utorak, 7. veljače 2017.

Prvi japanski mučenici


1597. godine sveti Pavao Miki i dvadeset pet japanskih mučenika razapeti su zbog katoličke vjere u Nagasakiju u Japanu.

Sveti Pavao Miki rođen je 1562. godine u plemićkoj japanskoj obitelji koja je uživala visok položaj u japanskom društvu. Na katoličku vjeru ga je preobratio veliki svetac Franjo Ksaverski. Kada su misionari započeli evangelizirati u Japanu u početku nisu naišli na otpor. Stvari su se promijenile 1596., kada je započeo brutalni progon kršćana. 

Sveti Pavao Miki zatvoren je 1596., a on i njegova braća po vjeri morali su pješačiti oko 1000 kilometara od Kyota do Nagasakija, više od trideset dana. S njim su bili isusovački i franjevački strani misionari i japanski laici, među kojima su neki bili franjevački trećoredci.

Više puta im je ponuđena sloboda ako se odreknu svoje vjere. Svi su odbili. Kada su stigli do Nagasakija, 26 mučenika zavezano je za križeve i pročitana im je obavijest o pogubljenju. Oni su počeli moliti i pjevati dok je sveti Pavao Miki počeo glasno propovijedati:

“Kad sam već došao do ovog trenutka, držim da među vama nema toga koji bi vjerovao da ću sad prešutjeti istinu, pa vam izjavljujem da nema ni jednog puta k spasenju do onoga što ga imaju kršćani. Taj me put uči da oprostim neprijateljima i svima koji me uvrijediše pa rado opraštam caru i svim začetnicima moje smrti i molim da se dadu uvesti u kršćanski krst." 



„Pošto su križevi nasađeni, čudesno je bilo vidjeti postojanost sviju koju su im budili čas otac Pasije, a čas otac Rodriguez. Otac Komesar je stalno ostao kao nepomičan očiju uprtih u nebo. Brat Martin je u zahvalu dobroti Božjoj pjevao neke psalme dodajući im redak: U ruke tvoje, Gospodine. A i brat Franjo Blanko jasnim je glasom zahvaljivao Bogu. A brat Gunsalvo još je jačim glasom molio Gospodnju molitvu i anđeoski pozdrav.“ 

Iz Povijesti mučeništva svetog Pavla Mikija 

Posljednje riječi sv. Pavla Mikija:


„Jedini razlog zašto će me ubiti je taj što sam naučavao Kristov nauk. Hvala Bogu što zbog toga umirem. Znam da mi vjerujete i želim vam još jednom reći: zamolite Krista da vam pomogne da budete sretni. Ja sam poslušan Kristu. Po Kristovom primjeru opraštam svojim progoniteljima. Ne mrzim ih. Molim Boga da se smiluje svima, i nadam se da će moja krv pasti na moju braću kao plodonosna kiša.“

Prvi mučenici Japana izbodeni su nasmrt dok su visjeli na križevima, no ljudi koji su čuli svjedočanstvo svetog Pavla Mikija i njegove braće po vjeri učinit će njegove riječi besmrtnima i iskoristit će ih za širenje kršćanstva u Japanu. Sve njih blaženima je proglasio 1627. papa Urban VIII., a svetima 1862. papa Pio IX.

1 komentar:

  1. Nagasaki, grad na koji je pala kiša mučeničke krvi, je ostao stoljećima katoličko uporište u Japanu zbog čega su ga Saveznici–Protestanti posebno mrzili.

    OdgovoriIzbriši

Napomena pri komentiranju:
Objavljujem korisne, pristojne i potpisane komentare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...