tag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post5725500292536348155..comments2024-03-05T21:05:17.724+01:00Comments on Tradicionalna Latinska Misa: Je li nova misa kazna Božja za naše grijehe?Tradicionalna Latinska Misahttp://www.blogger.com/profile/10507451161431742465noreply@blogger.comBlogger51125tag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-40050213715690678502015-09-02T13:42:43.684+02:002015-09-02T13:42:43.684+02:00Oblačan:
"No, bojim se da to tvrdeći također ...Oblačan:<br />"No, bojim se da to tvrdeći također nastupate kao protestanti samo se oni pozivaju na Bibliju kao vrhovni autoritet, a Vi pretpostavljam na Tradiciju ignorirajući tako živo učiteljstvo Crkve."<br /><br />Nipošto. Pozivamo se na prijašnje naučavanje Učiteljstva. To je mjerilo kojim ocjenjujemo sva djela koncilijarne crkve, uklj. i novi obred. To je mjerilo koje su, među ostalim, koristili i teolozi koji su pisali "Kratku kritičku studiju".<br />Pravo pitanje je: može li biti kontradikcija između prijašnjeg i sadašnjeg naučavanja Učiteljstva, tj. može li sadašnje Učiteljstvo naučavati suprotno prijašnjem? A ako se to ipak dogodi uz koju nauku treba stati?<br />Heretici modernisti kažu da nauka (kao i sve dr.) evoluira, pa se tako treba opredijeliti za novo naučavanje jer je to evolucija starog, čak i ako mu je suprotno (to je Hegelova modernistička filozofija: teza+antiteza=sinteza).<br />S druge strane, Katolička Vjera kaže da treba stati uz prijašnju nauku jer se Sveta Vjera ne mijenja i jer Crkva ne može naučavati protivno prijašnjem nauku i proturječiti sama sebi.<br /><br />Poziva li se u sljedećim citatima na "nastupanje kao protestanti", ili se poziva na korištenje razuma kojeg nam je Bog dao i vjere koju nam je objavio i naučio nas po Svojoj Svetoj Crkvi:<br /><br /><i>"Čuvajte se lažnih proroka koji dolaze k vama u ovčjem odijelu, a iznutra su vuci grabežljivi. Po njihovim ćete ih plodovima prepoznati. Bere li se s trnja grožđe ili s bodljike smokve? Tako svako dobro stablo rađa dobrim plodovima, a nevaljalo stablo rađa plodovima zlim. Ne može dobro stablo donijeti zlih plodova niti nevaljalo stablo dobrih plodova."</i><br />(Mt 7:16-19)<br /><br /><i>"Ali kad bismo vam mi, ili kad bi vam anđeo s neba navješćivao neko evanđelje mimo onoga koje vam mi navijestismo, neka je proklet! Što smo već rekli, to sad i ponavljam: navješćuje li vam tko neko evanđelje mimo onoga koje primiste, neka je proklet."</i><br />(Gal 1:8-9)<br /><br />Što se tiče "ignoriranja živog Učiteljstva", zar bi trebali slušati "Učiteljstvo" koje svako nekoliko naučava riječima i djelima herezu (trenutno mislim konkretno na Francisca)? Katolik se mora podvrgavati Učiteljstvu Crkve, a nemoguće je da Učiteljstvo Crkve naučava hereze. Kakvo, koje ili čije je dakle to "Učiteljstvo" koje naučava hereze?<br />Primijetite da sv. Pavao u gornjem citatu ne kaže "ako govori suprotno, nemojte ga slušati", ili "slušajte samo ono dobro što kaže, a ignorirajte ono što je protiv vjere", nego kaže "neka je proklet" (u originalu: "neka bude anatema", tj. izopćen). Kad autoritet javno otpadne od vjere, onda samim time prestaje biti autoritet i nismo mu dužni nikakvu poslušnost.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-8836776224586189122015-09-02T13:26:48.451+02:002015-09-02T13:26:48.451+02:00Oblačan:
"TLM s jedne strane kaže da nam je t...Oblačan:<br />"TLM s jedne strane kaže da nam je taj obred dala Crkva..."<br /><br />Koliko znam, to nikad nije izričito rekao, zapravo, sumnjam da bi tako nešto rekao, iako moram priznati da nije napisao ni suprotan zaključak. Ovo je prvenstveno teološko pitanje, tako da odgovori moraju biti teološki utemeljeni. Bila je pogreška što je spominjao papinu nepogrješivost jer je to nevezano za temu i može navesti na krivi zaključak - da papa može valjano cijeloj crkvi promulgirati obred koji je nedostojan, grješan, štetan za vjeru, koji favorizira hereze itd. Tvrditi to bila bi teška teološka zabluda, kao što sam dokazao citatom Van Noorta i kao što svatko može vidjeti ako na internetu traži "theological notes" (materijali na hrv. su slabi) i vidi kaznu za nijekanje nauke koja je "theologically certain". Zato mislim da bi TLM trebao pojasniti da nije tvrdio da je novi obred valjano ili legitimno promulgiran niti da dolazi od Crkve.