ponedjeljak, 18. travnja 2016.

SRAMOTA I SABLAZAN Pričest za rastavljene ponovno civilno vjenčane: da ili ne? – Papa Franjo: „Da i točka“

Papa Franjo na povratku s otoka Lezbosa
(Rim) Sada je izletjelo. Dvije i pol godine izbjegavao je jasnu izjavu, izražavao ju je u aluzijama, navodio je na to da se shvati, bila mu je na vrh jezika. No jasan odgovor nije dao. Tek nakon tri godine pontifikata, tri godine nakon prve pohvale kardinala Kaspera i njegovoga „milosrđa“, dvije i pol godine nakon najave biskupske sinode o obitelji i nakon dvije, vruće sinodske godine papa Franjo je konačno izustio što je, dakako, od početka mislio i želio reći. Smiju li rastavljeni ponovno vjenčani ići na Pričest: da ili ne? Na povratku s otoka Lezbosa papa Franjo konačno je dao odgovor. Taj će odgovor mnoge obradovati, a druge – s dobrim razlogom – zaprepastiti. On glasi: „Da i točka“.

Igra s moći faktičnoga

Sam je Papa time proturječio onima koji su dosada tvrdili da se papa Franjo posve nalazi na području katoličkog nauka. On navodno samo ima „drukčiji“ komunikacijski stil i igra se malo s gestama i riječima, ali inače ne želi ništa drugo i ne može ništa drugo željeti nego ono što je Crkva odvajkada o toj temi naučavala i živjela. No je li to baš tako? To se pitaju mnogi katolici već tri godine, jedni sa zabrinutom naklonošću, a drugi sa strahom. No posve siguran nitko nije mogao biti.

U protekle dvije godine mnogobrojni su najbliži suradnici pape Franje otvoreno zauzeli stav, počevši od kardinala Kaspera. Za pomne promatrače time je bilo jasno što i sam papa Franjo misli. Bez njegove privole i njegove naklonosti njegovi ljudi od povjerenja ne bi se nikada usudili dati mnoge izjave. Odlučujuća papinska riječ još je nedostajala.

Uslijedile su dvije biskupske sinode, premalo uzeti u obzir, no dalekosežni zahvat u crkveni parnicu proglašenja ništavnosti braka i na koncu posinodska pobudnica Amoris Laetitia. Svaka etapa s puno riječi, djelomično zbunjujućih, djelomično iritirajućih. Svaki se put u Katoličkoj Crkvi revno raspravljalo. Na progresivnoj strani odmah je otpočelo klicanje i slavlje, premda s vremenskim odmakom, jer su uvijek trebali vremena da prepoznaju „revoluciju“ iza toliko bačenih dimnih granata. Takozvani „konzervativni“ koji se od 2013. godine svako jutro boje što će taj dan reći ili učiniti Papa iz Argentine, troše veći dio svoje energije na „prekrajanje“ njegovih iritantnih izjava, na njihovo „ispravno tumačenje“ i štite ga protiv svake vrste „zlih i podmuklih podmetanja“. Nakon tri godine djeluju umorno i iscrpljeno.

A sada ih je sam Papa kompromitirao. Jedan dio njih će to po navici opovrgavati No to svejedno boli. Osobna Papina izjava u okviru improvizirane tiskovne konferencije u zračnim visinama naravno da ne može promijeniti crkveni nauk. Međutim, oni koji Papinu izjavu po koji već put žele prikazati kao nesporazum koji zlonamjerni mediji Papi žele zakvačiti, moraju opet ozbiljno veslati i koprcati se. Jasno je da se papinska izjava uklapa u opći scenarij koji karakterizira ovaj pontifikat: igru s moći (zemaljski) faktičnoga. (….)

Je li se papa Franjo tijekom improvizirane tiskovne konferencije sjetio fusnote ili nije, na pitanje novinara, postoje li nakon pobudnice Amoris Laetitia „nove konkretne mogućnosti“ da rastavljeni ponovno vjenčani mogu primati sakramente: da ili ne, odgovorio je riječima: „Mogu samo reći da i točka.“

Izvor (dio članka)

Broj komentara: 10:

  1. Vidite, Papa nije uporabio kondicional i rekao: "Potrei dire...", "Mogao bih reći...",nego indikativ:"Posso dire..." "Mogu reći da i točka!" Jasno i uvjerljivo. Gotova diskusija!
    Hvala paretu Schmidbergeru da nas ovih dana lijepo upozorava na razlikovanje službe i čovjeka i da nas učvršćuje u vjeri u neuništivost i nepobjedivost Crkve.
    Sada zbilja valja stisnuti zube i ne poludjeti. Sotona nas sve kuša više nego ikada.
    S mons.Lefebvreom ostanimo vjerni Crkvi i molimo se za početak obnove, ali i za sadašnjeg Svetog Oca!

