nedjelja, 28. rujna 2014.

18 razloga zašto je TRADICIONALNA MISA superiornija, bolja i zasigurno UGODNIJA BOGU od moderne (novus ordo) mise

1.) Svećenik je okrenut licem prema Svetohraništu. 
Kod moderne (nove) mise svećenik je okrenut leđima prema Svetohraništu (u rijetkim slučajevima je obrnuto).


2.) Ljepota pristupnih molitava (Introibo ad altare Dei. Ad Deum qui laetificat juventutem meam). 
Kod moderne mise pristupne molitve su izbačene.


3.) Odvojena ispovijest svećenika i vjernika. 
Kod moderne mise ispovijest zajedno govore i svećenik i narod.

4.) U molitvama se često spominje riječ žrtva i spomeni svetaca.
Kod protestantizacije nove mise većinom su uklonjeni spomeni na žrtvu i imena katoličkih svetaca, jer protestanti (čitaj heretici) ne priznaju svece.

5.) Kroz svetu misu više se puta čini znak križa.
Na modernoj misi se znak križa napravi na početku i na kraju mise.

6.) Tišina kroz svetu misu. Na tradicionalnoj misi svećenik neke molitve i kanon čita potiho, tako da se grešan čovjek može skoncentrirati na veliku milost koja mu je dana da prisustvuje na svetoj misi.
Za vrijeme moderne mise gotovo i nema tišine.

7.) Nema izvanrednih djelitelja svete pričesti. Pričest podjeljuje svećenik (u iznimnim slučajevima pomogne mu dijeliti pričest klerik, laik nikako).
Na modernoj misi se svakodnevno događaju svetogrđa kada laici dijele Presveti sakramenat. Da ne spominjem sablazan kada žena (časna sestra) dijeli pričest.

8.) Pričest se prima klečeći na jezik, kako i dostoji primiti Gospodina. Ni pod razno pričest se ne dijeli na ruke.
Na modernoj misi dopušteno je primati pričest na ruke, što je ujedno svetogrđe.

9.) Na tradicionalnoj misi nema žena čitačica. Poštuje se tradicija svete Crkve Katoličke, tako da se zna da ženama nije mjesto oko žrtvenika.
Na modernoj misi dopušteno je ženama čitati čitanja svete mise.

10.) Ne postoje tzv. dječje mise. To je moderna izmišljotina. Svaka misa je žrtva Isusa Krista.
Na modernoj misi....

11.) Postoji samo jedan sveti rimski kanon.
Na modernoj misi postoje 4 euharistijske molitve, napravljene da se umanji važnost samog čina pretvorbe.


12.) Na tradicionalnoj misi se točno izgovaraju riječi pretvorbe (PRO MULTIS) kako je Gospodin rekao na posljednjoj večeri.
Na modernoj misi riječi pretvorbe nisu u potpunosti točne.


13.) Latinski jezik kao službeni jezik Katoličke Crkve.
Na modernoj misi svaka država drži liturgiju na svome jeziku. Zamislite da u Mađarsku idete na svetu misu.

14.) Kalež smije dirati isključivo svećenik (ili posvećena osoba - klerik).
Na modernoj misi kalež smiju dirati žene, djeca, ministranti, muškarci, ministrantice.

15.) Nema ministrantica.
Na modernoj misi dopušteno je ženama biti uz žrtvenik. Bože sačuvaj (moj komentar).

16.) Gregorijansko pjevanje i napjevi.
Na modernoj misi su dopuštene gitarice i bubnjevi za vrijeme svete mise.

17.) Primanje posljednjeg blagoslova klečeći.

18.) Lijepa, stara, ukrašena i kvalitetna crkvena ruha.
Na modernij misi često su nelijepe i nekvalitetne misnice.


NAPOMENA: Ovo su samo neki razlozi zašto je tradicionalna misa superiornija i ugodnija Bogu od moderne mise. Ovo pišem da pomognem ljudima da shvate razarajuću moć moderne mise, pogledaj po plodovima OVDJE (1,2,3) , i da shvate kako je tradicionalna misa ta koja ostaje za sljedeće generacije, pogledaj plodove OVDJE.

Važno je napomenuti da Svećeničko bratstvo svetog Pija X. ima više svećenika nego sve zajedno Ecclesia Dei zajednice. Broj svećenika Ecclesia Dei zajednice pogledaj OVDJE. Bratstvo radi herojski posao. Bogu hvala.