<br /><br />Oblačan:<br />"S druge strane ako sam dobro shvatio, Mateo tvrdi da nam novu misu nije dala Crkva... ali mi morate objasniti tko nam je onda i kako dao Novu misu?<br />Što znači da nije valjano promulgirana?"<br /><br />Novi obred dolazi od modernista, kao što je jasno svakomu tko je upoznat s tematikom. Oni su ga tražili, oni su ga stvorili, oni su ga pokušali nametnuti. U velikoj mjeri im je uspjelo zato što su u tom pothvatu kao najjači adut iskoristili stolice autoriteta koje su uzurpirali, a pomogla je i zbunjenost (koju je to stvorilo) ili mlakost u velikom dijelu ondašnjih vjernika i pastira.<br /><br />Reći da nešto nije valjano promulgirano znači da nije valjano ustanovljeno i objavljeno kao zakon od strane Crkve, tj. autoriteta. Možete na internetu naći članke FSSPX-a (iliti SSPX-a) koji objašnjavaju kako novi obred nije bio pravilno promulgiran jer u tekstu Pavla VI. nije bilo potrebne formulacije, te da su kasnije prevoditelji krivotvorili tekst da bi ubacili tu formulaciju. S druge strane, moguće je i objašnjenje sedevakantista (Bog zna) - da Pavao VI. nije bio papa pa tako njegovi dekreti nemaju nikakvu vrijednost.<br /><br />U svakom slučaju, dovoljno je detaljno proučiti novi obred (uzimajući kao početak spomenutu "Kratku kritičku studiju" kard. Ottavianija i Baccija) da se vidi da nešto takvo ne može doći od Crkve, jer Sveta Crkva nije sposobna dati svojim vjernicima obrede koji su nedostojni jer ne izražavaju što svaki obred treba izraziti, iz kojih je uklonjeno sve što smeta hereticima i ubačeno što navodi na herezu - koji favoriziraju herezu, te koji poradi toga štete vjeri, što se vidi i po plodovima.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-60668863205742009222015-08-31T00:41:39.764+02:002015-08-31T00:41:39.764+02:00http://w2.vatican.va/content/paul-vi/en/apost_cons...http://w2.vatican.va/content/paul-vi/en/apost_constitutions/documents/hf_p-vi_apc_19690403_missale-romanum.html<br /><br />Evo službene verzije teksta Pavla VI. Gdje piše koga obvezuje ovaj novi misal, kao što to piše u buli pape Pija V.?<br /><br /><br />Tradicionalna Latinska Misahttps://www.blogger.com/profile/10507451161431742465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-42235498357092687522015-08-31T00:07:34.160+02:002015-08-31T00:07:34.160+02:00Nova misa nikog i nigdje doktrinarno ne obvezuje.
...Nova misa nikog i nigdje doktrinarno ne obvezuje.<br />Ako tvrdite drugačije slobodno pošaljite službeni izvor.<br />Bula pape Pija V. je kristalno jasna što se tiče tradicionalne Mise.Tradicionalna Latinska Misahttps://www.blogger.com/profile/10507451161431742465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-65532514902043215072015-08-30T23:56:49.863+02:002015-08-30T23:56:49.863+02:00Neka, dakle, nikome od ljudi ne bude dopušteno pov...Neka, dakle, nikome od ljudi ne bude dopušteno povrijediti ovu obznanu Našega odobrenja, odredbe, uredbe, zapovijedi, naredbe, dozvole, dopuštenja, izjave, volje, odluke i zabrane, niti joj se nerazboritom drskošću suprotstaviti. A ako bi se netko drznuo to pokušati, neka znade da će upasti u srdžbu Svemogućega Boga i blaženih Apostola njegovih Petra i Pavla!<br /><br /> Dano u Rimu, godine od Utjelovljenja Gospodnjega 1570., dan prije srpanjskih ida (14. 7.), pete godine Našega pontifikata.Tradicionalna Latinska Misahttps://www.blogger.com/profile/10507451161431742465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-32870474009944875082015-08-30T23:54:42.000+02:002015-08-30T23:54:42.000+02:00Jednako tako određujemo i izjavljujemo da se pogla...Jednako tako određujemo i izjavljujemo da se poglavari, upravitelji, kanonici, kapelani i drugi svećenici bilo kojega naslova, svjetovni ili redovnički kojega god reda, ne obvezuju slaviti Misu drukčije nego smo to odredili; i da se nitko ne tjera ili primorava zamijeniti ovaj Misal; i da se ovo Naše pismo ni u koje vrijeme ne smije opozvati ili preinačiti, nego da zauvijek čvrsto i valjano ostane na snazi — bez obzira na prethodne apostolske konstitucije i uredbe te opće i posebne konstitucije i uredbe donesene na pokrajinskim i sinodalnim saborima, i bez obzira na bilo kakve protivne odredbe i navade utemeljene na običaju spomenutih crkvi ili na trajnome propisu od pamtivijeka, osim ako je stariji od dvije stotine godina.