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
  2. Hvala cijenjenom blogeru na članku, a sada više je potrebno moliti za sv.oca i na nakanu da se prizna bratsvo sv.Pia x! Molimo, žrtvujmo i prikazujmo jer s jedne strane se događa i biti će još veća apostazija, a s druge strane da budu u punini u crkvi oni koji razumiju i znaju pravovjerni nauk, dogme i kanone... Na neki način oni već to jesu,ali od velikog je značaja za duše koje se još boje i ne razumiju upravo to priznanje bratstva... Dogodit će se jasna podjela i još više očitija (nisam prorok, ali tako mi to izgleda) nego li je to sad unutar same crkve, a pravi katolik ljubi papu makar on bio i loš...

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovdje se zbiva nešto vrlo čudno. Akvinac kaže daje svako ljudsko biće predodređeno za to da ugodno živi s ljudima koji ga okružuju. Međutim, papa Franjo izostavio je drugu polovicu rečenice. Pola citata svetog Tome Akvinskoga karakterizira stil pape Franje u Amoris Laetitia. Pola kršćanske tradicije jednostavno se izostavlja i tako se gube temeljne stvari i odlučujući napon. Tu je ljubav Božja, ali strah Božji, strašna svijest da smo odgovorni za svoje duše – toga više nema. Ova izostavljanje je namjerno.
    Na koncu – mogli smo očekivati i ovu sablažnjivu izjavu. To smo ipak svi nekako očekivali i slutili.
    Josephus

    OdgovoriIzbriši
  4. U jednome nedavnom komentaru na jednom blogu između ostalog se kaže (prevodim): "A što ako Franjo crkveni nauk ne smatra trajnom istinom, nego samo pokušajem da se ona dosegne? Što ako Franjo nije tomistički skolastik, nego hegelijanski ili marksovski modernist komu je pravovjerje samo teza koju valja sučeliti s njezinom antitezom, inovjerjem, da bi se postigla sinteza, naime pastoralni pristup? Što ako Franjo potvrđuje nauk i u istome dahu suprotnost nauku, a onda upućuje na pastoralni pristup kojim praktički u svakome svojem javnom iskazu odstupa od nauka?" Pitanja su retorička. Poprilično rasvjetljuju sinodski dijaloški proces.
    Mario

    OdgovoriIzbriši
  5. A što ako je reptil ili vanzemaljac ? Papa je Papa , onakav kakvog mi grješnici zaslužujemo u ovome trenutku. Budimo zadovoljni i ponizni što se Gospodin smilovao pa uopće imamo Njegovog namjesnika na zemlji. Koliki se grijeh namnožio i čaša se preljeva da je pitanje trenutka kad će biti bačen srp na zemlju i početi žetva .A onda će se razvrstati urod i kukolj, jedno u žitnicu a drugo u vatru. Malo tko bi tada imao vremena kritizirati papu i opravdavati se njime. Robelar

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Franciscove heretične riječi i djela čine u najmanju ruku spornim, tj. sumnjivim, da je Kristov namjesnik, tj. papa.

      Tko se može usuditi reći da ima moralnu sigurnost da Petrov nasljednik, kojemu je Krist obećao "dar istine i vjere koja ne može zakazati" (Prvi vat. koncil), može govoriti i činiti ovo što Francisco govori i čini?

      A ako bi se netko usudio to tvrditi, kako bi to pomirio s ovom naukom Prvog vatikanskog koncila: "ova Stolica sv. Petra uvijek ostaje neokaljana bilo kojom zabludom, u skladu s božanskim obećanjem našega Gospodina i Spasitelja prvaku njegovih apostola"?

      Izbriši
    2. ,,Tko se može usuditi reći da ima moralnu sigurnost da Petrov nasljednik, kojemu je Krist obećao "dar istine i vjere koja ne može zakazati" (Prvi vat. koncil), može govoriti i činiti ovo što Francisco govori i čini?" - svatko sa zdravim katoličkim osjećajem, tko zna da Papa nije u svemu nezabludiv, nego samo u onome što je zaštićeno karizmom nezabludivosti. Ovakve apstraktne fraze ništa ne znače - Aleksandar VI. je bio sablažnjivač prve vrste zbog kojeg su se mnogi pitali kako taj čovjek može biti papa, pa Crkva nikad nije imala nakanu raspravljati o tom pitanju. Crkva ima svoj javni, kanonski poredak i on ima svoju vrijednost da bi se osigurao red - kamo bismo došli da svatko po svome nahođenju osporava autoritet? U protestantsku sljedbu i upravo je to duh koji nadahnjuje sedisvakantiste i rigoriste iz tzv. 'otpora'.

