četvrtak, 25. svibnja 2017.

Što nam donosi suradnja između Svećeničkog bratstva sv. Pija X. (FSSPX-a) i modernističkog Rima? U francuskom distriktu smijenjena sedmorica dekana


U nedjelju 7. svibnja sedmorica „dekana“ (regionalni poglavari većih geografskih područja) iz francuskog distrikta Svećeničkog Bratstva sv. Pija X. pročitalo je s ambona izjavu upućenu vjernicima u kojoj izražavaju svoje odbijanje „ustupka“ Vatikana u vezi ženidbi FSSPX-a, za koje tvrde da je opasna i subverzivna smicalica, a također opominju protiv bilo kakvog budućeg dogovora s modernističkim Vatikanom: 


Dostupan je i engleski prijevod na ovoj stranici: 

Vjerojatno najeksplozivniji dio su zadnja dva paragrafa, koja kažu: 

„Napokon, dopustite nam da izrazimo svoje veliko čuđenje u vezi reakcije na odluku Rima. Osobna prelatura, koju kao na štapu njišu pred očima Bratstva sv. Pija X., trebala nas je priznati kakvi jesmo i zadržati našu neovisnost o mjesnim ordinarijima. Međutim, prve odluke koje su donesene sastoje se u nepravednom podlaganju naših ženidbi tim istim ordinarijima, dok će sutra otvaranje bilo kojih novih kuća (crkvi) morati dobiti njihovo odobrenje. To pokazuje do koje mjere vlada dvosmislenost ne samo u domeni vjere i morala, nego čak i u kanonskim pitanjima. 

Također, u ovoj stogodišnjoj obljetnici ukazanja u Fatimi, zazivamo Bezgrješno Srce Marijino, ne da bi završilo našu kanonsku situaciju, koju neki drže neregularnom, nego da bi Crkva mogla biti oslobođena okupacije modernista i da najviši autoriteti opet nađu put koji je slijedila Crkva do Drugog vatikanskog koncila. Tada će naši biskupi moći staviti svoje biskupstvo u ruke Prvosvećenika.“ 

Sedmorici svećenika koji su potpisali i pročitali ovu deklaraciju pridružili su se poglavari triju redovničkih zajednica. Njihova imena su: 

p. David ALDALUR, dekan Bordeauxa 
p. Xavier BEAUVAIS, dekan Marseillea 
p. François-Xavier CAMPER, dekan Lyonsa 
p. Bruno FRANCE, dekan Nantesa 
p. Thierry GAUDRAY, dekan Lillea 
p. Patrick de LA ROCQUE, dekan Pariza 
p. Thierry LEGRAND, dekan Saint-Maloa 
p. JEAN-MARIE, poglavar Bratstva Preobraženja 
p. PLACIDE, prior benediktinskog samostana u Bellaigueu 
p. ANTOINE, gvardijan kapucinskog samostana u Morgonu 

Očito je da odbijanje vatikanske ponude u vezi ženidbi, optuživanje Rima da podriva FSSPX „dvosmislenostima“ i spominjanje „okupacije modernista“ od koje Crkva mora biti „oslobođena“ prije nego što „naši biskupi mogu staviti svoje biskupstvo u ruke Prvosvećenika“ ne bi puno pomoglo u pregovorima koje biskup Fellay dovršava s Franjom i društvom. 

Nije začuđujuće da je poglavar francuskog distrikta, p. Christian Bouchacourt, brzo reagirao: u dogovoru s generalnim poglavarom biskupom Bernardom Fellayjom smijenio je dotičnu sedmoricu dekana i osudio njihovu izjavu. Francuskim vjernicima koji pristaju uz FSSPX rečeno je da ne šire dalje pismo dekana nego da ga bace u smeće. Hoće li to biti dovoljno da se uguši moguća pobuna među francuskim lefebvreovcima? 

Nedavne vijesti iz i o Bratstvu sv. Pija X., kojeg je osnovao 1970. nadbiskup Marcel Lefebvre (1905.-1991.) potvrđuju da se definitivno sprema službeno priznanje te zajednice od strane modernističkog Vatikana i da bi se moglo dogoditi prije kraja godine. 

Biskup Fellay je 29. siječnja rekao za jednu francusku internetsku televiziju da je jedino što nedostaje za formalno pomirenje između njegovog Bratstva i Vatikana pod Franjom „pečat odobrenja“ i „garancija“ da mogu u osnovi nastaviti kao što čine sada. 