Ako imate još razloga zašto je moderna misa štetna za vjeru slobodno ostavite vaše dojmove u komentarima.

Presveto Srce Isusovo, smiluj nam se!

Broj komentara: 26:

  1. Na tradicionalnoj misi svecenik mora pod grijeh slijediti tocno propisane rubrike, na novoj misi ima bezbroj opcija i moze svako malo ubaciti neku svoju "mini-propovijed". Tako na tradicionalnoj misi laici mogu znati sto ocekivati, a nova znatno ovisi o sveceniku koji je sluzi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, propovijedi.
      Još bih nadodao kako na tradicionalnoj misi za vrijeme pričesti, ministrant drži patenu (pričesnu pliticu), dok je na novoj misi ta praksa s vremenom isčeznula, isto kao i osjećaj za sveto.

      Izbriši
  2. Možete li pojasniti kakve veze ima broj svećenika Ecclesia Dei zajednica s bilo čime navedenim u tih 18 točaka? Počinjete zvučati poput konzula Marka Porcija Starijeg, koji je kako kažu, na kraju svakog govora u Senatu, neovisno o temi ponavljao: "Ceterum censeo Karthaginam esse delendam" (Uostalom, mislim da Kartagu treba razoriti.).

    Malo sam pogledao neke brojke oko Ecclesia Dei zajednica (koje se uzgred, niste ni potrudili iznijeti). Svećeničko bratstvo sv. Petra postoji od 1989. Statistike iz 2013. kažu da su u 24 godine djelovanja došli su do 244 svećenika. Statistike s vaše stranice (zapravo, grafikoni, nema brojčanih podataka, pa ću govoriti aproksimativno) kažu da je Svećeničko bratstvo sv. Pija X (postoji od 1970.) u svojoj 24. godini djelovanja, dakle 1994., imalo cca. 250 svećenika, dakle, razlika je gotovo neznatna s obzirom na djelatno razdoblje. I to samo FSSP, da ne ubrajam druge Ecclesia Dei zajednice.

    S obzirom na tematiku, bolje bi bilo da ako već ističete razlike novus i vetus orda, uspoređujete broj s nekim od novus ordo redova. Npr. osobna prelatura Opus Dei, iako je njezin utemeljitelj slavio isključivo vetus ordo, slavi isključivo novus ordo. Broji preko 2000 svećenika. Osnovana je 1928. Dakle, u 86 godina 2000 svećenika. Istim tempom, FSSPX-u (cca 500 svećenika u skoro 50 godina) bi trebalo još 150 godina samo da dostigne Opus Dei. Smijem li dodati "Bogu hvala"?

    ED

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Očito vam je Bratstvo sv. Pija X. trn u oku. Činjenice su činjenice.
      Svećeničko bratstvo svetog Pija X. ima više svećenika nego sve zajedno Ecclesia Dei zajednice.

      Tema je usporedba po čemu je tradicionalna misa ugodnija Bogu nego moderna misa. I zašto moderna misa ima razarajuće duhovno djelovanje na mladog čovjeka. Kao što rekoh, činjenice su činjenice.
      Evo koji su duhovni plodovi nove mise:

      Franjevci (1963): 27,136
      Franjevci (2012): 14,123

      Isusovci (1963): 35,788
      Isusovci: (2012): 17,676

      Dominikanci (1963): 10,150
      Dominikanci (2012): 5,947

      U sva 3 najveća reda na svijetu zabilježen je pad od gotovo 50%. Pad će pogotovo biti drastičan u sljedećem desetljeću jer su sva 3 reda u međuvremenu u prosjeku strašno ostarila. Tome nasuprot, broj stanovnika u svijetu se od 1963. do 2012. više nego udvostručio. To su sve podatci koji se mogu lako provjeriti na stranici http://www.catholic-hierarchy.org/ u statistikama koje se odnose na "religious orders".

      Gotovo jedino tradicionalna bratstva i redovi rastu.

      Izbriši
  3. I još jednom ostajete gluhi na moja pitanja, osim što sami potvrđujete ono što sam vas pitao. Moje pitanje jest kakve veze imaju Ecclesia Dei svećenici (koji služe vetus ordo) s temom (sami potvrđujete) "po čemu je tradicionalna misa ugodnija Bogu nego moderna misa"? Na to ne odgovarate, već kažete da je meni SSPX trn u oku, iako sami uvlačite Ecclesia Dei zajednice u nešto s čime nemaju veze, i to ne po prvi put, pa mi se čini da su one vama trn u oku prije nego SSPX meni.

