što od toga (kao što činjenice, studije i plodovi pokazuju), onda to može jedino značiti da novi obred nije katolički obred tj. da nam ga nije dala Sveta Majka Crkva, da ne dolazi od Katoličke Crkve (Bratstvo sv. Pija X. kaže da nije pravilno promulgiran, sedevakantisti da ga nije promulgirao pravi papa - u svakom slučaju da nije od Crkve).

      Onaj tko bi tvrdio da je novi obred nedostojan, štetan za vjeru, da favorizira hereze itd., a ujedno tvrdio da je to katolički obred i da dolazi od Crkve upao bi u cenzuru teološke zablude (error in theologia) i teško bi vrijeđao Kristovu Prečistu Zaručnicu. za koju kaže sv. Ciprijan:
      "Kristova Zaručnica ne može se iznevjeriti svojemu Zaručniku: ona je nepokvarljiva i čedna. Njoj je poznata samo jedna postojbina, ona čuva svetost bračne ložnice u čistoći i čednosti” (De Catholicae Ecclesiae unitate, 6).

      Evo još dva citata:

      Papa Grgur XVI. u Quo graviora piše:
      "Crkva je stup i temelj istine - svu tu istinu uči Duh Sveti. Može li Crkva biti sposobna zapovjediti, popustiti im, ili dopustiti one stvari koje ciljaju k uništenju duša i sramoti i šteti sakramentu kojeg je ustanovio Krist?"

      Papa Pio VI. u Auctorem Fidei, u 78. od osuđenih propozicija sinode u Pistoji, nakon citiranja zablude kaže:
      "... Kao da je Crkva kojom vlada Duh Božji mogla ustanoviti disciplinu koja je ne samo beskorisna i na teret kršćanskoj slobodi za podnijeti, nego koja je čak opasna i štetna i vodi praznovjerju i materijalizmu, -- lažno, nepromišljeno, sablažnjivo, opasno, uvredljivo pobožnim ušima, uvreda prema Crkvi i Duhu Božjem koji je vodi, barem zabluda."

      Izbriši
    3. Hvala vam na odgovorima. No upravo to sam mislio kada sam rekao da mi se ne činite logični.

      TLM s jedne strane kaže da nam je taj obred dala Crkva, ali da dogmatski ne obvezuje: "Pogrešivost, nepogrješivost, pitanje je sad.
      "Po plodovima ćete ih prepoznati!"

      Nisu plodovi relevantni za ocijeniti da li je u pitanju pogrešivost ili ne.
      Tako i protestanti mogu tvrditi da Katolička crkva nije Kristova Crkva i pozivati se na inkviziciju, pedofiliju i dr...

      Ja sam laik i ne baš teološki potkovan, ali je Mateo to dobro objasnio.
      Po tome ste Vi TLM napravili "error in theologia" tj.:
      "Onaj tko bi tvrdio da je novi obred nedostojan, štetan za vjeru, da favorizira hereze itd., a ujedno tvrdio da je to katolički obred i da dolazi od Crkve upao bi u cenzuru teološke zablude (error in theologia) i teško bi vrijeđao Kristovu Prečistu Zaručnicu."
      Jer očito je da Nova misa doktrinarno obvezuje ako ju je dala Crkva što Vi niste nijekali.

      S druge strane ako sam dobro shvatio, Mateo tvrdi da nam novu misu nije dala Crkva.
      To ima više logike, ali mi morate objasniti tko nam je onda i kako dao Novu misu?
      Što znači da nije valjano promulgirana?

      No, bojim se da to tvrdeći također nastupate kao protestanti samo se oni pozivaju na Bibliju kao vrhovni autoritet, a Vi pretpostavljam na Tradiciju ignorirajući tako živo učiteljstvo Crkve.

      Oblačan

      Izbriši
    4.  Bula pape sv. Pija V. Quo primum tempore, kojom se uvodi novo izdanje Rimskoga misala kao što je odredio Tridentski sabor, stoji na početku svakoga izdanja misala izdanoga prije reforme Pavla VI.

