Nijedna od strasti ne očituje se na samo jedan način.
Tako ugađanje nepcu ima tri oblika: ili rađa želju za jelom prije određenog trenutka, ili - bez obzira na kakvoću hrane - traži jelo do presitosti, ili zahtijeva ukusnu hranu. Posljedice su prehrana bez reda i pravila, proždrljivost i slastoljublje. Te tri strasti uzrokuju različite zle porive u duši: prva urađa gunđanjem na samostansko pravilo, što do nepodnošljivosti pojačava nezadovoljstvo samostanskim životom, a to obično ubrzo rezultira bijegom iz samostana; iz druge se budi pohota i sladostrašće; a treća dovodi, do srebroljublja i ne ostavlja mjesta siromaštvu Kristovu.
Tri su oblika bludnosti: prvi se zbiva u odnosima dvaju spolova; drugi nastaje bez dodira s drugim spolom, zbog čega je Gospodin porazio Onana, sina patrijarha Jude (Post 38, 9-10), a u Pismu se naziva nečistoćom; treći se događa u srcu i umu i o njemu Gospodin govori u evanđelju: „A ja vam kažem: Tko god s požudom pogleda ženu, već je s njome učinio preljub u srcu" (Mt 5, 28). Na ta tri oblika blaženi je apostol ukazao u sljedećem retku: „Umrtvite dakle udove svoje zemaljske: bludnost, nečistoću, strasti, zlu požudu i pohlepu - to idolopoklonstvo!" (Kol 3, 5).
Postoje i tri oblika srebroljublja: prvi onome koji se odrekao svijeta ne dopušta odustajanje od bilo kakve vrste posjedovanja; drugi onoga, koji je već sve razdao, potiče da ponovno stekne jednako imanje; treći, pak, u onome koji prije nije posjedovao ništa, ražaruje želju za stjecanjem.
I gnjev ima tri oblika: prvi bukti u nutrini, drugi se izražava riječju i djelom, a treći dugo tinja i zovemo ga zlopamćenjem.
Tuga ima dva oblika: prvi se javlja nakon prestanka gnjeva, ili pri nanesenim štetama i gubitcima te neispunjenoj želji, a drugi izvire iz bojazni i za vlastiti udio, ili zbog nerazumnih briga.
I duhovna tromost ima dva oblika: jedan se očituje kao pospanost, a drugi izgoni redovnika iz samostanske ćelije.
Taština je raznovrsna, ali je moguće razlikovati dva glavna oblika: u prvom se uznosimo tjelesnim prednostima i vidljivim stvarima, a u drugom nas raspaljuje želja za slavom zbog duhovnih dobara.
I kod oholosti su razvidne dvije vrste: prva je tjelesna, a druga duhovna i time štetnija. Ona osobito iskušava one koji su napredovali u nekim vrlinama.
Tih osam strasti kuša sav rod ljudski, premda ne svakoga na isti način. Tako u nekomu prevladava duh bludnosti, u drugomu srditost, u trećemu taština, a u četvrtomu oholost. Prema tome, premda sve strasti napadaju svakoga, svatko od nas robuje im na različit način i različitim redom.
Stoga treba da se borimo s tim strastima. Otkrivši koja mu strast osobito šteti, čovjek treba na nju usmjeriti sve svoje snage, brinući se pritom da je svladava i ciljajući u nju kopljem svakodnevnih postova, obasipljući je svakoga časa strijelama uzdisanja, neprestano pri tome prolijevajući suze u molitvi Bogu da prekrati boj koji ga smućuje.
Jer nitko ne može svladati ni jednu strast dok se ne uvjeri da je svojim nastojanjem, svojim trudom ne može pobjediti, premda je i sam, da bi se od te strasti očistio, dužan danonoćno nastojati, danonoćno se truditi.
Kad takav borac osjeti da se oslobodio svoje glavne strasti, treba da s punom pažnjom razgleda skrovišta svoga srca kako bi, uvidjevši koja je od preostalih strasti najsnažnija, sva duhovna oružja uperio u nju. Pobjeđujući na taj način svaki put glavnu strast u sebi, on će brže i lakše pobjediti ostale, slabije.
Kad pobijediš jednu ili nekoliko strasti, ne treba se uznosiš. Jer Gospodin će, uvidjevši napuhanost tvoga srca, prestati ga ograđivati i štititi pa će te ostavljena ponovno smutiti strast koju si već bio pobijedio uz pomoć milosti Božje. Da nije znao kako se oni koji se uznose srcem - kako bi se smirili - ponovno prepuštaju strastima koje su već bili pobijedili, ni prorok ne bi zamolio: „Ne predaj jastrebu život grlice svoje, i život svojih siromaha ne zaboravi zauvijek!" (Ps 74, 19).