    Nakon toga opet preskačete ono što sam prethodno napisao - nije ni čudno da imaju više svećenika, kada djeluju 20 godina dulje (kako sam vas uputio - u prvih 24 godine djelovanja imale su gotovo istovjetan broj svećenika), već "kao papagaj" ponavljate "činjenice su činjenice". U ovom slučaju su neke činjenice "jednakije od drugih"?

    I na kraju preskačete i posljednju točku - kako tumačite da npr. Opus Dei ima četiri puta više svećenika unatoč novus ordo obredu? Pazite, ja od vas, autora ovog bloga, ne tražim doktorsku disertaciju u vašem odgovoru, samo neko jednostavno razmišljanje o problemima koji se tiču svakog člana Crkve.

    Dakako, vi ste slobodni i dalje odgovarati kao SSPX-ov zavod za statistiku, ako to želite.

    ED

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. 1.) Naveo sam činjenicu da Bratstvo sv. Pija X. ima više svećenika nego sve zajedno Ecclesia Dei zajednice, jer duhovni plodovi su jako važni. Ako niste upućeni Bratstvo sv. Pija X. služi isključivo tradicionalnu misu, i najveće je katoličko tradicionalno Bratstvo u svijetu. Gospodin je rekao da ćemo prepoznati ljude po njihovim dobrim plodovima. Vidite kako se prepoznaju svećenici koji služe novu misu i kakvi su njihovi plodovi.

      2.) Vama očito činjenice smetaju. Bogu hvala na FSSPX-u.

      3.) Opus Dei.... do 1969. god služi isključivo tradicionalnu misu, da se ne zaboravi.
      Vi navodite samo taj primjer, a ja navodim sljedeće:

      Franjevci (1963): 27,136
      Franjevci (2012): 14,123

      Isusovci (1963): 35,788
      Isusovci: (2012): 17,676

      Dominikanci (1963): 10,150
      Dominikanci (2012): 5,947

      Pa vi procijenite kakvi su plodovi nove mise.
      "Tko ima uši neka čuje."

      Izbriši
    2. 1) "Ako niste upućeni Bratstvo sv. Pija X. služi isključivo tradicionalnu misu". A što služe Ecclesia Dei zajednice? Siro-malabarski obred? Još jednom ne pokazujete nikakvu vezu jednoga s drugim.

      2) A koje mi to činjenice smetaju? Bogu hvala na Ecclesia Dei zajednicama.

      3) A koji bi to obred rimokatolički svećenici služili prije 1969., ako nisu bili dio nekog specifičnog reda ili dijeceze osim vetus orda? Koji su obred služili oci isusovci ili franjevci do 1969?
      Ne navodim "samo taj" primjer (niti sam igdje porekao vaše iznesene podatke - odnosno bar onaj dio koji inosite, a vama odgovara), već dopunjavam vaše podatke s primjerom zajednice koja nije toliko pogođena kao ostale. Vas pitam - što vi mislite, koji je tome razlog?

      ED

      Izbriši
    3. Iako ovo nije tema, odgovoriti ću vam koji je razlog da Opus Dei ima porast svećenika iako služe modernu misu. Opus Dei služi najtradicionalniji oblik moderne mise, pa očito imaju plodova.

      Sada vi nabrojite zajednice (koje poznajete) da bilježe porast u broju svećenika, a služe modernu misu. Osim Opus Dei-a.

      Izbriši
  4. Mislim da statistike mogu biti korisne za usmjeravanje razmisljanja i argumenata, ali ne mogu biti potpuno jednoznacno tumacene. Kako bismo inace objasnili porast broja muslimana, protestanata pentakostalaca ili npr. nesto blize Crkvi neokatekumena (ukljucujuci njihovo svecenstvo).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se s tobom. Tu treba paziti na "dobre" plodove. Muslimani očito nemaju dobre plodove, a neokatekumeni i karizmatici očito nemaju zdravu katoličku duhovnost.

      Izbriši
  5. Nadam se da se moj prijatelj neće ljutiti poradi ove kritike, ali mislim da bi ovaj članak bio puno bolji za čitatelje da je kao priručno sredstvo pri pisanju uzeo "Kratki kritički pregled" (https://sites.google.com/site/tradicionalnamisa/breve-esame-critico-1) komisije teologa, poznatiji pod imenom "Ottavijanijeva intervencija" i da je razlike razvrstao po važnosti, od najvažnijih do najmanje važnih, tako da ove važnije ne budu zasjenjene od ovih manje važnih.