Također je 3. ožujka prenio vijest da mu je vatikanski prefekt tzv. Kongregacije za nauku vjere, kard. Gerhard Ludwig Müller, rekao da Vatikan želi da se FSSPX vrati punom zajedništvu „da nam možete pomoći boriti se protiv modernista!“

Njemačke novine Die Tagespost su 17. ožujka objavile intervju s tajnikom vatikanske komisije „Ecclesia Dei“, mons. Guidom Pozzom, koji je izjavio da Franjo „gura naprijed prema pozitivnom i konstruktivnom stavu dijaloga“ i da bi očito rado vidio da se FSSPX pridruži crkvi Drugog vatikanskog koncila, od koje se formalno odvojio 1988. 

Vatikan je 4. travnja izdao navodni ustupak FSSPX-u u vezi svjedočenja na ženidbama. Međutim, za razliku od česte krive predodžbe da je FSSPX-u sada dano ovlaštenje od Rima da valjano vjenčavaju vjernike, činjenice su zapravo malo drugačije, kao što točno ističu francuski dekani. Prema lukavom vatikanskom dokumentu, novusordovskim biskupima je sada dano dopuštenje Rima da ovlaste svećenike FSSPX-a da vjenčavaju vjernike pod uvjetom da to „ne može“ učiniti nijedan novusordovski svećenik. Ako se može naći novusordovski svećenik, on treba vjenčati vjernike, iako samu Misu može u bilo kojem slučaju celebrirati svećenik FSSPX-a. 

Odgovor Bratstva sv. Pija X. na taj manevar Vatikana bio je veoma pozitivan. U službenom priopćenju od 11. travnja vodstvo FSSPX-a je izrazilo radost da su njihova vjenčanja sad „ne samo valjana, nego i neosporna“ – ignorirajući nezgodnu činjenicu da je Franjo zadnji čovjek na svijetu za kojega biste htjeli da procjenjuje valjanost ženidbi, s obzirom da je 16. lipnja prošle godine u jednoj te istoj izjavi rekao da smatra da je „velika većina sakramentalnih ženidbi nevaljana“, kao i da su dosta izvanbračnih zajednica (tj. život u javnom grijehu) „pravi brak, imaju milost prave ženidbe“. 

Mons. Pozzo je izdao sljedeću izjavu 11. svibnja: 

„Pomirenje će se dogoditi kad mons. Fellay formalno pristane na doktrinarnu deklaraciju koju mu je predstavila Sveta Stolica. To je također nužni uvjet da bi se onda krenulo prema institucionalnoj regularizaciji stvaranjem osobne prelature. Primijetio sam da vlada ne kontroverzan nego konstruktivan duh. Različita gledišta ili mišljenja koja imamo o nekim pitanjima ne vode nužno prema podjeli, nego međusobnom obogaćenju. Shvatio sam da je njima prioritet završiti taj raskid sa Svetom Stolicom. To je za njih prioritet iznad drugih pitanja.“ 

Istoga dana kad su dekani francuskog distrikta objavili svoju deklaraciju, poglavar francuskog distrikta, p. Bouchacourt, je odgovorio: 

P. Bouchacourt u svojoj izjavi ne odgovara na nijedan prigovor iz deklaracije dekana, nego osuđuje „subverzivan način na koji je ova deklaracija proširena“: „Pripremljena u tajnosti, između nekoliko izabranih kolega, da bi se iznenadilo, destabiliziralo i stavilo pred poglavare gotov čin, vjernike čini taocima i sucima njihovih svećenika i poglavara.“ 

Žali se na svađe između ljudi što će to uzrokovati i kritizira autore pisma što su se obratili izravno vjernicima u vezi svoje zabrinutosti oko vatikanske direktive za ženidbe, umjesto da se obrate vodstvu FSSPX-a. 