<br />(...)Tradicionalna Latinska Misahttps://www.blogger.com/profile/10507451161431742465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-21424498145724594222015-08-30T23:52:17.548+02:002015-08-30T23:52:17.548+02:00 A da bi svi na svakome mjestu prihvatili i obd... A da bi svi na svakome mjestu prihvatili i obdržavali ono što im predaje presveta Rimska Crkva, majka i učiteljica drugih crkvi, i da se trajno u budućnosti u svim patrijarhalnim, katedralnim, kolegijalnim, župnim, svjetovnim ili samostanskim crkvama i kapelama bilo kojega muškoga, pa i vojničkoga, ili ženskog reda, kao i u onima bez dušobrižništva, u svim krajevima kršćanskoga svijeta, u kojima se običava ili mora slaviti konventualna Misa glasno s korom ili potiho po obredu Rimske Crkve, ne bi [Misa] pjevala ili recitirala drukčije osim u skladu s Misalom koji smo izdali — makar te Crkve bile na neki način izuzete i povlaštene dopuštenjem Apostolske Stolice, svojim običajem, privilegijem, ili čak zakletvom, uz apostolsko odobrenje ili nekim drugim povlasticama; osim ako se od prve uredbe ili običaja, odobrenoga od Apostolske Stolice, u tim Crkvama slavi na taj način Misa neprekinuto više od dvije stotine godina: njima takvu spomenutu uredbu ili običaj nipošto ne zabranjujemo; no ako bi im se ovaj Misal koji sada izdajemo više sviđao, uz suglasnost biskupa ili prelata ili cijeloga kapitula, dozvoljavamo im da po njemu služe Mise bez ikakvih drugih zaprjeka — svim ostalim gore navedenim Crkvama zapovijedamo i određujemo, snagom ove naše konstitucije koja će trajno vrijediti, da im je zabranjena uporaba njihovih Misala i da se oni sasvim i posvema odbacuju, te da se ovome Misalu koji smo netom izdali nikada ništa ne dodaje, oduzima ili mijenja, pod prijetnjom kazne naše srdžbe.<br /><br /> Zapovijedamo i snagom svete poslušnosti naređujemo svima napose i pojedinim patrijarsima i upraviteljima gore spomenutih crkvi, kao i drugim osobama urešenima bilo kojim crkvenim dostojanstvom, pa bili to i kardinali Svete Rimske Crkve ili imali neki drugi stalež ili odličje, da ubuduće posve izostave i sasvim odbace sve druge uredbe i obrede iz ostalih Misala, koliko god bili stari i premda ih se dosad običavalo pridržavati, te da pjevaju i čitaju Misu prema obredu, načinu i propisu koji sada predajemo ovim Misalom; i neka se ne usude u slavljenju Mise dodati ili recitirati drukčije ceremonije ili molitve od onih koje se nalaze u ovome Misalu.<br /><br /> Također im trajno dopuštamo i odobravamo apostolskom vlašću i snagom ove odredbe da odsada potpuno slijede ovaj Misal kod pjevanja ili recitiranja Mise u kojim god Crkvama, bez ikakvih skrupula u savjesti i bez upadanja u bilo kakve kazne, osude i zabrane, te da se njime mogu i smiju slobodno i zakonito služiti.<br />(...)Tradicionalna Latinska Misahttps://www.blogger.com/profile/10507451161431742465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-49237838635174362212015-08-30T23:45:38.868+02:002015-08-30T23:45:38.868+02:00 Bula pape sv. Pija V. Quo primum tempore, kojom s... Bula pape sv. Pija V. Quo primum tempore, kojom se uvodi novo izdanje Rimskoga misala kao što je odredio Tridentski sabor, stoji na početku svakoga izdanja misala izdanoga prije reforme Pavla VI.<br /><br /> Proglašavajući svoje izdanje obvezatnim, sv. Pio V. je onima koji to žele dopustio zadržati vlastite obrede pod uvjetom da su stariji od 200 godina; ovom sigurnosnom mjerom htjelo se isključiti sve natruhe novijih protestantskih krivovjerja. I sâm je sveti papa, kao redovnik-dominikanac, slavio privatne Mise po vlastitome, dominikanskom obredu. Pavao VI. nije dopustio takvo razlikovanje te je svoj novi misal proglasio obvezatnim za sve; čak je i ambrozijanski obred reformiran analogno rimskome.<br /><br /> Tekst bule sv. Pija V. Quo primum tempore je slojevit, sadrži i naredbe i dopuštenja, čak izričito svima daje »indult« za slavljenje Mise po ovome misalu. Između ostaloga, trajno jamči svim svećenicima da se smiju pridržavati ovoga obreda bez ikakvih skrupula u savjesti ili bojazni pred crkvenom kaznom. Na više mjesta ističe trajnost i nepromjenjivost ove uredbe (statutum) ali i dopuštenja (indultum).