    Na ovaj način dan je više naglasak na izvanjskom i neke važne stari su preskočene, npr. nakana zadovoljštine, jedna od četiri glavne nakane svake Mise, koja je potpuno uklonjena iz novog obreda, čineći ga krnjim i time uvredljivim Bogu (da je sve drugo ostalo, a samo ova nakana uklonjena, novi obred bi i dalje bio krnji i naopak), promjena teologije koju Misa izražava (približavanje protestantskim hereticima) - sve je orijentirano oko zajednice, zajednica je ta koja je u središtu, umjesto Boga (posebno se to vidi na svetogrdnim liturgijama neokatekumena), dodavanjem dodatnog čitanja i "molitava vjernika" propovijed je stavljena u sredinu Mise, za razliku od Posvećenja, prebacivanje fokusa s otajstvenog prinosa Žrtve na propovijedanje, čitanja, razne zajedničke molitve, kao protestantska "Služba", Misa od dostojnog prinosa Pravog Tijela i Prave Krvi Kristove na oltaru postaje okupljanje zajednice oko stola, među kojima je Krist prisutan u duhu (simbolika svetohraništa koje stoji iza leđa ili negdje sa strane - Bog ostavljen po strani), Ofertorij koji je kopija moderne židovske molitve i koji je orijentiran na ovozemaljsko ("plod zemlje i rada ruku čovječjih") i svojom dvosmislenosti ne izražava jasno katoličku nauku o Beskrvnoj Žrtvi i Stvarnoj Prisutnosti nego je prihvatljiv protestantima, itd. itd.

    Također je trebalo spomenuti i da kod podjele pričesti na ruke Presvete Čestice često padaju na pod i gaze se, što je strašno svetogrđe.

    Nastavak ispod...

    OdgovoriIzbriši
  6. Naposljetku, naslov je problematičan jer daje krivi odgovor na najvažnije pitanje. Ako kažemo da je tradicionalna Misa bolja i ugodnija Bogu od nove Mise, to znači da je i nova Misa dobra i ugodna Bogu (iako manje) - onda naša borba za Misu vjekova postaje u konačnici samo borba preferencije, pedantnosti, lijepih misnica. No to je borba Vjere. Može li biti ugodan Bogu obred kojega obilježavaju sve gore nabrojene uvrede i izbacivanja ključnih stvari, u kojem je sama bit obreda, kao što pokazuje i Ottavianijeva intervencija, drukčija od tradicionalne Mise rimskog (i svih dr. tradicionalnih) obreda? Može li, dakle, Bogu biti ugodan obred koji ne izražava Katoličku Vjeru nego samo djelomično? Naravno da je odgovor niječan, inače bi Mu bili ugodni i obredi protestanata (je li onda čudno da su današnji katolički vjernici toliko protestantizirani?).

    Nova Misa savršeno izražava novu vjeru. Problem je taj što ta nova vjera nije Katolička Vjera. Zato je besmisleno prepucavanje po šabloni "ja sam FSSPX, ja sam jači - ne, ja sam FSSP, ja sam jači". Pravo pitanje je: ako je Bratstvo sv. Pija X. bolje, zašto je bolje, tj. ako je Bratstvo sv. Petra bolje, zašto je bolje?

    Svrha prvog je borba za Vjeru (što uključuje Misu), svrha drugog je borba za Misu. Po samoj naravi stvari prvi je bolji, jer je Vjera i bez Mise spasonosna, a Misa bez Vjere nije.
    Što ti vrijedi naljepša Misa na svijetu ako prihvaćaš vjeru Revolucije? Za vrijeme Franc. revolucije onaj kler koji se zakleo na protu-Božji ustav imao je pod svojom vlasti sve naljepše katedrale i sigurno slavio vizualno vrlo lijepe Mise, ali što im je to vrijedilo kad su između udobnosti i neokaljane Vjere izabrali prvo? Tisuću su puta ljepše u Božjim očima bile skromne Mise onih progonjenih vjernih svećenika.