Nakon toga je poglavar francuskog distrikta izdao neka svoja teološka razmišljanja (vjerojatno odobrena od FSSPX-a) o vatikanskom dokumentu koji regulira celebriranje ženidbi u FSSPX-u: 

Zatim je 10. svibnja poslao pismo svim svećenicima distrikta u kojem objavljuje da je sedam pobunjenih dekana uklonjeno s pozicija, s dopuštenjem biskupa Fellayja, a dan kasnije FSSPX je objavio službeno priopćenje o ovom pitanju na više jezika: 

Kulminacija krize u francuskom distriktu dogodila se u nedjelju nakon što su uklonjena sedmorica dekana, 14. svibnja. Poglavar francuskog distrikta, p. Bouchacourt, posjetio je crkvu sv. Nikole du Chardonnet u Parizu i prije propovijedi pročitao vjernicima izjavu u kojoj je objasnio zašto je njihov svećenik, p. Patrick de la Rocque (jedan od sedmorice), uklonjen, i zašto tu smjenu treba prihvatiti „s nadnaravnim duhom“ (p. Denis Puga je imenovan privremenim svećenikom za tu crkvu). Dok je p. Bouchacourt još govorio, oko polovice ljudi (oko 100) ustalo je i privremeno izišlo iz crkve da pokažu svoje protivljenje, dok je oko 15 drugih vjernika naglas počelo moliti Svetu Krunicu baš ispod propovijedaonice gdje je p. Bouchacourt govorio, kako izvješćuje stranica Contre-Info. 

U međuvremenu, stranica Medias-Presse.info je objavila svoje vlastito otvoreno pismo, deklaraciju vjernika laika koji podržavaju FSSPX upućeno vatikanskoj komisiji „Ecclesia Dei“, i ohrabrila sve lefebvreovce da ju potpišu. U toj deklaraciji čvrsto osuđuju modernistički Vatikan kao uništavatelje kršćanskog braka i zato potpuno neprikladne da budu suci valjanosti ženidbe među lefebvreovcima: 

U izdanju od 18. svibnja, francuski tjednik Rivarol donio je vlastiti eksplozivan članak o krizi u francuskom distriktu FSSPX-a: 

Među ostalim, članak tvrdi da je p. Bouchacourt „poznat po svojoj bezuvjetnoj poslušnosti biskupu Fellayju“ i da je upravo iz tog razloga postavljen za poglavara distrikta; da je originalno plan bio da sedmorica dekana pođu do p. Bouchacourta i izvijeste ga o svojoj zabrinutosti, ali da su umjesto toga odlučili učiniti sve javnim iz razloga navodne „inercije“ p. Bouchacourta; te da je rane 2013. čak 37 svećenika FSSPX-a bilo spremno javno prozvati biskupa Fellayja u vezi njegovog približavanja vatikanskim modernistima. 

Kako god na to gledali, čini se jasnim da podržavatelji FSSPX-a iz Francuske neće mirno sjediti i gledati kako biskup Fellay predaje djelo nadbiskupa Lefebvrea modernističkom Rimu.


Izvor - odlomci iz članaka 1,2

Broj komentara: 9:

  1. Ovo što ste objavili, činjenica je.
    No - ja nikada kao izvor ne bih uzeo Novus Ordo Watch. Oni su pretendeciozni, neuračunljivi, pretjeruju i unaprijed "znaju" kako će sve završiti pa prema tome kroje mišljenje. Osim toga, zastupaju stavove koji su blizu krivovjerju.
    Drugo: prijevod "dekan" potpuno je pogrješan. "Le doyen" je poglavar priorata. Dekan u hrvatskoj crkvenoj terminologiji ima posve drugo značenje.
    Naoko velik broj, no u Francuskom distriktu ima 44 priorata. Ipak se 37 priora, uključujući poglavara Distrikta i poglavare ženskih zajednica koje broje preko petsto redovnica nisu pobunili.
    Od samog početka najveći je otpor dolazio iz Francuskog distrikta. On je najveći, najvažniji, uspijeva privući mnoštvo ljudi. Istina, nije riječ o pojedincima i malenom broju vjernika, nego o pravim pravcatim župama, sa školama, staračkim domovima itd., no pismo je pisano u tajnosti bez velikog sudjelovanja vjernika.
    Treba poznavati malo francuski duh. Ovo za njih nije neuobičajeno.
    Jasno, nije lijepo sve to čuti, ali Bratstvo su oduvijek pratile takve pojave i svakakvi napadi, no kako vidimo, Bratstvo živi i širi se.

    Kikii

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prvo, N.O.W. su u puno svojih predviđanja pogodili, i to godinama unaprijed. Radi se očito o veoma inteligentnim i obrazovanim ljudima. Iako način na koji pišu ponekad zna biti grub, u puno stvari su u pravu, a njihova stranica je odličan izvor informacija i nauke.