          Proglašavajući svoje izdanje obvezatnim, sv. Pio V. je onima koji to žele dopustio zadržati vlastite obrede pod uvjetom da su stariji od 200 godina; ovom sigurnosnom mjerom htjelo se isključiti sve natruhe novijih protestantskih krivovjerja. I sâm je sveti papa, kao redovnik-dominikanac, slavio privatne Mise po vlastitome, dominikanskom obredu. Pavao VI. nije dopustio takvo razlikovanje te je svoj novi misal proglasio obvezatnim za sve; čak je i ambrozijanski obred reformiran analogno rimskome.

          Tekst bule sv. Pija V. Quo primum tempore je slojevit, sadrži i naredbe i dopuštenja, čak izričito svima daje »indult« za slavljenje Mise po ovome misalu. Između ostaloga, trajno jamči svim svećenicima da se smiju pridržavati ovoga obreda bez ikakvih skrupula u savjesti ili bojazni pred crkvenom kaznom. Na više mjesta ističe trajnost i nepromjenjivost ove uredbe (statutum) ali i dopuštenja (indultum).



      PIO, RIMSKI BISKUP

      sluga slugu Božjih

      na trajan spomen

          Otkada smo podignuti na vrhunac apostolske službe, rado smo usmjerili svoj um i snagu te upravili sve misli na ono što je potrebno da se crkveno bogoslužje očuva čistim; te smo nastojali to prirediti i ostvariti uz Božju pomoć, uloživši sve moguće napore.
      (...)

      Izbriši
    5.     A da bi svi na svakome mjestu prihvatili i obdržavali ono što im predaje presveta Rimska Crkva, majka i učiteljica drugih crkvi, i da se trajno u budućnosti u svim patrijarhalnim, katedralnim, kolegijalnim, župnim, svjetovnim ili samostanskim crkvama i kapelama bilo kojega muškoga, pa i vojničkoga, ili ženskog reda, kao i u onima bez dušobrižništva, u svim krajevima kršćanskoga svijeta, u kojima se običava ili mora slaviti konventualna Misa glasno s korom ili potiho po obredu Rimske Crkve, ne bi [Misa] pjevala ili recitirala drukčije osim u skladu s Misalom koji smo izdali — makar te Crkve bile na neki način izuzete i povlaštene dopuštenjem Apostolske Stolice, svojim običajem, privilegijem, ili čak zakletvom, uz apostolsko odobrenje ili nekim drugim povlasticama; osim ako se od prve uredbe ili običaja, odobrenoga od Apostolske Stolice, u tim Crkvama slavi na taj način Misa neprekinuto više od dvije stotine godina: njima takvu spomenutu uredbu ili običaj nipošto ne zabranjujemo; no ako bi im se ovaj Misal koji sada izdajemo više sviđao, uz suglasnost biskupa ili prelata ili cijeloga kapitula, dozvoljavamo im da po njemu služe Mise bez ikakvih drugih zaprjeka — svim ostalim gore navedenim Crkvama zapovijedamo i određujemo, snagom ove naše konstitucije koja će trajno vrijediti, da im je zabranjena uporaba njihovih Misala i da se oni sasvim i posvema odbacuju, te da se ovome Misalu koji smo netom izdali nikada ništa ne dodaje, oduzima ili mijenja, pod prijetnjom kazne naše srdžbe.

          Zapovijedamo i snagom svete poslušnosti naređujemo svima napose i pojedinim patrijarsima i upraviteljima gore spomenutih crkvi, kao i drugim osobama urešenima bilo kojim crkvenim dostojanstvom, pa bili to i kardinali Svete Rimske Crkve ili imali neki drugi stalež ili odličje, da ubuduće posve izostave i sasvim odbace sve druge uredbe i obrede iz ostalih Misala, koliko god bili stari i premda ih se dosad običavalo pridržavati, te da pjevaju i čitaju Misu prema obredu, načinu i propisu koji sada predajemo ovim Misalom; i neka se ne usude u slavljenju Mise dodati ili recitirati drukčije ceremonije ili molitve od onih koje se nalaze u ovome Misalu.

          Također im trajno dopuštamo i odobravamo apostolskom vlašću i snagom ove odredbe da odsada potpuno slijede ovaj Misal kod pjevanja ili recitiranja Mise u kojim god Crkvama, bez ikakvih skrupula u savjesti i bez upadanja u bilo kakve kazne, osude i zabrane, te da se njime mogu i smiju slobodno i zakonito služiti.
      (...)