    Neprijatelj će tolerirati Misu, ako mora, ali neće tolerirati Istinu. Koji je bolji dokaz nego rezultat pregovora Bratstva sv. Pija X. s Rimom, ili napad rimskih modernista (s Franciscom na čelu) na Franjevce Bezgrješne - ne poradi Mise, nego zato što su ih sumnjičili za lefebvrizam, da drže neokaljanu Vjeru i da ne prihvaćaju zablude i hereze modernista. To je zato što neprijatelj zna da se prava borba vodi oko Vjere. Nemojmo zaboraviti i da su oci koncilijarne revolucije svi svaki dan slavili tradicionalnu Misu, ali im je isto duša bila trula od liberalizma i hereze.

    Ali uvijek će biti onih koji će ostati vjerni. FSSPX u zadnje vrijeme sve više šuti o sablaznima i herezama Francisca i društva, što je pogotovo zabrinjavajuće kad se uzme u obzir koliko su te sablazni danas učestalije i često drastičnije nego prije (npr. Franciscovo vrijeđanje Blažene Djevice u dvije prilike - od Bratstva nažalost još ništa nisam čuo o tom). Od nijemog psa čuvara nema koristi. Nadam se da će stvari promijeniti nabolje. Ali ako ljudi zašute kamenje će progovoriti - uvijek će biti netko tko će braniti Istinu.

    Istina pobjeđuje. Bog pobjeđuje. Bogu hvala i slava u vijeke vjekova.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U tekstu sam napisao da su ovi nabrojeni razlozi samo neki razlozi zašto je tradicionalna misa superiornija i ugodnija Bogu od moderne mise.
      Naravno da ovo nije teološka analiza, nego laička subjektivna analiza kada se usporede tradicionalni obred i novi obred svete mise.
      Čisto laička analiza.

      Izbriši
    2. Ja sam Josip vaš brat30. rujna 2014. u 23:32

      Molim Vas nemojte Sv.Misu nazivati MODERNOM!To je Misa današnjeg oblika,zakonito određena,druge nemamo!Osim naravno tradicionalne zajednice i lefebrovci kojima je tradicionalni obred obaveza!Oprostite,sve nas vrijeđate koji ljubimo Crkvu i poštujemo Papu!

      Izbriši
    3. Što vas točno vrijeđa?
      Svetogrdna pričest na ruke? Okretanje leđa Presvetom? Osiromašeni novi obred mise? Ministrantice oko žrtvenika? Gitarice i bubnjevi na Liturgiji?

      Jeste li se ikada iskreno pitali što BOGA vrijeđa?

      Izbriši
    4. Nebih htio dotičnog gospodina braniti ali...Molim Vas,molim Vas...što će Vam sve to ako nema vjere i žive prisutnosti Kristove.Jadan onaj kome krpice i rituali trbaju da bi ušao u otajstvo.Ja Boga mogu slavit i na panju,slavim ga ako sam dostojan u onom što slavim!Opustite se malo,budite oprezni s nazivima i etiketama jer zbunjujete slabe u vjeri a oni pak u župu stvaraju nemir i smutnju.Umjesto da okupljate Vi ljude razjedinjujete!Od vrha do dna Vas čitam i bojim se znate da se ne poistovjećujete sa poganskim ritualima mnogoboštva!Posušajte glas vapijućeg u pustinji.

      Izbriši
    5. Ne postavljam sebi takva pitanja,ja nastojim živjeti Božju stvarnost svaki dan.I vi imate problem i svi koji se hvatate takvih razmisljanja.To vam đavao ubacuje neprestane misli krivnje i tako vas udaljuje od Boga i Njegove zajednice!

      Izbriši
    6. Zapamtite!Nikada Sv.Misa tradicionalnog obreda neće se više služiti u rimokatoličkoj crkvi službeno,osim,jasno,u spomenutim zajednicama i bratstvima!Nemože se više vraćati na staro jer to bi značilo mjenjati čitavu strukturu od pojedinaca do zajednice a to je nemoguće!Lakše ju je bilo ukinuti odnosno promjeniti nego da bi se ona mogla vratiti na početak.To je nemoguće.I zato Vas kao pastir molim,prestanite više o tome maštati i sanjati jer Vas samo vodi u razočarenje!Radite na sebi kroz živu vjeru!Kaput kad se izvadi iz naftalina,nakon mnogo vremena,nije više za upotrebu!Za utjehu,pogledajte što kroz liturgijsku glazbu stvara mons.Marco Frisina(još od I.P.II.šef papinskih liturgijskih slavlja).YUTUBE: himna I.P.II. APRITE LA PORTE A CRISTO,ECCOMI,TU SEGUIRO...Time se produhovljavajte i živite stvarnost u koju Vas je Bog posadio!Crkva Vas treba!