<br /><br /><br /><br />PIO, RIMSKI BISKUP<br /><br />sluga slugu Božjih<br /><br />na trajan spomen<br /><br /> Otkada smo podignuti na vrhunac apostolske službe, rado smo usmjerili svoj um i snagu te upravili sve misli na ono što je potrebno da se crkveno bogoslužje očuva čistim; te smo nastojali to prirediti i ostvariti uz Božju pomoć, uloživši sve moguće napore.<br />(...)Tradicionalna Latinska Misahttps://www.blogger.com/profile/10507451161431742465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-82070838142485547912015-08-30T23:14:59.346+02:002015-08-30T23:14:59.346+02:00Hvala vam na odgovorima. No upravo to sam mislio k...Hvala vam na odgovorima. No upravo to sam mislio kada sam rekao da mi se ne činite logični. <br /><br />TLM s jedne strane kaže da nam je taj obred dala Crkva, ali da dogmatski ne obvezuje: "Pogrešivost, nepogrješivost, pitanje je sad.<br />"Po plodovima ćete ih prepoznati!" <br /><br />Nisu plodovi relevantni za ocijeniti da li je u pitanju pogrešivost ili ne.<br />Tako i protestanti mogu tvrditi da Katolička crkva nije Kristova Crkva i pozivati se na inkviziciju, pedofiliju i dr...<br /><br />Ja sam laik i ne baš teološki potkovan, ali je Mateo to dobro objasnio.<br />Po tome ste Vi TLM napravili "error in theologia" tj.:<br />"Onaj tko bi tvrdio da je novi obred nedostojan, štetan za vjeru, da favorizira hereze itd., a ujedno tvrdio da je to katolički obred i da dolazi od Crkve upao bi u cenzuru teološke zablude (error in theologia) i teško bi vrijeđao Kristovu Prečistu Zaručnicu." <br />Jer očito je da Nova misa doktrinarno obvezuje ako ju je dala Crkva što Vi niste nijekali.<br /><br />S druge strane ako sam dobro shvatio, Mateo tvrdi da nam novu misu nije dala Crkva.<br />To ima više logike, ali mi morate objasniti tko nam je onda i kako dao Novu misu?<br />Što znači da nije valjano promulgirana? <br /><br />No, bojim se da to tvrdeći također nastupate kao protestanti samo se oni pozivaju na Bibliju kao vrhovni autoritet, a Vi pretpostavljam na Tradiciju ignorirajući tako živo učiteljstvo Crkve.<br /><br />OblačanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-1635782761998404072015-08-26T13:40:27.240+02:002015-08-26T13:40:27.240+02:00Istina je da "ako nam je Crkva dala Novu misu...Istina je da "ako nam je Crkva dala Novu misu onda ona ne može biti ne-katolička ili u bilo kojem smislu doktrinarno pogrešna, grešna ili heretična".<br />To je poradi nepogrješivosti Crkve u njezinim univerzalnim zakonima, što uključuje liturgijske zakone (o tom možete pročitati u predkoncilskim crkvenim teološkim priručnicima, npr. <a href="http://www.sedevacantist.com/van_noort_infallibility.html" rel="nofollow">tu</a> možete naći na engl. jeziku poglavlje o nepogrješivosti Crkve iz Van Noortove <i>Dogmatske teologije</i> u kojem se obrađuje i ova nauka - o univerzalnim zakonima, spominjući izričito i bogoštovlje, govori počevši od "Assertion 3").<br />Budući da ta nauka nosi teološku notu iliti oznaku, iliti stupanj sigurnosti, "teološki sigurna" (<i>theologice certa</i> - to znači da proizlazi kao siguran zaključak iz neke božanski objavljene istine), katolik koji bi je nijekao počinio bi objektivno smrtni grijeh protiv vjere.<br /><br />Naravno da Katolička Crkva, Prečista Zaručnica Kristova, ne može svojoj djeci dati zakone ili obrede koji su štetni, grješni ili heretični jer bi time uistinu iznevjerila poslanje i učinila lažima Kristove riječi kojima joj je obećao zaštitu Duha Svetoga.<br /><br />No, s druge strane, zaključak Oblačnog, prema kojem bi zapravo trebali ignorirati činjenice, studije i plodove koji govore protiv novog obreda, je apsolutno kriv. Kako nijedan katolički obred ne može biti nedostojan, štetan, grješan, heretičan, niti favorizirati hereze, ako novi obred jest bilo što od toga (kao što činjenice, studije i plodovi pokazuju), onda to može jedino značiti da novi obred nije katolički obred tj. da nam ga nije dala Sveta Majka Crkva, da ne dolazi od Katoličke Crkve (Bratstvo sv. Pija X. kaže da nije pravilno promulgiran, sedevakantisti da ga nije promulgirao pravi papa - u svakom slučaju da nije od Crkve).