      Grgur

      Izbriši
    3. Papa može biti i veliki grješnik, ali čovjek koji je javni heretik ne može biti papa.

      Za razliku od praznih riječi i optužbi, ja ću potkrijepiti (kao i prije) sve rečeno citatima.

      O papama grješnicima:

      "Božanska providnost, koja čuva Crkvu, čudesno je sačuvala polog vjere, čiji je taj mladi tražitelj užitaka [Ivan XII.] bio čuvar. Život tog pape bio je strašna sablazan, ali njegove bule su bez greške. Ne možemo se dovoljno nadiviti ovom čudu. Nema raskolnika ili krivovjernika koji nije pokušao doktrinarno legitimizirati svoje vlastito ponašanje: Focije je pokušao opravdati svoju oholost, Luter svoje tjelesne strasti, Kalvin svoju hladnu okrutnost. Niti Sergije III., niti Ivan XII., niti Benedikt IX., niti Aleksandar VI., vrhovni prvosvećenici, tumači vjere, za koje je sigurno da će ih cijela Crkva čuti i biti im poslušna, nisu prozborili, s visine svoje apostolske propovjedaonice, niti jednu jedinu riječ koja bi mogla biti odobravanje njihovih neurednosti.
      (Vlč. Ferdinand Mourret, "A History of the Catholic Church", 2. sv., 1946., str. 511)

      O tom tko može biti valjano izabran za papu:

      WERNZ-VIDAL: “Those capable of being validly elected are all who are not prohibited by divine law or by an invalidating ecclesiastical law… Those who are barred as incapable of being validly elected are all women, children who have not reached the age of reason; also, those afflicted with habitual insanity, the unbaptized, heretics, schismatics…” (Jus Canonicum 1:415)

      CORONATA: “III. Appointment of the office of the Primacy. 1. What is required by divine law for this appointment: … Also required for validity is that the appointment be of a member of the Church. Heretics and apostates (at least public ones) are therefore excluded.” (Institutiones 1:312).

      SIPOS: “Any male who has the use of reason and who is a member of the Church may be elected. The following, therefore, are invalidly elected: women, children, those suffering from insanity, the unbaptized, heretics, schismatics.” (Enchiridion I.C., 153)

      O tom što se događa ako papa postane javni heretik:

      Coronata — Institutiones Juris Canonici, 1950:
      “It cannot be proven however that the Roman Pontiff, as a private teacher, cannot become a heretic — if, for example, he would contumaciously deny a previously defined dogma. Such impeccability was never promised by God. Indeed, Pope Innocent III expressly admits such a case is possible.

      If indeed such a situation would happen, he would, by divine law, fall from office without any sentence, indeed, without even a declaratory one. He who openly professes heresy places himself outside the Church, and it is not likely that Christ would preserve the Primacy of His Church in one so unworthy. Wherefore, if the Roman Pontiff were to profess heresy, before any condemnatory sentence (which would be impossible anyway) he would lose his authority.”

      Billot — De Ecclesia, 1927:
      “Given, therefore, the hypothesis of a pope who would become notoriously heretical, one must concede without hesitation that he would by that very fact lose the pontifical power, insofar as, having become an unbeliever, he would by his own will be cast outside the body of the Church.”

      Wernz-Vidal — Canon Law, 1943:
      “Through notorious and openly divulged heresy, the Roman Pontiff, should he fall into heresy, by that very fact (ipso facto) is deemed to be deprived of the power of jurisdiction even before any declaratory judgment by the Church... A Pope who falls into public heresy would cease ipso facto to be a member of the Church; therefore, he would also cease to be head of the Church.” And also: “A doubtful pope is no pope.”

      Catholic Encyclopedia, 1913:
      “The Pope himself, if notoriously guilty of heresy, would cease to be Pope because he would cease to be a member of the Church.”

      Izbriši
  6. Braćo, budite mirni jer tko zaista vjeruje u Bibliju, onda zna da to mora doći, Isus je rekao da drugi put dolazi kao Sudac da sudi žive i mrtve.Prema tome mamac je postavljen za sve sa klimavom vjerom, tko god misli da će se svi kršćani ujediniti, pogotovo sve religije u jednu i nastupiti mir prije Sudnjeg Dana, u velikoj je zabludi.Kada drugi put Isus dođe to će biti na oblacima sa Nebeskim zborom anđela, neće ponovno hodati kao običan čovijek.To će upravo uskoro reći izdaući se da je on Isus, jedan čovjek-čovjek mira.

    OdgovoriIzbriši

Napomena pri komentiranju:
Objavljujem korisne, pristojne i potpisane komentare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...