      Izbriši
    6. Jednako tako određujemo i izjavljujemo da se poglavari, upravitelji, kanonici, kapelani i drugi svećenici bilo kojega naslova, svjetovni ili redovnički kojega god reda, ne obvezuju slaviti Misu drukčije nego smo to odredili; i da se nitko ne tjera ili primorava zamijeniti ovaj Misal; i da se ovo Naše pismo ni u koje vrijeme ne smije opozvati ili preinačiti, nego da zauvijek čvrsto i valjano ostane na snazi — bez obzira na prethodne apostolske konstitucije i uredbe te opće i posebne konstitucije i uredbe donesene na pokrajinskim i sinodalnim saborima, i bez obzira na bilo kakve protivne odredbe i navade utemeljene na običaju spomenutih crkvi ili na trajnome propisu od pamtivijeka, osim ako je stariji od dvije stotine godina.
      (...)

      Izbriši
    7. Neka, dakle, nikome od ljudi ne bude dopušteno povrijediti ovu obznanu Našega odobrenja, odredbe, uredbe, zapovijedi, naredbe, dozvole, dopuštenja, izjave, volje, odluke i zabrane, niti joj se nerazboritom drskošću suprotstaviti. A ako bi se netko drznuo to pokušati, neka znade da će upasti u srdžbu Svemogućega Boga i blaženih Apostola njegovih Petra i Pavla!

          Dano u Rimu, godine od Utjelovljenja Gospodnjega 1570., dan prije srpanjskih ida (14. 7.), pete godine Našega pontifikata.

      Izbriši
    8. Nova misa nikog i nigdje doktrinarno ne obvezuje.
      Ako tvrdite drugačije slobodno pošaljite službeni izvor.
      Bula pape Pija V. je kristalno jasna što se tiče tradicionalne Mise.

      Izbriši
    9. Oblačan:
      "TLM s jedne strane kaže da nam je taj obred dala Crkva..."

      Koliko znam, to nikad nije izričito rekao, zapravo, sumnjam da bi tako nešto rekao, iako moram priznati da nije napisao ni suprotan zaključak. Ovo je prvenstveno teološko pitanje, tako da odgovori moraju biti teološki utemeljeni. Bila je pogreška što je spominjao papinu nepogrješivost jer je to nevezano za temu i može navesti na krivi zaključak - da papa može valjano cijeloj crkvi promulgirati obred koji je nedostojan, grješan, štetan za vjeru, koji favorizira hereze itd. Tvrditi to bila bi teška teološka zabluda, kao što sam dokazao citatom Van Noorta i kao što svatko može vidjeti ako na internetu traži "theological notes" (materijali na hrv. su slabi) i vidi kaznu za nijekanje nauke koja je "theologically certain". Zato mislim da bi TLM trebao pojasniti da nije tvrdio da je novi obred valjano ili legitimno promulgiran niti da dolazi od Crkve.

      Oblačan:
      "S druge strane ako sam dobro shvatio, Mateo tvrdi da nam novu misu nije dala Crkva... ali mi morate objasniti tko nam je onda i kako dao Novu misu?
      Što znači da nije valjano promulgirana?"

      Novi obred dolazi od modernista, kao što je jasno svakomu tko je upoznat s tematikom. Oni su ga tražili, oni su ga stvorili, oni su ga pokušali nametnuti. U velikoj mjeri im je uspjelo zato što su u tom pothvatu kao najjači adut iskoristili stolice autoriteta koje su uzurpirali, a pomogla je i zbunjenost (koju je to stvorilo) ili mlakost u velikom dijelu ondašnjih vjernika i pastira.

      Reći da nešto nije valjano promulgirano znači da nije valjano ustanovljeno i objavljeno kao zakon od strane Crkve, tj. autoriteta. Možete na internetu naći članke FSSPX-a (iliti SSPX-a) koji objašnjavaju kako novi obred nije bio pravilno promulgiran jer u tekstu Pavla VI. nije bilo potrebne formulacije, te da su kasnije prevoditelji krivotvorili tekst da bi ubacili tu formulaciju. S druge strane, moguće je i objašnjenje sedevakantista (Bog zna) - da Pavao VI. nije bio papa pa tako njegovi dekreti nemaju nikakvu vrijednost.