      Izbriši
    7. To je vaše mišljenje. Neznam jeste li to donijeli iz vlastitih pobuda, ili ste pogledali statistike i vidjeli kako moderna duhovnost odumire, a tradicionalni obred uzima sve više maha, poglavito među mladim katolicima.
      Možda se trebate podsjetiti na Kristove riječi:
      Tako dođoše u Jerusalem. On ode u hram i počne izgoniti prodavče i kupce u
      hramu. Ispremeta stolove mjenjačima i klupe trgovcima golubova
      I ne dopusti, da tko pronese i samo jednu posudu kroz hram.
      On ih potsjeti na ono: "Ne stoji li pisano: "Kuća moja ima biti kuća molitve za sve
      narode? A vi načiniste od nje špilju razbojničku." (Mk 11, 15-17)

      Izbriši
  7. Pitajte se jesam li dobronamjeran i želim li svojoj Crkvi dobro kada ističem negativno i loše!Zašto to činite?Kunete se u katoličanstvo a poglavara javno sramotite i izlažete mržnji!Ovo nećete objaviti jer vam neide u prilog.Ali zato 24 sata ako treba isprazno ćete se iscrpljivati i vaditi iz prastarog ormara ono što vama i istomišljenicima paše!Objavljujete kako kardinal Bergoglio krizma.Zašto to činite?Time umanjujete sebi pred Božjim dostojanstvom!
    Ni moji župljani nisu svi pravi,zar bi ih trebao pojedinačno sramotiti i isticati nevaljalosti!Vi nemate mudrosti u sebi pa da ono što znate više od drugih promoćudno razmišljate i djelujete na korist,samo stvarate štetu.Produbljujete rane sebi i istomišljenicima ali nikakve koristi ni sebi ni Crkvi!Nećete ovo objaviti sigurno jer Vam je dirigirano od onih skojima u isti rog pušete!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Činjenice su činjenice. Zar vam to smeta?
      Vi uspoređujeta laika sa papom.
      Znate li vi koju odgovornost ima papa, ili biskup ili neki svećenik.
      Ne zavaravajte sami sebe.

      Izbriši
    2. Vi tražite od mene da se suprodstavim svome Ordinariju,da preko noći srušim zacementirani oltar na sredini(prije mene su ga bome dobro zaheftali),da bacim skupo plaćene(današnje)misnice od brokata i da propovjedam sa stare povišene predikaonice!Bili onda bili sretnij?

      Izbriši
    3. To vi kažete.
      Korak po korak.
      Najvažnije je ljubiti Gospodina Isusa svim srcem. To je najvažnije.
      Kasnije je potrebno surađivati sa Božjom milošću i širiti apostolat koliko vam dopuštaju mogućnosti.

      Inače oltar se ne mora rušiti. Na svakom novus ordo oltaru se može služiti tradicionalna misa. Samo svećenik dođe s donje strane oltara, da tako zajedno sa narodom gleda u Svetohranište (ako se nalazi u sredini crkve) i križ.
      Neke od preporuka, ako ste svećenik novus orda u župi:
      - Probajte služiti novus ordo na što tradicionalniji način, a za to vrijeme možete početi učiti služiti tradicionalnu misu. Pogledajte OVDJE
      - Koristite isključivo 1.euharistijsku molitvu.
      - Propovijedajte da primanje pričesti na ruku nije dobro i da to nije praksa Katoličke Crkve.
      ...
      Zapamtite da služeći tradicionalnu misu totalno drugačije oblikujete um mladog čovjeka, od služenja moderne mise.
      A svima nam je jednom stati pred sud Božji.