<br /><br />Onaj tko bi tvrdio da je novi obred nedostojan, štetan za vjeru, da favorizira hereze itd., a ujedno tvrdio da je to katolički obred i da dolazi od Crkve upao bi u cenzuru teološke zablude (<i>error in theologia</i>) i teško bi vrijeđao Kristovu Prečistu Zaručnicu. za koju kaže sv. Ciprijan:<br />"Kristova Zaručnica ne može se iznevjeriti svojemu Zaručniku: ona je nepokvarljiva i čedna. Njoj je poznata samo jedna postojbina, ona čuva svetost bračne ložnice u čistoći i čednosti” (<i>De Catholicae Ecclesiae unitate</i>, 6).<br /><br />Evo još dva citata:<br /><br /><b>Papa Grgur XVI. u <i>Quo graviora</i> piše:</b><br />"Crkva je stup i temelj istine - svu tu istinu uči Duh Sveti. Može li Crkva biti sposobna zapovjediti, popustiti im, ili dopustiti one stvari koje ciljaju k uništenju duša i sramoti i šteti sakramentu kojeg je ustanovio Krist?"<br /><br /><b>Papa Pio VI. u <i>Auctorem Fidei</i>, u 78. od osuđenih propozicija sinode u Pistoji, nakon citiranja zablude kaže:</b><br />"... Kao da je Crkva kojom vlada Duh Božji mogla ustanoviti disciplinu koja je ne samo beskorisna i na teret kršćanskoj slobodi za podnijeti, nego koja je čak opasna i štetna i vodi praznovjerju i materijalizmu, -- lažno, nepromišljeno, sablažnjivo, opasno, uvredljivo pobožnim ušima, uvreda prema Crkvi i Duhu Božjem koji je vodi, barem zabluda."Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-64088484121301502442015-08-25T18:35:56.521+02:002015-08-25T18:35:56.521+02:00Ufff, vi stvarno "miješate kruške i jabuke&qu...Ufff, vi stvarno "miješate kruške i jabuke".<br /><br />1. Vatikanski koncil (naglasak na prvi) je proglasio nezabludivost pape kada papa proglašava dogmu, znači tu je papa nepogrješiv.<br /><br />Inače je papa čovjek i u nekim je situacijama pogrješiv, a u nekim nije. Zato Katolička Crkva živi na Tradiciji već skoro 2000 godina. Pogledajmo malo činjenice:<br />Nova misa je protestantizirana i osiromašena. Tlm je ugodnija Bogu iz razloga koje sam već navodio.<br /><br />Ako je nešto veće i uzvišenije što se Bogu prikazuje, mi moramo po našoj katoličkoj dužnosti prionuti uz to. Ako smo svjesni što je nova misa učinila katolicima (također činjenice) mi po savjesti moramo napraviti sve da Bogu dajemo sve NAJveće, NAJuzvišenije, NAJbolje, sve naj naj naj.<br />I Bog to vidi i blagoslivlja.<br /><br />Što se tiče ogomne većine biskupa koji slijede novu misu, pitanje za vas, zar nije većina biskupa jedno vrijeme prijanjala uz arijansku herezu, a jesu li onda bili u pravu?<br /><br />Pogrješivost, nepogrješivost, pitanje je sad.<br />"Po plodovima ćete ih prepoznati!"Tradicionalna Latinska Misahttps://www.blogger.com/profile/10507451161431742465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-79698538074655602372015-08-24T23:42:25.714+02:002015-08-24T23:42:25.714+02:00Ne činite mi se logični u svojim komentarima... Ak...Ne činite mi se logični u svojim komentarima... Ako nam je Crkva dala Novu misu onda ona ne može biti ne-katolička ili u bilo kojem smislu doktrinarno pogrešna, grešna ili heretična. To bi značilo da je Isus lažac jer je rekao za svoju Crkvu da je vrata paklena neće nadvladati.<br />Dakle ako ste katolici trebali biste svim srcem prihvatiti novu misu jer nauk Crkve ne može zastraniti.<br />Osim toga ostaje vam protestantizam ili Krist nije Bog pa je svejedno.<br /><br />OblačanAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-2730667560854569042015-08-20T02:24:28.159+02:002015-08-20T02:24:28.159+02:00Da, Bog poštuje našu ljudsku slobodu izbora.Da, Bog poštuje našu ljudsku slobodu izbora.Tradicionalna Latinska Misahttps://www.blogger.com/profile/10507451161431742465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-35924204038193016422015-08-19T23:40:03.313+02:002015-08-19T23:40:03.313+02:00To što su biskupi mogli i morali djelovati je drug...To što su biskupi mogli i morali djelovati je drugo pitanje, nevezano s onim što sam htio ispraviti. <br /><br />Gospodin je uvijek štitio Svoju Crkvu i ne bi nikad dopustio da modernisti uopće uzurpiraju najviše položaje niti da proguraju i nametnu svoju revoluciju (uklj. novi obred) da nije htio kazniti katolike, kao što je u Starom Zavjetu koristio neprijatelje Izraelaca da kazni Izraelce kad bi pošli naopako i vrati ih na put spasenja.