      U svakom slučaju, dovoljno je detaljno proučiti novi obred (uzimajući kao početak spomenutu "Kratku kritičku studiju" kard. Ottavianija i Baccija) da se vidi da nešto takvo ne može doći od Crkve, jer Sveta Crkva nije sposobna dati svojim vjernicima obrede koji su nedostojni jer ne izražavaju što svaki obred treba izraziti, iz kojih je uklonjeno sve što smeta hereticima i ubačeno što navodi na herezu - koji favoriziraju herezu, te koji poradi toga štete vjeri, što se vidi i po plodovima.

      Izbriši
    10. Oblačan:
      "No, bojim se da to tvrdeći također nastupate kao protestanti samo se oni pozivaju na Bibliju kao vrhovni autoritet, a Vi pretpostavljam na Tradiciju ignorirajući tako živo učiteljstvo Crkve."

      Nipošto. Pozivamo se na prijašnje naučavanje Učiteljstva. To je mjerilo kojim ocjenjujemo sva djela koncilijarne crkve, uklj. i novi obred. To je mjerilo koje su, među ostalim, koristili i teolozi koji su pisali "Kratku kritičku studiju".
      Pravo pitanje je: može li biti kontradikcija između prijašnjeg i sadašnjeg naučavanja Učiteljstva, tj. može li sadašnje Učiteljstvo naučavati suprotno prijašnjem? A ako se to ipak dogodi uz koju nauku treba stati?
      Heretici modernisti kažu da nauka (kao i sve dr.) evoluira, pa se tako treba opredijeliti za novo naučavanje jer je to evolucija starog, čak i ako mu je suprotno (to je Hegelova modernistička filozofija: teza+antiteza=sinteza).
      S druge strane, Katolička Vjera kaže da treba stati uz prijašnju nauku jer se Sveta Vjera ne mijenja i jer Crkva ne može naučavati protivno prijašnjem nauku i proturječiti sama sebi.

      Poziva li se u sljedećim citatima na "nastupanje kao protestanti", ili se poziva na korištenje razuma kojeg nam je Bog dao i vjere koju nam je objavio i naučio nas po Svojoj Svetoj Crkvi:

      "Čuvajte se lažnih proroka koji dolaze k vama u ovčjem odijelu, a iznutra su vuci grabežljivi. Po njihovim ćete ih plodovima prepoznati. Bere li se s trnja grožđe ili s bodljike smokve? Tako svako dobro stablo rađa dobrim plodovima, a nevaljalo stablo rađa plodovima zlim. Ne može dobro stablo donijeti zlih plodova niti nevaljalo stablo dobrih plodova."
      (Mt 7:16-19)

      "Ali kad bismo vam mi, ili kad bi vam anđeo s neba navješćivao neko evanđelje mimo onoga koje vam mi navijestismo, neka je proklet! Što smo već rekli, to sad i ponavljam: navješćuje li vam tko neko evanđelje mimo onoga koje primiste, neka je proklet."
      (Gal 1:8-9)

      Što se tiče "ignoriranja živog Učiteljstva", zar bi trebali slušati "Učiteljstvo" koje svako nekoliko naučava riječima i djelima herezu (trenutno mislim konkretno na Francisca)? Katolik se mora podvrgavati Učiteljstvu Crkve, a nemoguće je da Učiteljstvo Crkve naučava hereze. Kakvo, koje ili čije je dakle to "Učiteljstvo" koje naučava hereze?
      Primijetite da sv. Pavao u gornjem citatu ne kaže "ako govori suprotno, nemojte ga slušati", ili "slušajte samo ono dobro što kaže, a ignorirajte ono što je protiv vjere", nego kaže "neka je proklet" (u originalu: "neka bude anatema", tj. izopćen). Kad autoritet javno otpadne od vjere, onda samim time prestaje biti autoritet i nismo mu dužni nikakvu poslušnost.

      Izbriši
  26. http://w2.vatican.va/content/paul-vi/en/apost_constitutions/documents/hf_p-vi_apc_19690403_missale-romanum.html

    Evo službene verzije teksta Pavla VI. Gdje piše koga obvezuje ovaj novi misal, kao što to piše u buli pape Pija V.?


    OdgovoriIzbriši

Napomena pri komentiranju:
Objavljujem korisne, pristojne i potpisane komentare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...