      Izbriši
    4. Hvala naj iskrenije!Kad krenem,znam da će početi najprije napadi od kolega u dekanatu pa još dalje...no dobro, ohrabrili ste me...reći ću kao Ivan XXIII:dok je umirao"i dok su na nas bacali kamenje nismo se saginjali da ga kupimo,nego smo uspravni hodali i gledali naprijed".Dobro pamtim Roncalia i žao mi je da je njegova zamisao koncila otišla u sasvim drugom smjeru i završetku a posljedice toga danas trpimo!Montini je pak imao drugih muka.Osobno ga je naš kard.Šeper kao šef kongregacije molio na koljenima Svetosti vratite pričes kako je bilo po starom ali PavaoVI.nije mogao učiniti ništa zbog prijetnje raskolom nizozemskih biskupa!Tako će Montini 19.10.biti proglašen blaženima!Pričam Vam sve ovo jer neznate u kakvom su grču naši kolege.Desetljećima podnosimo,trpimo nosimo u sebi i kad Vi sa takvom lakoćom pišete o tradicionalnom,što mislite kako je nama?!!! Mir i Božji blagoslov na sve Vas +++

      Izbriši
    5. TLM,

      Shvaćam da je ovo laička analiza (svi smo mi laici), ali ako već govorimo drugima o tako važnim pitanjima vezanim za teologiju onda bi trebali dati barem teološku osnovu (a u tom je "Kratka kritička studija" odlična, nije niti zamorna niti nerazumljiva), jer ovako neki neupućeni čitatelj vrlo lako može steći dojam da se tradicionalisti protive novom obredu većinom iz izvanjskih razloga (ljepota pristupnih molitava, latinski jezik, gregorijansko pjevanje) ili razloga koji nisu vezani za sam obred nego za kasnije dodatke (žene čitačice, pričest na ruku, okretanje leđima Svetohraništu), pa onda može misliti da su malo tradicionalnije slavljene nove Mise u redu.

      Međutim, mi se protivimo novom obredu prvenstveno upravo poradi njegove nekatoličke teologije, jer on ne izražava jasno Katoličku Vjeru, nego manjkavo i samo djelomično. Nova Misa koja je na latinskom, s tradicionalnim ruhom, sa svećenikom okrenutim prema oltaru, s "pro multis", bez pričesti na ruke i izvanrednih djelitelj(ic)a - i takva Misa je uvredljiva Bogu jer se tim izvanjskim stvarima ne mijenja bit obreda, koja nije katolička (u prvom gornjem komentaru sam dao puno razloga zašto). Upravo zato je dobra "Kratka kritična studija", zato što ona analizira novi obred u tom najtradicionalnijem mogućem obliku i pokazuje kako čak i u tom obliku on nije katolički.

      Poradi toga ovo što si gore preporučio dotičnom svećeniku nije dobro:
      - koliko god tradicionalno slavio novi obred, kako ga god zapakirao, on i dalje ostaje u biti protestantizirani obred koji poradi teških nedostataka vrijeđa Boga,
      - tzv. "1. euharistijska molitva" nije pravi Rimski kanon jer je prijevod osiromašen, ponekad i promijenjeno značenje (iz "oni Ti izvršuju svoje zavjete, Bože vječni..." u "oni ti izručuju darove svoje odanosti...), te je uklonjeno nekoliko stvari iz njega - uklonjene su i promijenjene riječi "da primiš i blagosloviš ove darove, ove prinose, ove svete neokaljane žrtve" u "primi i blagoslovi ove darove koje dajemo za svetu žrtvu" (ovakav izričaj je prihvatljiv protestantima jer je nejasno je li se govori o Tijelu i Krvi Kristovoj ili o običnom kruhu koji se daje za žrtvu hvale), no čak i kad bi koristio pravi Rimski kanon, bilo bi to kao da pokušava nakalemiti na trulo stablo zdravu mladicu.
      - ako samo propovijeda da pričest na ruku nije dobra, a i dalje je dijeli svakomu tko je zatraži onda i dalje čini svetogrđe i omogućuje još gore svetogrđe kad Presvete Čestice padaju na pod.

      Katolička Vjera ne trpi djelomičnu istinu (jer je drugi dio uvijek laž). Da citiram opet iz enciklike pape Benedikta XV.:
      "Takva je priroda Katoličke Vjere da joj se ništa ne može dodati niti išta oduzeti: ili se sve prihvati ili se sve odbaci. To je Katolička Vjera, koju ako čovjek ne vjeruje vjerno i čvrsto, ne može biti biti spašen (Atanazijevo vjerovanje)."

      Evo prikladan citat mons. Lefebvrea (iz "Otvorenog pisma..:"):
      "Nova Misa, čak i kad se govori s pobožnosti i poštovanjem liturgijskih pravila, podložna je istim rezervacijama jer je prožeta duhom protestantizma. Nosi unutar sebe otrov štetan za vjeru. (...)