Zahvalan sam uredniku ovog bloga što je preporučio sv.Ivana Kasijana.To sam preporučio na blogu Toma Blizanac kad se već vidjelo da i tu i tamo i na sličnim blogovima tradicionalne tematike mnogi koji se javljaju u svojim komentarima gube svaku mjeru pristojnog izražavanja.Nebih volio da bilo tko misli kako su tradicionalisti bahati,tvrdog i prljavog jezika.No neki ne biraju ni sredstva ni način izražavanja.Jedni takvim nekatoličkim ponašanjem otkrivaju svoje osobne neostvarenosti, frustracije i nezadovoljstvo samim sobom,drugi pak jedva čekaju bez obzira o kojoj se temi radilo ODMAH tražiti pogreške u drugima,treći pak su sami po sebi negativistički orjentirani pa podpiruju vatru i stvaraju nemir a mlađima od tridesete godine života kojih također ima preporučio sam neka budu strpljivi sa svojim mladenačkim žarom i neispucanom energijom,neka se ne upuštaju u ozbiljne teme katoličke pravovjernosti komentirati jer njihovo vrijeme tek dolazi i potrebne su godine učenja,osluškivanja i zrelosti.Ovako samo čine štetu svojom eksplozivnošću a manjkom poniznosti i ne prihvaćanje savjeta starije braće da se suzdrže od ružnih riječi prema bilo kojem članu ili službeniku Crkve vrijeđaju osjećaje svih nas.Dakako daleko od toga da i na ovom blogu ima puno više onih koji svoju ljubav prema Crkvi marljivim zauzimanjem korisno informiraju dobrim stvarima a ona otvaraju pozitivno ozračje i mir u ovim nemirnim i teškim trenucima za Crkvu.Ako živimo i radimo u nemiru srca i duha nećemo čuti Gospodinov zov kad Mu budemo trebali a duboko vjerujem da mnogi pratitelji ovih stranica žele biti Njegovi poslužitelji!Želim nam svima natjecanje u onom što u biti i je sinonim katoličkog i kršćanskog a to je LJUBAV!
OdgovoriIzbrišiLJUBAV prema Bogu, prema Crkvi i prema bližnjemu je razotkrivanje i upozoravanje na zablude i zločine protiv vjere koje čine modernisti (uklj. "službenike Crkve"), kako bi se zablude pobile, njihovi promicatelji diskreditirali, a drugi katolici zaštitili. To je dužnost katolika. S druge strane, prešućivanje i zataškavanje zločina uništavatelja i krivotvoritelja Vjere (poput Francisca) ne samo da nije čin ljubavi nego je zločin pomaganja u širenju zabluda. U takvom nedjelovanju nema Božjeg mira jer je grješno, jer stavlja ljudski mir i ljudsko poštovanje ispred Božje istine i spasenja duša.
IzbrišiVrlina je ljubiti vlastite neprijatelje, ali mrziti Božje neprijatelje (v. Ps. 139,21-22).
Tko to treba razotkrivat i na koji način?Ti?NE hvala!Mateo neću se s tobom upuštati u rasprave!
IzbrišiSvaki katolik ima dužnost čuvati i štititi Svetu Vjeru, što samim time uključuje i upozoravati na zablude protiv vjere, odakle god dolazile. Sv. Pavao kaže:
Izbriši"Ali ako i mi, ili anđeo s neba navijesti vam evanđelje drukčije, nego što vam navijestismo, neka bude proklet!" (Gal 1:8)
To naravno uključuje i diskreditiranje promicatelja zabluda, ogoljenje njihovog duhovnog otrova koji truje duše. To je jedini način da se duše zaštite od tog otrova.
Zato je štititi promicatelje zabluda i uništavatelje Crkve, poput Francisca, objektivno veoma ozbiljni grijeh protiv bratske ljubavi, ali i protiv vjere, jer u Četvrtom lateranskom (ekumenskom) koncilu Crkva ovako kaže u kanonu 3:
"We decree that those who give credence to the teachings of the heretics, as well as those who receive, defend, and patronize them, are excommunicated"
http://www.fordham.edu/halsall/basis/lateran4.asp
Vratiti se ocima i stezi ! O kako divno da ova djela crkvenih otaca koja su borbom duha dala takvo blago pouka za hod putem svetosti zive za pouku svima nama . Vrsiti i siriti , o blago vama blagoslovljeni koji vrsite volju Ocevu , rodom rodnim stostrukim rodio vam trud ! Hvala vam i odmene
OdgovoriIzbrišiAndela
Traje li još duhovna akcija klanjanja za širenje tradicionalne mise u crkvi sv. Vinka Paulskog?
OdgovoriIzbrišiDa, duhovna akcija klanjanja svakim četvrtkom pred Presvetim još traje. Naravno svatko u skladu sa svojim mogućnostima i kako organizira svoje vrijeme (posao, fakultet). Budimo ustrajni u klanjanju i dobrih plodova će zasigurno biti. Zahvaljujem svima koji sudjeluju u ovoj akciji.
IzbrišiOvaj tjedan traje i devetnica za uspjeh povratka javne tradicionalne latinske mise u Zagrebu.
Ostende nobis, Domine, misericordiam tuam.
(Pokaži nam, Gospodine, milosrđe svoje.)
Ok, hvala na odgovoru!
IzbrišiTako ugađanje nepcu ima tri oblika: ili rađa želju za jelom prije određenog trenutka? Što to prvo konkretno znači? Primjer? Zna tko? Hvala!!!
OdgovoriIzbriši