Kan. 13. Tko kaže da se mogu prezirati primljeni i prokušani obredi Katoličke crkve, koji su uobičajeni kod svečanog podjeljivanja sakramenta, ili da ih djelitelji mogu bez grijeha po svojoj volji izostavljati, ili da ih bilo koji crkveni pastir može mijenjati za neke nove, neka bude kažnjen anatemom.
Tridentski sabor – Dekret o sakramentima
Pametnom (i poniznom) dosta!
Uredu. A sad mi odgovorite tko bi trebao proglasiti anatemu? Ako je to papa ,trebao bi anatemizirati sam sebe i sve nas. Ako je anatema već proglašena ovom odlukom znači da nemamo papu i da smo svi kažnjeni anatemom već pedesetak godina. Prosvijetlite nas. Robelar
OdgovoriIzbrišiNovi obred nije uopće valjano proglašen kao obvezujući, nego je samo uveden kao jedna od opcija / novotarija. Kao što je papa Benedikt potvrdio, stari obred nikad nije dokinut i ostao je službeni rimski obred, iako je kroz zlouporabe (praktično nametanje novog obreda) potisnut. Više o tome ovdje: christusrexhrvatska.blogspot.hr/2013/11/novi-red-mise-i-bozansko-pravo.html
IzbrišiEmerik
Robelare,
IzbrišiPrijevod "neka bude kažnjen anatemom" nije precizan. Formula u latinskom originalu, koja se uvijek koristi i koja se nalazi čak i u Bibliji (Gal. 1,8), glasi "anathema sit", što znači "neka bude anatema (tj. izopćen, proklet)".
Kad Crkva svečano osuđuje neku zabludu, to je čin Izvanrednog Učiteljstva (kao što su definicije dogmi), što znači nepogrješivost.
Ako se ne suprotstavljate gorenavedenoj osudi Tridentskog koncila, nema razloga zašto bi bili izopćeni.
...ni u koje vrijeme NE SMIJE opozvati ili preinačiti...
OdgovoriIzbrišiJednako tako određujemo i izjavljujemo da se poglavari, upravitelji, kanonici, kapelani i drugi svećenici bilo kojega naslova, svjetovni ili redovnički kojega god reda, ne obvezuju slaviti Misu drukčije nego smo to odredili; i da se nitko ne tjera ili primorava zamijeniti ovaj Misal; i da se ovo Naše pismo ni u koje vrijeme ne smije opozvati ili preinačiti, nego da zauvijek čvrsto i valjano ostane na snazi — bez obzira na prethodne apostolske konstitucije i uredbe te opće i posebne konstitucije i uredbe donesene na pokrajinskim i sinodalnim saborima, i bez obzira na bilo kakve protivne odredbe i navade utemeljene na običaju spomenutih crkvi ili na trajnome propisu od pamtivijeka, osim ako je stariji od dvije stotine godina.
Bula »Quo primum tempore« svetog pape Pija V.
samo žalosno da na Kbf-u ne spominju to i da se niti ne pitaju zašto takvo stanje u crkvi jer kakvo je stanje ucrkvi takvo je i u državi t.ne može u državi biti ništa bolje kad je sasm temelj svega, a to je vjera banalizirana. Žalosno i jadno je to sve.
OdgovoriIzbrišiJMS
Relevantno je s obzirom na tematiku i očigledno apsurdno sagledavajući sve aspekte i goruče probleme i činjenice, adekvatno teoretski gledano , a prožeto cjelovitošću i razumom , a opet kontradiktorno i banalno , slijedeći sva usaglašena stajališta itd, itd, itd... Robelar
OdgovoriIzbrišiIspričavam se što komentar nije vezan uz konkretni članak ovdje, ali mene zanima kada će netko u Hrvatskoj služiti tradicionalnu glagoljašku misu? Misu na latinskom ovdje gdje živim mogu redovito slušati, a volio bih bar jedom u životu čuti i naš tradicionalni obred na starohrvatskom. Ima li kakvih inicijativa po tom pitanju? Hvala!
OdgovoriIzbriši