      Istina me obvezuje da kažem i da tvrdim bez straha od zablude da Misa kodificirana od sv. Pija V. - ne izmišljena od njega, kako neki često kažu - jasno izražava ove tri stvarnosti: žrtvu, Stvarnu Prisutnost i svećeništvo klera. Uzima također u obzir, kako je istakao Tridentski koncil, narav čovječanstva, koje treba pomoć izvana da se podigne do razmatranja o božanskim stvarima. Ustanovljeni običaji nisu bili napravljeni nasumično, ne mogu biti uklonjeni ili naglo ukinuti bez posljedica. Koliko vjernika, koliko mladih svećenika, koliko biskupa je izgubilo vjeru otkad su uvedene ove reforme! Prirodu i vjeru se ne može napadati, a da se ne osvete."

      Izbriši
  8. Poruka čitateljima ovog bloga koji nisu detaljnije upoznati sa liturgijskom i ostalom problematikom:

    S jedne strane 1960 godina svete tradicije pravovjerja, a sa druge strane II. vatikanski, nova misa i ekleziologija.

    S jedne strane Gospodin, apostoli, Evanđelje, crkveni oci, pravovjerna ekleziologija, dvadeset dogmatskih Koncila, Kanonski zakonik, katekizam, Misa svih vremena, gregorijanski koral, osnivači crkvenih redova, mistici, crkveni naučitelji, katoličke države, veliki pape, mučenici, sveci, objave, enciklike i sav Polog vjere - a s druge: jedan pastoralni Koncil koji se odrekao skoro svega od pravovjerja, uvodeći potpuno reformiranu ekleziologiju, zablude, hereze, šizmu po-koncilskih papa, novi Kanonski zakonik, lažni ekumenizam, biskupsku kolegijalnost, slobodu lažnim religijama, osudu katoličkih država, neo-modernizam, liberalizam, heretične teologe, protestantske oltare, ružnu crkvenu arhitekturu, neoprotestantski misni obred kardinala Bugninija (koji je dokazano bio utjecajan član masonerije - velikih neprijatelja Crkve), reformirane katekizme, sakramente i sakramentale, nove molitve i pobožnosti, lažne objave i viđenja, lažne 'Duhove' i karizmatike, novoredni kler, sumnjive kanonizacije, pojavu promiskuiteta kod katoličke mladeži, raspad katoličkih obitelji, pad nataliteta, predbračnu nečistoću, kardinale, biskupe, svećenike i redovnike nevjerni celibatu i poslanju, manične i uvredljive (svako malo) nove pastoralne reforme, pape koji propovijedaju hereze, razne liturgijske krivovjerne pokrete, ultramontaniste i papolatriste, ulizivanje neprijateljima Crkve, progon pravovjernih katolika, ugrozu hermeneutike kontinuiteta, crkvene menadžere i tako dalje u nedogled. Strašna cijena jednog pastoralnog Koncila!

    ,,Po njihovim plodovima ćete ih prepoznati", rekao je svojim apostolima (dakle, i svima nama) naš Gospodin Isus Krist.

    Dakle, imamo dvije Crkve. Dokazi su evidentni! Jedna je u teškoj zabludi! Pogodite o kojoj se Crkvi radi?!? Ovakve su se krize krivovjerja već događale u povijesti Crkve.

    Pročitao sam sve komentare i kod nekih primjetio akutni modernizam. Zanimljivo je pročitati encikliku Pascendi Dominici Gregis od pape sv. Pija X. i samo nju (encikliku) preklopiti preko nekih komentara i primjeti se opterećenost velikim zabludama. Samo jedna enciklika otkriva istinu, s pomoću koje sve lažne maske neo-modernizma padaju u vodu. Čovjek stoji gol pred očima Božjeg Veličanstva!

    Izaberite, dragi čitatelji, pravovjerje stare Katoličke Crkve ili zablude koncilijarne Crkve. Kojoj u stvari zapravo vjeujete, i komu vjerujete. No, upamtite: Bog vam je dao jedan život na zemlji i jedno progonstvo. Samo jedan pokušaj prije odlaska u vječnost! Tko je opterećen zabludama i herezama ne može spasiti svoju dušu.

    Mir vam Božji i zaštita Bezgrješne Djevice Marije!

    OdgovoriIzbriši

Napomena pri komentiranju:
Objavljujem korisne, pristojne i potpisane komentare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...