<br /><br />Reći da Gospodin <i>poštuje</i> ljudski izbor nije dobar izraz jer može imati krive implikacije, npr. to bi se moglo protumačiti da Bog cijeni svaki izbor koji učinimo, dobar ili zao, ili da je ljudski izbor nešto samo po sebi vrijedno poštovanja, što nije istina. Istina je da mi trebamo poštovati Boga, a ne da On poštuje nas. Istina je također da Bog ne dopušta svakomu uvijek da čini što hoće, nego nas nekad spriječi u ostvarivanju slobodne volje da bi zaštitio nas same ili druge. Upravo to bi bio učinio da zaštiti Svoje vjernike od zala modernistâ, ali poradi naših grijeha pravedno je odlučio da dopusti te kazne i kušnje.<br /><br />Gospodin nam dopušta slobodnu volju ne jer bi u bilo kojem smislu bio obvezan, niti poradi nekakve naše inteligencije ili sposobnosti, nego jer nas ljubi i zato ne želi da budemo kao roboti, nego da slobodno izaberemo put istine.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-76996319306707525862015-08-19T11:20:36.608+02:002015-08-19T11:20:36.608+02:00A gle, biskupi su mogli na razne nacine djelovati,...A gle, biskupi su mogli na razne nacine djelovati, nakon sto je uvedena nova misa. Zapravo, to im je bila i katolicka duznost.<br />Nazalost vecina biskupa nije konkretno djelovala, da se tako izrazim.<br />Istina je da je Bog to dopustio, jer postuje ljudski izbor.<br />Zapravo ljudi su svojim postupcima zasluzili Bozju kaznu, po pravdi.Tradicionalna Latinska Misahttps://www.blogger.com/profile/10507451161431742465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-64031605448688414092015-08-18T21:58:43.426+02:002015-08-18T21:58:43.426+02:00Moram prigovoriti broju 4 u originalnom postu:
&q...Moram prigovoriti broju 4 u originalnom postu:<br /><br />"Zašto je Bog dopustio novu misu?<br />Bog je dopustio novu misu jer poštuje našu slobodu izbora (koji je dragocijeni dar) i dopušta nam da mi biramo u životu kojim putem ćemo krenuti. Putem dobra ili putem zla."<br /><br />Ne, to nije točno. Bog nikad ne bi dopustio da šačica revolucionara (uklj. Pavla VI.) uspije nametnuti naopaki obred gotovo cijeloj Katoličkoj Crkvi samo zato što je to njihova slobodna volja (svakako da to nije bila slobodna volja katoličkog puka). Razlog zašto je Bog dopustio da modernisti nezakonito nametnu novi obred leži u samom naslovu članka - jer je htio kazniti katolike za mlakost i grješnost. To je i razlog zašto novi obred još postoji - zato što umjesto da budemo bolji, naše generacije su još gore od naših predaka. Autor članka nije zapravo rekao ništa kontroverzno, barem ne za one koji razumiju što je to novi obred - što je to nego strašna kazna za vjernike kad Bog dopusti da se katolička Misa gotovo potpuno ukloni iz crkava i zamijeni nekatoličkim obredom?<br /><br />Doktrina je tu ključna. Ili je novi obred katolički, te onda barem u njegovom najkonzervativnijem obliku nije nedostojan, niti štetan za vjeru, niti favorizira hereze itd., ili novi obred nije katolički, pa je onda sasvim jasno zašto je nedostojan, štetan za vjeru, zašto favorizira hereze itd. Teološki je sigurna nauka (što znači da je njeno nijekanje objektivno smrtni grijeh protiv vjere) da je Katolička Crkva nepogrješiva u njezinim univerzalnim disciplinskim zakonima, što uključuje liturgijske zakone. To znači da Crkva ne može propisati obred koji je štetan za vjeru katolika, koji je grješan ili koji favorizira herezu, jer bi time svojoj djeci dala otrov i izdala svoje božansko poslanje, što je nemoguće.<br /><br />Dakle, nakon što dobro proučimo novi obred (za početak preporučujem "Breve essame critico" kardinalâ Ottavianija i Baccija) i vidimo njegove plodove, snaga činjenica nas dovodi do zaključka da to ne može biti katolički obred. To nas onda dovodi do moralnog pitanja - je li u redu sudjelovati na ne-katoličkom obredu, čak i ako ga slavi katolički svećenik? Crkva je uvijek odgovarala "ne", i da je jedina dopuštena prisutnost na nekatoličkim obredima u slučaju vjenčanja, spovoda i sl. prilika, i to samo pasivna prisutnost, bez aktivnog sudjelovanja. Nadalje, sudjelovanjem na nekatoličkom obredu ne možemo ispuniti nedjeljnu obavezu, niti nam to može poslužiti kao prilika da štujemo Gospodina, jer kako da Ga štujemo sudjelujući na obredu koji Ga vrijeđa?