      Drugo, prijevod dekan je ispravan budući da se ne radi o poglavarima priorata, nego o većim jedinicama. U francuskom distriktu FSSPX-a ima 10 dekanata.
      "Un doyen est un prieur d’expérience, référent au sein d’une région elle-même partie d’un ensemble plus vaste appelé district (ou pays). Le district de France comprend ainsi dix doyennés. La déclaration a donc été souscrite par sept doyens sur dix."
      (http://medias-catholique.info/mariages-dans-la-fsspx-lettre-des-doyens-en-defense-de-nos-pretres/7776)

      Prijevod: "Dekan je prior s iskustvom, koji je odgovoran za jednu regiju, koja je sama dio većeg skupa zvanog distrikt (iliti zemlja). Francuski distrikt (FSSPX-a) sastoji se od deset dekanata. Deklaraciju je dakle potpisalo sedam od deset dekana."

      Prevoditelj

      Izbriši
    2. U pravu ste glede "dekana". Tek sada sam vidio da u francuskom FSSPX-u postoje dekanati.
      No opet napominjem: od krivovjeraca Novus Ordo Watch ne može se nikada uzimati informacije ni zaključke.
      Drugo, inače u našim tradicionalnim krugovima malo se poznaje francuski duh.
      Možda bi bilo bolje da se ušlo u taj duh jer je on izvorno tradicionalan, a ne da se Tradicija upoznaje preko gore spomenutih američkih blogova.
      Ja se bojim da će tradicionalni pokret izrastao iz Internet generacije i virtualnog tradicionalizma ostati jalov, no bolje šutjeti.
      Ponavljam,francuski tradicionalni pokret ima, uz više pozitivnih, i neke negativne pojave jer to je pravi pokret s mnoštvom vjernika.
      Bilo bi dobro analizirati ovaj slučaj i vidjeti je li to zbilja zdrava reakcija ili ona francuska zatvorenost povezana s monarhizmom, svadljivošću i polarizacijom koja je davno nastupila.
      Samo da sličnih događanja nije bilo, ne bih baš rekao. Nije li mons.Lefebvre jednom smijenio sve poglavare jedne bogoslovije itd.
      I koliko ovakve rasprave pridonose situaciji kod nas: nemamo ni kod ED-a, ni kod Bratstva ni jednu stabilnu veću skupinu vjernika i još će potrajati ohoho da se to oformi, a već uvodimo podjele i pucamo na rješavanje svih problema u Tradiciji.
      Nisu li to sve obilježja provincijalaca?!
      Bez obzira na kojoj je tko strani: trebaju karizmatične osobe koje su kadre privući vjernike i stvarati strukture, a ne stalno voditi navodnu bornu za istinu (i jedni protiv drugih)i ne privlačiti ljude.

      Kikii

      PS. A tko zapadne u sedisvakantistički živi pijesak: bolje bi mu bilo da nikada nije ni upoznao Tradiciju. No tu struktura ionako nema. To su, uglavnom poremećeni, pojedinci i male skupine u vječitom ratu - prijepodne jedni protiv drugih, popodne protiv cijeloga svijeta.
      To je karikatura i izrugivanje Tradicije.

      Izbriši
    3. Ni FSSPX ne smatra sedevakantiste krivovjercima, tako da je ta izjava daleko pretjerana. Krivovjerje se sastoji u upornoj sumnji ili nijekanju dogme pa treba predstaviti stvarne dokaze prije nego se bilo koga optuži za taj grijeh.

      Nemojmo o međusobnom sukobljavanju među tradicionalistima, jer po tom pitanju nema zajednice koja se ne bi mogla postidjeti, bez obzira što misle o postojanju pape.

      Prevoditelj

      Izbriši
  2. ,,Nedavno su se javili novi glasovi koji idu u smjeru duha koji obilježava tzv. 'Otpor'. Nakon što je papa Franjo providio svećenicima Bratstva pravo da vode vjenčanja u biskupijskim crkvama i da im mjesni biskupi daju ženidbene ovlasti, neki su svećenici iz redova Bratstva u Francuskoj ustali protiv, da navodno ove odredbe vode do neprihvatljivih kompromisa. Je li doista tako i u čemu bi bio taj kompromis? Što može biti loše u tome da svećenici Bratstva sv. Pija X. vjenčavaju u biskupijskim crkvama i da im mjesni biskup dā ovlasti? Pod zdravim pretpostavkama koje smo naveli, apsolutno ništa. Sporno može biti samo ako netko u maniri sedevakantista osporava autoritet pape i biskupa uopće. Jer ovdje se ne traži da bi svećenici FSSPX-a morali služiti novi obred Mise ili u njemu sudjelovati (kao što to čine svećenici iz ED-skupina) i daju se različite mogućnosti primjene ovih odredbi. Ako bi u konkretnim situacijama došlo do spora, svećenici Bratstva uvijek mogu vjenčati u svojim kapelama i to se vjenčanje očito – prema svemu navedenom, opet službeno priznaje (jer je ionako valjano po pravilima dopunske jurisdikcije). Ako i župnik ili koji drugi svećenik iz biskupije treba vjenčati po starome obredu, što je tu sporno? Opet ništa. Dapače, svaki će razuman katolik pozdraviti tu novost da se Bratstvu priznaje još jedno pravo više, što samo može otvoriti oči onima koji još ne razumiju pravu situaciju u Crkvi...