<br /><br />Usto treba napomenuti da u "Katekizmu krize u Crkvi" (u poglavlju o novom obredu), svećenik i teolog Bratstva sv. Pija X., vlč. Gaudron, kaže da kad se koristi pogrešni prijevod "za sve", valjanost takve mise je dvojbena. Crkva zabranjuje sudjelovanje na dvojbenim sakramentima, tako da je ovo još jedan razlog zašto ne ići na novi obred.Mateonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-88696149642313856752015-08-11T12:22:36.036+02:002015-08-11T12:22:36.036+02:00 Nova misa je nastala po zadatku da ju prihvate pr... Nova misa je nastala po zadatku da ju prihvate protestanti i to je vidan raskid s Tradicijom. Neznam zašto se sa tim prilagođavanjem stalo. Trebalo je ići dalje i raditi na tome da ju prihvate jehovini svjedoci , budisti , muslimani , pravoslavni, ... Stvarno su sudionici 2vk u grijehu kad su njih isključili a priviligirali samo protestante. A lijepo su promijenili i rekli da Isus nije dao život za mnoge nego za sve. Znaći ne samo za mnoge koji će ga prihvatiti. Pa to je i saibaba promovirao da možeš ostati gdje jesi. Zar je tako teško bilo nastaviti sa reformama? Koliko će drugi morati čekati da se desi novo prilagođavanje mise i za njih? Koji su sad na redu? Hitno nam treba 3. ,4. , 5. ...vk.Ostaviti ove da čekaju a protestante priviligirati nije fer. Netko i za to mora odgovarati.Protestanti ionako nisu nešto navalili na misu.Stalno opet nešto protestiraju. 2.Sol 2,15 Prema tome , braćo, budite postojani i držite predaje koje ste od nas primili, bilo usmeno , bilo pismeno ! RobelarAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-58585766223854164472015-08-10T21:00:15.729+02:002015-08-10T21:00:15.729+02:00U pravilu ne pišem komentare, ali ova tema je vrlo...U pravilu ne pišem komentare, ali ova tema je vrlo važna, pa da i ja dam svoj prilog.<br />Kao prvo sve procjene NO Mise odnose se na izvorno objavljeni oblik na latinskom jeziku (1969.g) i Opću uredbu RM. Zato kad bih u okolici imao NO Misu na latinskom jeziku, svećenik okrenut prema Gospodinu, kad bi svi primali pričest na jezik i klečeći, gregorijansko pjevanje, klečanje kod podizanja itd., tada bih se možda dvoumio da li NO Misa može zadovoljiti zahtjev za nedjeljnom misom. Međutim kako toga nema na stotine kilometara od mene, ja nemam nikakvih dvojbi. Misa na narodnom jeziku (anatemizirana Trid. saborom), svećenici okrenuli leđa Isusu, svetogrdna pričest na ruku, ministrantice, neklanjanje kod pretvorbe itd., na takvim Misama ne mogu sudjelovati i podržavati svetogrđa.<br />Što se valjanosti pretvorbe tiče, napomenuo bih da ima otpalih svećenika koji vrše valjane pretvorbe i da se te hostije koriste za sotonske mise.<br />Jedan moj poznanik je izjavio da su mise gdje se pričest dijeli na ruku "tihe sotonske mise" jer se na njima gazi tijelo Kristovo.<br />Netko je u gornjim komentarima izjavio da uzrok krize u Crkvi nije NO i 2VK (naravno da to nije jedini uzrok). To me podsjeća na izjave iz doba komunizma kad su neki izjavljivali, nije sistem kriv, krivi su ljudi. Naravno da je glavni uzrok krize u Crkvi smišljeno provedena revolucija u Crkvi preko neprijatelja Crkve. To mnogi crkveni autoriteti priznaju. NO je nastala po zadatku da ju prihvate protestanti i to je vidan raskid s Tradicijom.<br />Usput rečeno, pročitajte Ratzingerovu knjigu Duh liturgije. Misa je Bogom dana i objavljena i čovjek je nema pravo mijenjati (naravno u njenoj biti). Tridentinski sabor kažnjava anatemom svakog tko bi ispuštao ili mijenjao u nove obrede.<br />A sad osobno iskustvo. Ne idem na nedjeljnu NO Misu. Budući da nemam priliku za redovitu nedjeljnu TLM nastojim barem jednom mjesečno otići na TLM koja se slavi ili u Splitu ili Zagrebu, Hercegovini, Grazu itd. Kako u Splitu ima cjelodnevno klanjanje, nedjeljom odem u kapelicu pred Presveto i tamo molim tradicionalnu Misu ili slušam Misu preko interneta (Florida, Friburg, Meksiko), molim krunice i iščekujem povratak Tradicije u našu Domovinu.<br />Božji blagoslov, Stipan<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-33967509108359139932015-08-10T12:27:01.170+02:002015-08-10T12:27:01.170+02:00Slažem se. Čovjek uvijek treba biti otvorena duha ...Slažem se. Čovjek uvijek treba biti otvorena duha i promišljati o svim stvarima koje mu se nađu na životnom putu. Na prvom mjestu uvijek treba biti Bog, kako je i Gospodin Isus rekao: "Tražite najprije Kraljevstvo Nebesko, a sve će vam se ostalo nadodati."<br />Deus providebit!