    A dotični svećenici koji su pokrenuli taj spor te javno pročitali svoje pismo mimo poglavara, očito su se ozbiljno ogriješili o poslušnost na koju su se obvezali prema svojim nadređenima. Zato su i kažnjeni, kao što to treba biti u svakom uređenom društvu. A Crkva je poput države savršeno društvo, još i više – nadnaravna i božanska ustanova u kojoj treba vladati veći red nego igdje drugdje. Jer njezin je cilj veći od bilo kojega drugoga – a to je spasenje duša. Zato Bogu hvala da u Bratstvu funkcionira autoritet – što nije slučaj u koncilskoj Crkvi u kojoj je autoritet zakočen sveopćim kolegijalizmom. To je urodilo i plodovima jer se jedan od protagonista – Bogu hvala, već ispričao mons. Fellayu. U tome problem mogu vidjeti samo oni koji se ponašaju kao da za njih nema nikakvog autoriteta i kao da su najveći teološki stručnjaci – stav koji nema apsolutno nikakve veze s Tradicijom, nego se dapače radi o čistom modernizmu.“
    (Je li papinska podjela ženidbenih ovlasti FSSPX-u sporna?)

    OdgovoriIzbriši
  3. ,,Osobno sam uvijek bio uvjeren da, dok pružamo otpor i vjerno se držimo svete Predaje Crkve, imam obvezu ići u Rim da bih prosvjedovao i sve činio da bi se jednoga dana dogodio povratak Tradiciji. No neki su članovi Bratstva nažalost mislili da ne bi trebalo ići u Rim, da ne bi trebalo imati nikakve veze s onima koji se nalaze u zabludi, koji su prihvatili Drugi vatikanski sabor i njegove posljedice. I budući da je Bratstvo nastavilo držati veze s Rimom i papom, zato su oni odlučili napustiti Bratstvo. Draga moja braćo, Bratstvo nikad nije tako djelovalo. Bio sam uvjeren da se nikad ne smije davati takav primjer. Naprotiv, ne prestajem ići u Rim, nastavljam ići u Rim, ostajem i dalje u vezi s kardinalom Ratzingerom – kojeg poznajete, da bismo postigli povratak Rima Tradiciji“.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Naravo da treba ići u Rim i nastojati da se modernisti obrate kako je to nastojao mons. Lefebvre. Ali jedno je razgovor, a drugo je suradnja s modernistima.

      C

      Izbriši
  4. Ako dobro shvaćam, svećenik Bratstva može služiti tradicionalnu Misu u crkvi u kojoj je novus ordo svećenik župnik, ali podijeliti sakrament ženidbe on može samo ako novus ordo svećenika tamo nema, ako je spriječen, itd.

    Ok,Papa je javno priznao sakramente kod Bratstva valjanima (sakrament ispovijedi i sada sakrament ženidbe), ali to svejedno ne znači će svećenik Bratstva moći podijeliti sakrament ženidbe u bilo kojoj lokalnoj župi.

    Uvjet za to je da je taj župnik spriječen i da niti jedan novus ordo svećenik to ne može učiniti. A i ako je jedan spriječen, naći će se drugi da vjenča vjernike. Ne čini mi se realnim da će se prvo obratiti svećeniku Bratstva za to.

    Pitanje je samo ako bi par koji se želi vjenčati inzistirao da ih vjenča svećenik Bratstva u njihovoj lokalnoj (novus ordo) župi, ali opet oni nemaju dokument na koji će se pozvati, jer ovaj dokument im to ne odobrava, tj. odobrava ako je bilo koji novus ordo svećenik spriječen. Dakle, novus ordo svećenik uvijek ima prednost.

    Bratstvo se ne treba previše radovati ako im modernisti sada odjednom dopuštaju da služe Misu u crkvama u određenim situacijama.To nipošto ne znači da su sada modernisti naklonjeni Tradiciji. Neobično je da biskup Fellay prvo za papu Franju govori da imamo pravog modernista na čelu Crkve, a onda nakon nekoliko godina njegovih bezbožnih čina i izjava i sve štete koje je napravio, biskup Fellay govori da je papa naklonjen Tradiciji, i štoviše da su ih iz Rima pozvali da se zajedničkim snagama bore protiv modernista. Isti onaj papa koji je na početku pontifikata nazvao Kaspera svojim omiljenim teologom. Kaspera kojega je teško uopće nazvati kršćaninom...

    Velika je vjerojatnost da će na lokalnoj razini, u stvarnosti, stvari postati još zamršenije i nejasnije.

    Mislim da ipak ne treba iz fokusa gubiti ono najvažnije, a to je pitanje nove Mise - je li uopće u redu prinositi manje savršenu žrtvu Bogu? Je li u redu dopuštati svetogrđe koje ona redovno sa sobom nosi?

    Je li u redu da Crkva izdaje dokumente u kojima se tvrdi da kršćani i muslimani vjeruju u istoga Boga, i da se rijetko čuju glasovi iz Crkve koji postavljaju pitanja o tim dokumentima?

    Je li u redu dati zeleno svjetlo karizmatskom pokretu koji je uvezen od pentekostalaca i koji je danas masovan u Crkvi?

    Je li u redu primati pričest na ruku koju ti je podijelio tvoj susjed automehaničar?

    Do kad ćemo zatvarati oči na činjenicu da vjeronauk u školi sve više sliči na građanski odgoj koji uči da treba tolerirati sve, pa i grijeh? Da se djecu vodi u posjete islamskom centru i židovskoj zajednici da uče i toleriraju ''druge i drugačije''?

    Da prvotna svrha Crkve nije nahraniti gladne i preraspodjela dobara, nego spas duša?

    Koliko dugo treba ignorirati činjenicu da se na mnoge stvari šuti, a da crkveni autoriteti propovijedaju neke stvari dijametralno suprotne od onoga kako je to Crkva oduvijek činila? I dalje na sva zvona šire potpuno krivu interpretaciju ekumenizma, izdaju dokumente po kojima se Židove više ne treba obraćati na katoličku vjeru, za mlade kreiraju seksualni odgoj protiv kojega je Crkva bila uvijek, ruše Kristov nauk o braku, Božje hramove pretvaraju u konferencijske dvorane, sve banaliziraju, nema ni svetosti ni Božjeg straha u stavu većine vjernika... ''feel good'' strukture grade ''feel good'' Crkvu, a to nije Kristova Crkva i po takvom životu se ljudi ne spašavaju. Netko mora postojati tko će to reći, jer malo je onih koji dižu glas na to sve.

    Ako ćemo na sve ovo šutjeti, kako uopće zaslužiti Nebo? Bog će nas suditi i po revnosti s kojom smo se borili za Istinu... a modernisti koji su napraviti neviđenu štetu u svim aspektima Crkve također zaslužuju čuti istinu o sebi, a to je da su oni neprijatelji svega kršćanskog i Božjeg, da nisu u stanju čuvati nacrtane ovce na papiru, a kamoli žive duše voditi spasenju.

    OdgovoriIzbriši
  5. Mons. Lefebvre jest išao u Rim, ali nije prestao pozivati moderniste na obraćenje na katoličku vjeru. Tu nikada nije popustio jer je jasno vidio tko je tko i kakvi su mu ciljevi.

    Nije li pisano da će svi koji slijede Krista biti progonjeni? Pitanje je jesmo li spremni podnijeti tu žrtvu. Ne smijemo pasti na foru modernista o ''obostranom obogaćivanju'' jer modernist nema čime obogatiti katolika.

    Ako će se u Rim ići razgovarati samo o statusu Bratstva, kada će točno doći vrijeme za govor o tome da duše propadaju krivnjom svećenika koji su objeručke prihvatili modernistički nauk?

    Molimo za tradicionalne svećenike! Ali i za one inertne, za spavače, za hedoniste, za kukavice, za slijepe... da progledaju dok ne bude prekasno.

    OdgovoriIzbriši

Napomena pri komentiranju:
Objavljujem korisne, pristojne i potpisane komentare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...