<br /><br />Nije svima dano da spoznaju Božju ljubav u isto vrijeme. Nekome prije, nekome kasnije. Zato je važno svjedočiti.<br />Vrijednost TLM je iznimno velika, zato se Sotona i pobrinuo da je "sredi".<br /><br />Sveti Ivan Vianney je rekao kada bi usporedili sva dobra svijeta sa jednom misom, da bi bilo kao zrno pijeska naprema planini. Naravno riječ je o TLM.Tradicionalna Latinska Misahttps://www.blogger.com/profile/10507451161431742465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-9934152370859166532015-08-09T23:46:24.782+02:002015-08-09T23:46:24.782+02:00 U katedrali u Zagrebu imate štand sa suvenirima ... U katedrali u Zagrebu imate štand sa suvenirima i dvije gospođe koje prodaju.Od kuće Božje napravili su kuću trgovačku.Također ulaze polugoli turisti , koji ne drže do naših svetinja isto kao i oni koji im to dopuštaju.Sabranost i molitva su onemogučeni i prometno je kao na kolodvoru.Ispovjed je samo u određenom terminu i to samo jedan svećenik ...Prorok Hošea kaže nadahnut Duhom Svetim - narod moj gine jer nema znanja. A tko će mu ga dati? Sve kreće od pastira ,a oni nemaju vremena.Radno vrijeme im je kratko a obaveza milion. Uostajom imate internet pa sve tamo tražite.Definiciju što je to misa. I eto ti raznih odgovora koji ti ništa neznaće.Ali tragaš i dalje. Kucaš . Uzimaš Isusa za jedinog učitelja. I otvara ti se.Dolaziš u 46toj godini na TLM po prvi put.I vidiš da se traganje isplatilo. Da je to ono što si tražio.I već na drugoj misi spoznaš što nisi 46 godina .Jer Gospodin hoće da spoznaš. On ti daje . I shvatiš da ti tu nisi bitan.Ni tvoji pokreti .Ni tvoje rijeći. Bitno je samo da si tu.S Marijom pod križem.Da si najnedostojniji tu biti ali si tu Božjom ljubavlju.Da Otac žrtvuje svoga Jedinorođenog Sina.Radi mene.Da se Sin žrtvuje Ocu. Radi mene.Dobrovoljno.Da to nisam ničime zaslužio, Toliku ljubav.Da Otac prihvaća tu Žrtvu.Da prihvaća mene.Do kraja.... RobelarAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-42511409258210565202015-08-09T22:55:05.812+02:002015-08-09T22:55:05.812+02:00Valjano bi bilo kad bi svećenik odslužio Misu u ca...Valjano bi bilo kad bi svećenik odslužio Misu u casinu na kockarskom stolu ali sumnjam da bi bilo od ikoga od nas u redu da tome prisustvuje zbog uvrede koja bi se Bogu nanijela. NO se istina ne služi na kockarskom stolu ali se služi na Luterovom. <br /><br />Sve pohvale autoru bloga za ovako smion članak. Šteta jedino da ipak ponekad idete na NO kad ste svega ovoga dobro svjesni <br /><br />ToniAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-63583183875980582202015-08-09T22:42:30.366+02:002015-08-09T22:42:30.366+02:00Slazem se....a najprije ja sebe pitam u odnosu na ...Slazem se....a najprije ja sebe pitam u odnosu na Spasitelja: "Ljubiš li me više nego ovi?"<br /><br />PriesterAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-25609828370151866262015-08-09T22:15:31.161+02:002015-08-09T22:15:31.161+02:00Da, Gospodin Isus je htio pokazati da je hram svet...Da, Gospodin Isus je htio pokazati da je hram sveto mjesto i da se treba paziti kako ćemo se ponašati u Božjem hramu.<br /><br />U redu, oko valjanosti obreda se slažemo. A pitanje je je li to dovoljno...Tradicionalna Latinska Misahttps://www.blogger.com/profile/10507451161431742465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-65509514111759463622015-08-09T21:15:56.800+02:002015-08-09T21:15:56.800+02:00Židovi su ondje profanizirali Hram trgovinskim akt...Židovi su ondje profanizirali Hram trgovinskim aktivnostima, nisu obdržavali krivi kult prinoseći kâd primjerice božici Artemidi, a kamoli da bi bilo riječi o neobdržavanju npr. propisanog obrednog pranja ruku.<br /><br />Mi govorimo o valjanosti obreda unutar KC, pravoslavci su stoga druga tema..<br /><br />PriesterAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1778769195906206037.post-69103375831495417602015-08-09T20:48:51.288+02:002015-08-09T20:48:51.288+02:00Odgovorite mi zašto je Isus uzeo bič i istjerao tr...Odgovorite mi zašto je Isus uzeo bič i istjerao trgovce iz hrama?<br />Kome je trebao hram, Bogu ili ljudima?<br /><br />Kod raskolnika je valjana misa, a što im to vrijedi ako nisu u Katoličkoj Crkvi?<br /><br />Gospodin Isus je htio jednu Crkvu.Tradicionalna Latinska Misahttps://www.blogger.com/profile/10507451161431742465noreply@blogger.com